Pharmindex - Brevier vs. Kompendium

1. Data: 2006-03-03 22:25:51

Temat: Pharmindex - Brevier vs. Kompendium
Od: Jacek_FH <s...@h...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zobaczyłem ostatnio u kogoś Pharmindex - Kompendium i stwierdziłem że
przydałoby mi się to w domu.
Zajrzałem na allegro stwierdzając że są w miłej dla kieszeni cenie, ale w
dwóch wersjach - "Kompendium leków" i "Brevier - Podręczny indeks leków".
Jedno i drugie liczy rzędu 700-800 stron.

Czy mógłbym prosić o wytłumaczenie różnicy między jednym a drugim ?
Oprócz wielkości i twardości okładki ;)

--
Jacek_FH

2. Data: 2006-03-03 23:03:30

Temat: Re: Pharmindex - Brevier vs. Kompendium
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_FH pisze 03-03-2006 23:25:
> [...]
> Jedno i drugie liczy rzędu 700-800 stron.
>
> Czy mógłbym prosić o wytłumaczenie różnicy między jednym a drugim ?

Kompendium to książka o formacie zbliżonym do encyklopedii PWN (chyba
B-4). Brevier ma rozmiar mniej więcej (nie chce mi sie szukać linijki)
12x20 cm. Pozwala to domyślać się (ten sam wniosek można wysnuć z
nazwy), że informacje w kompendium są dużo bardziej szczegółowe, niż w
brewierze (po łacinie "brevis" znaczy "krótki, zwięzły, treściwy") :-)

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-03-03 23:36:04

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_FH [###s...@h...net.pl.###] napisał:

Pharmindex jest dostępny w sieci on-line pod adresem
http://www.pharmindex.pl/baza/ . O ile nie jesteś profesjonalistą, to
nie bardzo warto tu kupować w wersji książkowej. Nazwy leków się dość
szybko dezaktualizują. Wchodzą nowe, znikają stare. Taka książka dość
szybko się zdezaktualizuje. Natomiast w wersji internetowej zawsze
masz aktualne informacje.

4. Data: 2006-03-03 23:49:02

Od: Jacek_FH <s...@h...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-04, LM <p...@n...sig> pisze:

> [...]
> nazwy), że informacje w kompendium są dużo bardziej szczegółowe, niż w
> brewierze (po łacinie "brevis" znaczy "krótki, zwięzły, treściwy") :-)

Tyle się domyślałem ale bardziej interesowało mnie to czy zawiera te same
informacje tylko w krótszej formie (krótszy opis, zastosowanie itp) czy
mniejszy zestaw (np. brak przeciwskazań itp.)

Ps. Odnośnie pharmindexu on-line to po pierwsze nie jestem lekarzem więc
teoretycznie nie mogę się zarejestrować, po drugie wersji on-line używałbym
tylko ja, a z książkowej korzystałaby również reszta rodziny.

--
Jacek_FH

5. Data: 2006-03-03 23:49:31

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_FH [###s...@h...net.pl.###] napisał:

> [...]
> teoretycznie nie mogę się zarejestrować, po drugie wersji on-line
> używałbym tylko ja, a z książkowej korzystałaby również reszta

Ja też nie jestem. Fakt, że rejestrowałem się tam strasznie dawno temu
i być może ostatnio jakieś obostrzenia wprowadzili.

6. Data: 2006-03-04 00:09:54

Od: Jacek_FH <s...@h...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> Ja też nie jestem. Fakt, że rejestrowałem się tam strasznie dawno temu
> i być może ostatnio jakieś obostrzenia wprowadzili.

Obostrzenia są głównie w regulaminie.
2. Serwis przeznaczony jest wyłącznie dla lekarzy i farmaceutów, studentów
Akademii Medycznych oraz osób związanych zawodowo z medycyną i służbą
zdrowia.
Fizycznych utrudnień zbytnio nie ma.

--
Jacek_FH

7. Data: 2006-03-04 00:15:41

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_FH pisze 04-03-2006 00:49:

> Tyle się domyślałem ale bardziej interesowało mnie to czy zawiera te same
> informacje tylko w krótszej formie (krótszy opis, zastosowanie itp) czy
> mniejszy zestaw (np. brak przeciwskazań itp.)

Nie mam w tej chwili kompendium, więc nie porównam dokładnie, ale w
brewierze masz wszystkie potrzebne informacje - postać, opakowania,
odpłatność (często sie zmienia, więc w starszych wydaniach może być
nieaktualna), wskazania, przeciwwskazania bezwzlędne, działanie
niepożądane, dawkowanie. Pamiętaj tylko o jednym - w pharmindeksie
(przynajmniej papierowym) nie ma wszystkich leków dostępnych na rynku
(tylko te, których dystrybutorzy opłacili zamieszczenie informacji). To
trochę jak panorama firm czy PKT w zakresie leków :-)

> Ps. Odnośnie pharmindexu on-line to po pierwsze nie jestem lekarzem więc
> teoretycznie nie mogę się zarejestrować, po drugie wersji on-line używałbym
> tylko ja, a z książkowej korzystałaby również reszta rodziny.

A tak, z czystej ciekawości - chcesz traktować pharmindex jak poradnik
leczenia schorzeń wszelakich?

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

8. Data: 2006-03-04 00:50:09

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_FH [###s...@h...net.pl.###] napisał:

> 2. Serwis przeznaczony jest wyłącznie dla lekarzy i farmaceutów,
> studentów Akademii Medycznych oraz osób związanych zawodowo z
> [...]

No to spełniam te warunki, choć przyznam, że regulaminu nei czytałem
:-)

9. Data: 2006-03-04 01:20:47

Od: Jacek_FH <s...@h...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-04, LM <p...@n...sig> pisze:

> Nie mam w tej chwili kompendium, więc nie porównam dokładnie, ale w
> brewierze masz wszystkie potrzebne informacje - postać, opakowania,
> odpłatność

Co do odpłatności to w tym Kompendium (chyba z 2001) jej nie widziałem.
To jeszcze poczekam na kogoś z dostępem do jednego i drugiego.

> A tak, z czystej ciekawości - chcesz traktować pharmindex jak poradnik
> leczenia schorzeń wszelakich?

Chciałbym mieć informacje odnośnie leków, do których instrukcja się już
zgubiła, móc zorientować się w tańszych zamiennikach droższych lekarstw,
ogólnie się doinformowować.

--
Jacek_FH

10. Data: 2006-03-04 09:12:00

Od: Jacek_FH <s...@h...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazwy), że informacje w kompendium są dużo bardziej szczegółowe, niż w
> brewierze (po łacinie "brevis" znaczy "krótki, zwięzły, treściwy") :-)

Wolałbym Kompendium ale ważne są dla mnie ceny - po konsultacji rodzinnej
uzgodniliśmy że bierzemy Kompendium o ile tak jak w Brewiarzu będzie miało
ceny lekarstw.
W tym starszym które widziałem u znajomej nie ma, w nowszych ktoś mówił że
są - w takim razie czy ktoś może mi powiedzieć w których rocznikach
Kompendium są na pewno ceny ?

--
Jacek_FH

Zwolnienie - chory może chodzić
astygmatyzm, badanie pola widzenia
mleko
Nadciśnienie - leki
Szyna NTI-TSS (zapobiega zaciskaniu zębów podczas snu)