Nadciśnienie - leki

1. Data: 2006-03-03 16:21:04

Temat: Nadciśnienie - leki
Od: "wanicki" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leczenie mojego nadciśnienia budzi szereg wątpliwości /dobór
leków, skutki uboczne, monitoring, inne /.W związku z tym gromadzę
potrzebną wiedzę.Obecnie poszukuję pełnego wykazu leków nowej
generacji na nadciśnienie /dostępnych w Polsce i import własny/.

Ponadto, czy ktoś z Państwa uporządkuje temat - ACEI, ACE, Sartany
/z podaniem wieku tych leków/.

Bardzo dziękuję za życzliwość i pomoc.

wanicki

2. Data: 2006-03-03 17:45:16

Temat: Re: Nadciśnienie - leki
Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

bładzisz!:-)
jezeli przebieg leczenia budzi twoje watpliwosci to porozmawiaj o tym z
lekarzem, a jezeli to nie pomoze to poszukaj sobie innego specjalisty;
wiedza jaka chcesz zgromadzic bedzie dla Ciebie kompletnie nieprzydatna,
poniewaz cala sztuka nie polega na zastosowaniu najbowszych lekow, ale
wlasciwej optymalizacji terapii; czesto jest tak, ze duzo lepsze sa wlasnie
leki najstarsze, ktore sa zazwyczaj najmniej selektywne- nowe leki w tym np.
sartany sa bardzo skuteczne, ale nie nadaja sie do leczenia kazdego
nadcisnieniowca; wszelkie watpliwosci powinien rozwiac lekarz i zawsze
mozesz zapytac dlaczego akurat takie leki powinny byc najlepsze i jak beda
dzialac na twoj organizm; jezeli sa jakies skutki uboczne lekarz moze
zareagowac tylko wtedy kiedy mu o nich powiesz

Tomasz

3. Data: 2006-03-03 18:44:53

Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> bładzisz!:-)

No wiesz, pierwszy raz poszedłem do lekarza od nadciśnienia.
Dała mi cos moczopędnego , plus aspargin, magnez.
Coś mi się wydawało, ze tak na odczepnego to było.
Zbadała sód i potas, nerki, przyczyny nadciśnienia nie znalazła.

Wysikałem cały potas, złapał mnie ogólny skurcz i tełepki.

Ciśnienie opadło, ale coś nie tędy droga
Miałem wątpliwości co do leczenia zastosowanego.

Poszedłem do kliniki nadcisnienia w wawie w szpitalu banacha.
Po licznych badaniach, krwi, przepływu + holter ciśnieniowy dostałem enap,
najpierw 2 x 10
potem rano 20 po południu 10.
Cisnienie w dzień się trzyma 120-130/80 w nocy 110/80

Jednym słowem nie ma to jak inny lekarz :->

Seco

4. Data: 2006-03-03 20:44:25

Od: "Zulka" <i...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpierw 2 x 10
> potem rano 20 po południu 10.
> Cisnienie w dzień się trzyma 120-130/80 w nocy 110/80

Witam
odnosnie Kliniki, jak długi jest okres oczekwuania?
Czy ten holter dostaje sie na reke przyjmujac leki na nadcisnienie??

Z gory dzieki
Zullka

5. Data: 2006-03-03 21:05:42

Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zulka" <i...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> Witam
> odnosnie Kliniki, jak długi jest okres oczekwuania?
> Czy ten holter dostaje sie na reke przyjmujac leki na nadcisnienie??

Oczekiwałem niezbyt długo, jakoś miesiąc, może dwa (do cholery
sam nie wierze co piszę, własnie zauważyłem, niedługo, tak :-).

Przychodzisz na czczo, biorą krew, mocz, robią ekg, usg i inne.

Dostajesz bez leków holter, zakladasz, idziesz do domu a holter Cię dyma
co 15 minut. Nieco wkurzające jak jesteś ruchliwy :-).

Następnego dnia wracasz, dostajesz wydruk, idziesz na konaultację.
W zależności co wyjdzie dostajesz leki. Ja brałem enap przez 3 miesiące
chyba,
poszedłem znowu na badania + holter. Dali mi wiekszą dawkę i znów 3
miesiace
i powrót na badania i holter.

Pozdrawiam, Seco

6. Data: 2006-03-04 15:04:35

Od: "wanicki" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z całym szacunkiem do typowej postawy książkowej prezentowanej przez
Tomasza ale rzeczywistość narzuca wręcz obowiązek ogolnego
pojmowania problemu /obojętnie czy dotyczy remontu domu czy
leczenia/.Naturalnie skala rozeznania w temacie może być różna,
jednak im więcej czlowiek wie o tym co jego dotyczy, tym większe
szanse uniknięcia błędów.Czy wiesz,że tylko 12% chorych na
nadciśnienie w Polsce jest leczonych prawidłowo, a około połowy
rezygnuje z leczenia?/służę danymi/.
Przyjęcie postawy świadomego pacjenta to konieczność, oczywiście z
szanowaniem reguł i kompetencyjności.
Zapisałem się do grupy nie po to aby uzyskać rady z szuflady ABC /
informacja o możliwości zmiany lekarza należy do tej kategorii/.
Proszę Państwa - szukam kontaktu z osobami, które mają konkretną
wiedzę i zechcą się nią tylko nieco podzielić.
Moja nieco agresywna reakcja na zarzut błądzenia jest w pełni
uzasadniona. Jako 50 letni pacjent z wieloma schorzeniami /obecnie
doszlo nadciśnienie/ mam prawo formulować i proponować ludziom
chorym tezę : poznaj, zrozum, s p r a w d z a j.

Pozdrawiam wanicki

7. Data: 2006-03-04 17:04:25

Od: "Lucy" <x...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał(a):

> Dostajesz bez leków holter, zakladasz, idziesz do domu a holter Cię dyma
> co 15 minut. Nieco wkurzające jak jesteś ruchliwy :-).

Czy co 15 minut mankiet ściska ramię? Nigdy nie widziałam takiego aparatu i
jestem ciekawa czy pomiar ciśnienia wygląda podobnie.
Prawdę mówiąc taki holter to stres i mogą wyniki być zawyżone.
Pozdrawiam.

8. Data: 2006-03-04 21:28:27

Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lucy" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy co 15 minut mankiet ściska ramię? Nigdy nie widziałam takiego aparatu
> jestem ciekawa czy pomiar ciśnienia wygląda podobnie.
> Prawdę mówiąc taki holter to stres i mogą wyniki być zawyżone.

Tak, co 15 minut piska i dyma.
W odz 22-6 nie piska i dyma cichaczem.

Aparat wygląda jak zwykły elektroniczny z mankietem i własną pomkpą.

Najpierw jest zainteresowanie dymaniem, potem o nim zapominasz, trzeba się
tylko
zatrzymać kiedy piska i chce wykonac pomiar.

Ja jestem ruchliwy, do szpitala jechałem na rowerku (bo zazwyczaj sie tak
poruszam po mieście)
i w sumie mi to nie przeszkadzało, miejscami nie zwracałem na holter uwagi.

Aby wziąć prysznic poczekałem aż zmierzy i potem miałem 20 minut na
spokojnie aby
się wypucować przed kolejnym pompowaniem.

Naprawdę da się przeżyćte 24 h :-)

Szyna NTI-TSS (zapobiega zaciskaniu zębów podczas snu)
PROTEST przeciw NFZ, jest coraz gorzej trzeba dalej protestować
laryngolog w warszawie
Bol wezlow chlonnych podczas spania
ddimery odczyt