Piękny pogrzeb

71. Data: 2018-08-13 13:01:55

Temat: Re: Piękny pogrzeb
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-11 o 10:41, XL pisze:

> Jaki ,,brak wiary"? Przecież Kviacina to człowiek o wyjątkowo silnej wierze,
> bez żadnych watpliwości. A przecież wątpliwości co do swej wiary to
> ludzkie. Wszyscy wierzący je mają, bo są ludźmi. Nawet Jezus miał taką
> chwilę.
>
> A Kviat nie - on WIERZY NIEZŁOMNIE ?

Tak się mówi potocznie o tych co deklarują brak wiary w bogów, sami
zresztą też tytułują się "niewierzącymi. Tymczasem słowa i czyny wielu z
nich świadczą o czymś zupełnie przeciwnym.

72. Data: 2018-08-13 13:04:02

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-13 o 12:56, Trybun pisze:

> W kwestii formalnej - ja nie wierzę, ja chcę wierzyć. Jest jednak sporo
> dowodów że śmierć nie zawsze oznacza koniec wszystkiego.

Żeby to udowodnić nie potrzeba "sporo" dowodów. Wystarczy jeden.
Podaj jeden.

> Niedawno w
> poważnej TV oglądałem,  program o duchach,

:)

> eksperymenty potwierdzone
> naukowo

Podaj jeden.

> i cała masa świadków,

:)
Świadkowie nie są potrzebni, gdy masz dowód.

> tu nie trzeba wcale wiary..

Więc trzeba dowodu.
Skoro jest "sporo" dowodów, to bez problemu podasz przykład jednego z nich.

Pozdrawiam
Piotr

73. Data: 2018-08-13 13:13:29

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-13 o 10:50, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Kviatek nie bądź ekstremistą.
> W dzielnicach historycznych, gdzie zabytkowe kościoły i inne świątynie stanowią
> część krajobrazu, dzwony powinny być dozwolone.

Tyle, że te dzwony biją raz na jakiś czas, np. w południe czy coś w tym
stylu, jako atrakcja turystyczna, a nie jako wezwanie na modły od 6 rano
co godzinę do wieczora.
Subtelna, ale kluczowa różnica.

> Jakoś nie mogę sobie wyobrazić katedry Wawelu czy świątyń buddyjskich w Nara w
Japonii bez dzwonów.
> Można byłoby w pojedynczych przypadkach pozwalać na stawianie dzwonów w nowszych
> kościołach, ale pod warunkiem, że styl i struktura w jakich są wybudowane,
> trzyma się ściśle wzoru świątyń historycznych.
>
> Natomiast drażnią mnie dzwony w modernistycznych, źle wybudowanych
> kościołopodobnych potworkach:

Teraz wstawiają głośniki i "dzwony" napierdalają z taśmy przez
wzmacniacz. Ludzie nie mogą się doprosić żeby klecha chociaż ściszył, a
może to zrobić w trzy sekundy przekręcając gałkę.
To jest patologia i powinna być zakazana.

Pozdrawiam
Piotr

74. Data: 2018-08-13 13:16:34

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-13 o 12:57, Trybun pisze:

> Ten głos ateistów odnośnie ludzi wiary. Po co im właściwie te ataki na
> nich?

To nie ataki. To obrona.
Mylisz przyczynę ze skutkiem.

Słyszałeś o jakimś przypadku, żeby ateista spalił jakiegoś wierzącego na
stosie (albo obciął mu głowę maczetą), tylko dlatego, że jest wierzącym?

Pozdrawiam
Piotr

75. Data: 2018-08-13 13:48:45

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-13 o 12:58, Trybun pisze:

> Ten jazgot w mediach na ludzi wiary.

Raczej jazgot od ludzi wiary na ateistów.

> Chyba wszyscy go słyszymy.

Słyszymy.

> Ktoś wolny od kompleksów nigdy by tak się nie zachowywał.

Słuchałeś kiedyś radiamaryja?

> Ateista po prostu
> ma swoja wiarę

No weź już przestań... ile można? Koniecznie musisz schodzić do poziomu
ikselki?

> i (chyba) czuje zagrożenie ze strony wiernych innych wyznań.

Bo to zagrożenie jest realne. Wystarczy zajrzeć do podręcznika historii,
albo obejrzeć w mediach co się dzieje we współczesnych państwach
wyznaniowych.
Ale zawsze możesz zamknąć oczy i udawać, że nie wiesz co się dookoła
dzieje i zaprzeczać faktom. Jednak rzeczywistości tym nie zmienisz.

Pozdrawiam
Piotr

76. Data: 2018-08-13 13:56:25

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-13 o 13:00, Trybun pisze:

> Ano, pierwszy z brzegu - nie napastował seksualnie małolata zboczeniec,
> tylko ksiądz. Myślisz że to tak samo z siebie?

Oczywiście, że nie samo z siebie.
Gdyby ten zboczeniec nie był pod ochroną instytucji kościelnej, to nikt
normalny tego by nie wypominał, że to ksiądz.

Dobrze wiesz o co chodzi i nie rozumiem, dlaczego udajesz, że nie wiesz.

> Że np gdyby nie było
> nagonki na spawaczów to oskarżano by nie konkretną personę a profesję
> przez niego uprawianą?

A spawacze przenoszą "swoich" zboczeńców z parafii do parafii i ich chronią?

Pozdrawiam
Piotr

77. Data: 2018-08-13 16:57:16

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 13:13:29 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> Tyle, że te dzwony biją raz na jakiś czas, np. w południe czy coś w tym
> stylu, jako atrakcja turystyczna, a nie jako wezwanie na modły od 6 rano
> co godzinę do wieczora.
> Subtelna, ale kluczowa różnica.

Niekoniecznie "nie jako wezwanie na modły".
Raczej "również jako wezwanie na modły".
Dobrze zbudowana świątynia, zwłaszcza zabytkowa - zaspokaja prawidłowo obie
funkcje, tj. 1) dzieła sztuki - atrakcji turystycznej i 2) spełniania potrzeb
kultu religijnego indywidualnego i zbiorowości lokalnych. W pierwszym rzędzie
małych zbiorowości, toteż budowa kościoła parafialnego wielkości katedry jest
przedsięwzięciem z gruntu chybionym.

Problem jest w tym, że buduje się dzisiaj właśnie takie dziwolągi, które nie
mają nic wspólnego ze sztuką, a i celowo zniechęcają do kultu religijnego tych, co
mają takową potrzebę. Te olbrzymie parafie na blokowiskach wcale nie
zachęcają do kultywowania duchowości tylko świecą pustkami. Występuje tutaj
zjawisko odwrotnej proporcji. Religia bez dojrzałej sztuki religijnej niszczeje/
schodzi na psy. Tj. rozrasta się jako biznes, ale traci swoją funkcję
wewnętrzną - zamiast inspirować i ubogacać, zaczyna zubażać i duchowo pustoszyć.
Każda religia. Stąd mamy tych wszystkich Rydzyków, Jankowskich, Daisaku Ikedów,
Billy Grahamów, Benjaminów Creme, Silver RavenWolf i podobnych. Produkcja
moherów, lemingów i puchatych króliczków zamiast świętych, mahasiddhów, proroków
i wieszczów.

Tradycyjnie religia zaspokajała potrzeby elit oraz autentycznego plebejskiego
ludu związanego z ziemią i przyrodą. Teraz nie ma związku z ziemią i przyrodą, elity
się wykruszają, prawdziwego plebsu (takiego który inspirował m.in.
Pasoliniego) nie uświadczysz. Pojawiła się zmora cywilizacji - masy. A nikt
jeszcze nie wymyślił religii dla mas, religia jest zbyt subtelna, żeby rzucać ją
przed wieprze, no chyba, że zmieni się religię w ideologię, wtedy może i mają
sens wszystkie te pseudokościoły wyglądające jak Domy Partii, obawiam się
jednak, że w takim przypadku religia przestaje być religią. Na naszych oczach!

> [...]
> może to zrobić w trzy sekundy przekręcając gałkę.
> To jest patologia i powinna być zakazana.

Że nie pomyślałem, że w budynkach kościołopodobnych bywają urządzenia
dzwonopodobne. O zgrozo!

78. Data: 2018-08-13 21:38:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Tak się mówi potocznie o tych co deklarują brak wiary w bogów, sami
> zresztą też tytułują się "niewierzącymi. Tymczasem słowa i czyny wielu z
> nich świadczą o czymś zupełnie przeciwnym.

Otóż to! - prowokują, bo chcą wciąż być przekonywani, że Bóg istnieje! Nie
są w stanie pozostać obojętnymi wobec wiary w Boga - obojętnymi wobec BOGA!

--
XL

79. Data: 2018-08-13 21:55:44

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12/08/2018 o 17:47, Kviat pisze:

> Ale, jeżeli to miejsce publiczne, to są to zwykle miejsca wyznaczone.
> Jak widzisz takie miejsce i ci to przeszkadza, to się tam nie pchasz.
>
> Palacz w miejscu publicznym nie powinien palić, bo niepalący ma takie
> samo prawo do przebywania w miejscu publicznym jak palący. Jak widzisz
> palacza na przystanku autobusowym/kolejowym i chcesz gdzieś pojechać, to
> się tam nie pchasz, bo ktoś pali?

ja mowilem o lawce w parku

--
gazebo

80. Data: 2018-08-13 22:11:41

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-13 o 21:38, XL pisze:

> Otóż to! - prowokują, bo chcą wciąż być przekonywani, że Bóg istnieje! Nie
> są w stanie pozostać obojętnymi wobec wiary w Boga - obojętnymi wobec BOGA!

W przeciwieństwie do wyznawców, którzy wcale nie przekonują, że bogowie
istnieją.
LOL :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr