Pieczenie ciasta

1. Data: 2003-11-21 07:51:38

Temat: Pieczenie ciasta
Od: "maja" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradźcie proszę, jak piec cisto w piekarniku elektrycznym? Do tej pory
używałam gazowego i wszystkie placki wychodziły. Jak narazie dwa pieczone w
elektrycznym wylądowały w śmietniku bo albo się trochę z dołu przychwycił
albo się nie dopiekł. Jeszcze jedna nieudana próba i zupełnie się zniechęcę
do pieczenia. Których grzałek używacie, bo ja piekłam tylko na dolnej, czy
mam włączyć termoobieg? Napiszcie coś zanim podejmę trzecią próbę. W jakiej
temp. piec ucierane ciasto?

Maja

1. Data: 2003-11-21 08:22:03

Temat: Re: Pieczenie ciasta
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przez długi czas piekłam w gazowym. Później został wymieniony na
elektryczny. I jest fantastyczny! Dzięki grzaniu z góry ciasto nie jest
blade na górze, lepiej się przepieka itd. Musisz piec na środkowej półce i
włączać obie grzałki. Choć to zależy od ciasta. Ja np jak mam ciasto z
owocami na wierzchu, to gorną włączam później, by mi się nie przypaliły.
Termoobieg możesz włączyć, ale ja nie widziałam specjalnej różnicy.

A temperatura piecznia normalna - 220 stopni.

Teraz, gdy wyprowadziłam się z domu, u siebie mam znou gazową. Pieczenie
czegokolwiek to jakiś koszmar. Jeśli ma dłużej leżeć w piekariku, to zawsze
się przypali od dołu... Ech. ;)

Pozdrawiam
Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-
-_--_--_--

Największy sklep z grami wszelkiego rodzaju w polskim Internecie!

1. Data: 2003-11-21 08:40:32

Od: "Maja" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Magdo, temperatura 220 stopni wydaje mi się strasznie wysoka, pierwszy
placek piekłam w 170 stopni godzinę i w środku był niedopieczony, choć góra i
dół OK. Ile mniej więcej czasu pieczesz ciasto w tej temp. 220?

1. Data: 2003-11-21 09:28:11

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
góra i
> dół OK. Ile mniej więcej czasu pieczesz ciasto w tej temp. 220?

Jakie 220? Chyba w tym piekarniku, to termostat jest popsuty!
Najwyżej 180.
Osobiście ostatnio używam wyłącznie termoobiegu.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-11-21 11:00:45

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

maja wrote:

> [...]
> na dolnej, czy mam włączyć termoobieg? Napiszcie coś zanim podejmę trzecią
> próbę. W jakiej temp. piec ucierane ciasto?

Ja do piecyka elektrycxznego dostalam ksiazeczke z opisem mniej wiecej co i
jak piec. I tak:
ciasta ucierane -- 150-170 st 50-55 min wys 1 termoobieg
biszkopt -- 160-180 , 25-35, 2, termoobieg
ciasto orzechowe -- 170-180, 25-35, 2 termoobieg
sernik na kruchym ciescie, 170-190, 35-35, 1, grzanie gora i dol

a ciastka cynanomonwe ostatnio pieklam na termoobiegu, 190 st, 3 wysokosc,
10 minut.
Oczywiscie zawsze w miedzyczasie zagladam co z ciastem sie dzieje i
ewentualnie obracam forme, sprawdzam, czy sie upieklo itd...

Izza

1. Data: 2003-11-21 11:06:49

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"maja" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> do pieczenia. Których grzałek używacie, bo ja piekłam tylko na dolnej, czy
> mam włączyć termoobieg? Napiszcie coś zanim podejmę trzecią próbę. W

Uzywam tylko termoobiegu, nastawia sie wtedy nizsza temp. niz przy
grzalkach, ale w kazdym przepisie jest podana temp. dla gazowego, dla
grzalek i termo.Sa jednak ciasta gdzie wsazane jest piecuzenie tylko przy
uzyciu dolnej grzalkinp. francuskie ciasto a na gorze jablka. Pieke tak juz
wieeele lat i na szczescie bez niespodzianek, chyba ze przepis byl do bani!
Ilona

1. Data: 2003-11-21 11:27:13

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"I.P." wrote:

> Uzywam tylko termoobiegu,

A ja wrecz przeciwnie :) nie pieke z termoobiegiem, bo mam wrazenie, ze
za bardzo wysusza ciasto.
Do zwyklych ciast (babek i tym podobnych) uzywam obu grzalek, pod koniec
pieczenia wylaczam gorna i ostatnie kilka minut juz tylko na dolnej (a
to dlatego, ze w poczatkach uzytkowania piekarnika ciasta raczej
przypalaly sie od gory, a dol byl niedopieczony)

Th.

1. Data: 2003-11-21 11:31:58

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <g...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> to dlatego, ze w poczatkach uzytkowania piekarnika ciasta raczej
> przypalaly sie od gory, a dol byl niedopieczony)

Wlasnie spotkalam sie na grupie z opinia,ze ludzie nie lubia termoobiegu,
moze to zalezy od piekarnika?
Jaki on by nie byl ,czy gazowy, czy elektryczny, to nie we wszystkich dobrze
sie piecze, nie wiem czemu.Musze dodac, ze przy pieczeniu drozdzowego,
uzywam pary(taki program), ale prostym sposobem mozna rowniez wstawic
pojemnik z woda i tez bedzie parowalo.
Termoobieg potrzebuje 20° mniej , dlaczego mam przeplacac prad(czas
pieczenia ten sam).
Ilona

1. Data: 2003-11-21 11:33:38

Od: "Maja" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Oczywiscie zawsze w miedzyczasie zagladam co z ciastem sie dzieje i
> ewentualnie obracam forme, sprawdzam, czy sie upieklo itd...

Dziękuję za te informacje. Niestety nie mam takiej instrukcji bo piecyk
został mi po poprzednich właścicielach mieszkania. Wysokości 1,2,3 rozumiem
podajesz w kolejności od dołu, prawda?
I jeszcze jedna sprawa. Temoobieg oznaczony jest na pokrętle wiatraczkiem,
tak?. A co oznaczają dwie pofalowane linie jedna nad drugą? (mam kuchenkę
Amica).

Maja

1. Data: 2003-11-21 12:16:17

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"I.P." wrote:

> Wlasnie spotkalam sie na grupie z opinia,ze ludzie nie lubia termoobiegu,
> moze to zalezy od piekarnika?

Bardzo mozliwe, ja mam amice, modelu nie pamietam, w instrukcji co
prawda napisali, ze do pieczenia ciast tez sie nadaje. W kazdym razie
termoobieg doskonale nadaje sie na ,,przychrupania'' skorki na kurczaku
i do bezow (bez?).

Th.

co za cisza?
plusik plis