Szyna NTI-TSS (zapobiega zaciskaniu zębów podczas snu)

1. Data: 2006-03-03 13:09:23

Temat: Szyna NTI-TSS (zapobiega zaciskaniu zębów podczas snu)
Od: "Bonia" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Szukam informacji na temat kosztów założenia (szyna+usługa) takiego aparatu.
Na stronach informacyjnych widnieją informację "Metoda ta jest prosta i
szybka, skuteczna i niedroga", jednak zaoferowano mi taką usługę za cenę ok.
500 zł, wg mnie nie jest to usługa niedroga, może ktoś zna inne oferty.

2. Data: 2006-03-03 16:08:14

Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ja dostalam oferte podobna: szyna krótka (obejmująca tylko siekacze) -
500pln;
szyna dluga (na cały łuk zębowy) - 250pln.
Nie wiem co to za skroty NTI-TSS - mi dendtysta powiedzial ze jest albo
krotka albo dluga.
Pozdrawiam. Beata

3. Data: 2006-03-03 22:54:57

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Bonia pisze 03-03-2006 14:09:
> [...]
> 500 zł, wg mnie nie jest to usługa niedroga, może ktoś zna inne oferty.

Jest niedroga w porównaniu z innymi metodami leczenia podobnych schorzeń.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

4. Data: 2006-03-03 22:59:07

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

beamb pisze 03-03-2006 17:08:
> [...]
> szyna dluga (na cały łuk zębowy) - 250pln.
> Nie wiem co to za skroty NTI-TSS - mi dendtysta powiedzial ze jest albo

NTI to określony rodzaj szyny, jest to gotowa szyna (właśnie na
siekacze), która jest dopasowywana do konkretnej osoby (a właściwie jej
zębów) przy użyciu samopolimeryzującego tworzywa w gabinecie przez
dentystę. Zapewne proponowana szyna długa to szyna z przezroczystego
akrylu, przygotowywana przez technika na podstawie wycisków i kęska
zgryzowego wykonanych przez lekarza.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

5. Data: 2006-03-03 23:05:19

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

beamb pisze 03-03-2006 17:08:
> [...]
> szyna dluga (na cały łuk zębowy) - 250pln.
> Nie wiem co to za skroty NTI-TSS - mi dendtysta powiedzial ze jest albo

Tu masz więcej informacji o NTI:
http://www.fmdental.pl/pacjent/?page=glowa

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

6. Data: 2006-03-04 08:48:00

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 03 Mar 2006 14:09:23 +0100, Bonia <b...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
> ok.
> 500 zł, wg mnie nie jest to usługa niedroga, może ktoś zna inne oferty.

Szyne dluga akrylowa relaksacyjna na podstawie wycisku zgryzu wykonalem
sobie bezposrednio w pracowni protetycznej, calkowity koszt (z wyciskiem)
ok. 50zl (moze 40, moze 60, nie pamietam dokladnie). Taka sama z wyciskiem
wykonanym przez stomatologa miala kosztowac 300zl. Tak, wiem, ze
stomatolodzy pietnuja takie oszczedzanie, jednak musze stwierdzic, ze pani
technik wykonala szyne jak i wycisk bardzo sprawnie i fachowo, a roznica w
cenie byla bardzo duza.

--
Robert

7. Data: 2006-03-04 19:24:35

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

RobertSA pisze 04-03-2006 09:48:

> [...]
> technik wykonala szyne jak i wycisk bardzo sprawnie i fachowo, a roznica w

Jak sobie stawy skroniowo - żuchwowe tą szyną załatwisz, różnica w cenie
będzie jeszcze większa. Przy okazji, ta pani złamała prawo, technicy nie
mają prawa przyjmować pacjentów.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

8. Data: 2006-03-04 20:44:56

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 04 Mar 2006 20:24:35 +0100, LM <p...@n...sig> wrote:

> Jak sobie stawy skroniowo - żuchwowe tą szyną załatwisz, różnica w cenie
> będzie jeszcze większa.

Na skutek czego?
Zle wykonanego wycisku gipsowego?

Jak rozumiem, cala reszte i tak robi technik, a jesli chodzi o dobór typu
szyny, to byla wedlug zalecen stomatologa.

> Przy okazji, ta pani złamała prawo, technicy nie mają prawa przyjmować
> pacjentów.

Nie wiedzialem.
Ale czy to znaczy, ze nie moga legalnie naprawiac np. protez?
To kto ma to robic? Stomatolog?

--
Robert

9. Data: 2006-03-04 21:31:06

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

RobertSA pisze 04-03-2006 21:44:

> Na skutek czego?
> Zle wykonanego wycisku gipsowego?
>
> Jak rozumiem, cala reszte i tak robi technik, a jesli chodzi o dobór typu
> szyny, to byla wedlug zalecen stomatologa.

Nie na skutek źle wykonanego wycisku (nie gipsowego zresztą, ponieważ
Twoje zęby byłyby już tylko wspomnieniem :-) Istnieje jeszcze coś
takiego, jak ustalenie zgryzu konstrukcyjnego - technik może, ale
niekoniecznie zrobi to dobrze (sprawdziła chociaż kontakty zwarciowe w
ustach, czy tylko dostałeś szynę do ręki?).

> Nie wiedzialem.
> Ale czy to znaczy, ze nie moga legalnie naprawiac np. protez?
> To kto ma to robic? Stomatolog?

Technik może OIDP legalnie naprawiać protezy - jeżeli chodzi o proste
sklejenie (czyli odłamy składają się tak, że nie ma możliwości złego
złożenia). Wszelkie inne prace (wymagające udziału pacjenta) może
wykonywać tylko na zlecenie lekarza lub pod jego kontrolą.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

10. Data: 2006-03-05 16:39:04

Od: "Bogusława Walter" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Tak dokładnie to skrót NTI-TSS oznacza Neoceptive Trigeminal Inhibition -
Tension Suppression System, co w wolnym tłumaczeniu oznacza Deprogramator
napięcia mięśniowego bazujący na naturalnym odruchu obronnym. Jest to inna
(nowa) metoda likwidowania nadmiernego zaciskania zębów.
Pozdrawiam
Bonia

beamb <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> szyna dluga (na cały łuk zębowy) - 250pln.
> Nie wiem co to za skroty NTI-TSS - mi dendtysta powiedzial ze jest albo

PROTEST przeciw NFZ, jest coraz gorzej trzeba dalej protestować
laryngolog w warszawie
Bol wezlow chlonnych podczas spania
ddimery odczyt
skurcze w łydce