Piec trociniak - jak rozpalic

1. Data: 2010-12-03 08:12:05

Temat: Piec trociniak - jak rozpalic
Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Potrzebuje pomocy w sprawie techniki rozpalania pieca trociniaka, takiego tylko
stary uzywany
http://allegro.pl/piec-piecyk-trociniak-najwiekszy-t
anie-grzanie-i1336234533.html

Niby robilem wszystko jak mi sasiad pokazywal, probowalem 2 godziny i porazka.
Probowalem gazetami, rozpalilem nawet male ognisko ze szczap nad dziura wlotowa
z wior i nic.

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

2. Data: 2010-12-03 09:04:00

Temat: Re: Piec trociniak - jak rozpalic
Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 03 Dec 2010 09:12:05 +0100, Przemyslaw Salata

> [...]
>
> Niby robilem wszystko jak mi sasiad pokazywal, probowalem 2 godziny i
> porazka. Probowalem gazetami, rozpalilem nawet male ognisko ze szczap

Witam,
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem gdzie to ognisko rozpaliłeś, ale
trzeba wrzucić rozpalone szczapy (najlepiej smolne) z góry _do otworu_
który jest w środku (na zdjęciach z aukcji nie widać czy na pokrywie jest
mały dekielek przez który można te szczapy wrzucić, ale IMO powinien być).
Oczywiście zakładam też, że trociny były porządnie ubite z włożonym jakimś
kołkiem w środku, a po wyjęciu tego kołka otwór się nie zasypał). Trociny
w trociniaku palą się właśnie od tego centralnego otworu do brzegu tego
dużego wyjmowanego "wiadra" a nie od góry.

RobertP.

3. Data: 2010-12-03 10:16:34

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przemyslaw Salata" <p...@P...pl> wrote in message
> [...]
>
> Niby robilem wszystko jak mi sasiad pokazywal, probowalem 2 godziny i
> porazka. Probowalem gazetami, rozpalilem nawet male ognisko ze szczap nad

Do dupy zrobiony.

Piec powinien mieć wlot powietrza przy samym dnie, śr.około 10 cm z zasuwką.
Wkład zaś kanał dla tego powietrza uformowany z blachy o przekroju w
przybliżeniu półkola - sięgający środkowego kanału formowanego przez lekko
stożkowy kołek podczas ubijania trocin. Kanał ten ma wycięty półokrąg na
przyleganie tego kołka, po to by oba kanały były drożne. Trociny ubija sie
ubijakiem, którym jest taki sam kołek jak ten do formowania tego pionowego
kanału. Wtedy wystarczy kawałek gazety, aby taki trociniak rozpalić. Trociny
muszą być mocno ubite. Płomień z gazety zapala trociny wewnątrz pionowego
kanału i na powierzchni, lecz głównym opałem jest gaz powstający w wyniku
suchej destylacji drewna. Trociniak pozostawia bardzo mało popiołu ale dużo
sadzy - dlatego ja wypalałem je wkładając zapaloną gazetę do rury
odprowadzającej spaliny.
UWAGA - po rozpaleniu płomienia w trociniaku zasuwkę na dopływie zasuwa
się - wystarczy dopływ szczelinami. Duży trociniak wystarczyło nabijać raz
na dobę, mniejszy - dwa razy. Otwarcie zasuwki może zwiększyć ilość ciepła,
ale też traci się ekonomię opału - spala się szybko trociny a nie gaz...

Zmywarka Bosch SRS 45T72EU
free shipping PAYPAL payment HANDBAG(LV,GUCCI,CHANEL, PRADA,COACH,FENDI,CHLOE, BUBERRY,JUICY AND SO ON)http://www.24hour-buy .com/
Drzwi - tanie rozwiązanie garażowe
Jakis pomysl ?...