Dzieciaki-niejadki

1. Data: 2003-11-20 17:13:11

Temat: Dzieciaki-niejadki
Od: "Kucharz" <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów,
mam dwójkę dzieciaczków-niejadków i stałe problemy z komponowaniem
jadłospisu.
Czy ktoś z Was także walczy z taką "przypadłością" u swoich pociech ?
Czy istnieją jakieś sposoby na urozmaicenie posiłków dla dzieciaków ?
Pozdrawiam
Kucharz

1. Data: 2003-11-20 23:23:38

Temat: Re: Dzieciaki-niejadki
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>    Czy ktoś z Was także walczy z taką "przypadłością" u swoich pociech ?
>    Czy istnieją jakieś sposoby na urozmaicenie posiłków dla dzieciaków ?

A w jakim wieku te dzieci, bo to sprawa najważniejsza? I jak się
to "niejadztwo' objawia, bo z tym też bywa bardzo różnie. Nie jedzą nic, czy
mają smak na przykład wyłącznie na gofry albo na chleb z musztardą? A może w
domu nic nie smakuje, a wilczego apetytu dostają wyłącznie u babci? Czy
podajesz im posiłki osobno, czy razem ze wszystkimi, przy wspólnym stole? I jak
częste są te posiłki (to znaczy próby nakarmienia - ile takich prób w ciągu
dnia?). Czy były niejadkami od urodzenia, czy na poczatku jadły dobrze? Czy są
zdrowe, wzrost i waga w normie, lubią ruch? Ja wychowałam jednego niejadka
klinicznego i jednego klasy średniej, z dobrymi, jak mi się wydaje,
rezultatami, ale żeby pomóc, trzeba mieć trochę więcej informacji.

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-11-21 10:57:57

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kucharz wrote:

> [...]
> Czy ktoś z Was także walczy z taką "przypadłością" u swoich pociech ?
> Czy istnieją jakieś sposoby na urozmaicenie posiłków dla dzieciaków ?

Jako byly niejadek moge ci tylko poradzic: nic na sile, zobacz, co
dzieciaki jedza najchetniej (oczywiscie nie chodzi mi o chipsy tylko np.
marchewke z groszkiem, a moze trzeba wszystko polac ketchupem) i to
podawaj czesciej albo w wiekszych ilosciach. Na mnie pomagalo tez
wspolne robienie posilkow, np. lepiej smakuje makaron, ktory sie
wlasnorecznie ulepilo.
Cierpliwosci, jak dorosna, to im przejdzie :) No i zawsze mozesz sie
pocieszac, ze szczupli maja w zyciu latwiej :)

Th.

1. Data: 2003-11-21 13:47:16

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kucharz" <g...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
komponowaniem
> jadłospisu.
> Czy ktoś z Was także walczy z taką "przypadłością" u swoich
Tu nie za bardzo jest z czym walczyć. Podobno nie było jeszcze
przypadku, żeby parolatek sam się zagłodził. Najczęściej nie jest
głodny i już. Jak zgłodnieje to sam przyjdzie i powie (jeśli już
chodzi i mówi ;-)) Przynajmniej moja (3 lata) potrafi wstać za mną
(rano ~ 6), przyjść do kuchni i powiedzieć, żebym jej też zrobił
kanapkę.

> Czy istnieją jakieś sposoby na urozmaicenie posiłków dla
dzieciaków ?
Z tego co zauważyłem istotniejsze jest nie co, ale jak. Gdzieś
widziałem stronę (www) z obrazkami posiłków dla dzieci, może ktoś
pamięta?

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-11-21 21:57:19

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kucharz" <g...@n...pl> napisał w wiadomości
> Witam Grupowiczów,
> mam dwójkę dzieciaczków-niejadków
<ciach>

A ja trojke. Wyrazy wspolczucia kierowac na priva ;o))

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-11-21 21:57:19

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-11-22 02:03:51

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>    Czy ktoś z Was także walczy z taką "przypadłością" u swoich pociech ?
>    Czy istnieją jakieś sposoby na urozmaicenie posiłków dla dzieciaków ?

Oj, przepraszam, że nie oddałam honorów, ale dopiero teraz się połapałam, co to
za znakomitość ma kłopoty z dzieciakami-niejadkami. Grzesiu, obawiam się, że to
nie brak, tylko nadmiar urozmaicenia może im szkodzić. Naprawdę, tak jak tu już
napisano, najlepszą metodą na niejadka jest zostawienie go w spokoju. Wiem, że
to bolesne zalecenie dla pełnego inwencji kucharza, ale spytaj na
pl.soc.dzieci, to ci powiedzą to samo.

Pozdrawiam
Lama

Sushi