Piękny pogrzeb

81. Data: 2018-08-13 23:24:33

Temat: Re: Piękny pogrzeb
Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

To mnie przekonaj.
Masz szansę.
Twierdzę że Boga nie ma.
Śmiało!

82. Data: 2018-08-14 02:07:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...pl> wrote in message
news:9aa5e1dc-8095-408e-abfe-8cdf45ccfc53@googlegrou
ps.com...
> A nauka religii w szkole państwowej?
> Szkółka niedzielna przy kościele, to jedyne miejsce właściwe do szerzenia
> religijności.
> Szkoły państwowe powinny być niezdominowane przez jedną religię.

Otóż to!

83. Data: 2018-08-14 02:23:39

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:5b712365$0$671$65785112@news.neostrada.pl...

> Hmmm... a niepalący to nie klient?
> Pójdzie do konkurencji, tej z zakazem palenia...

Nie ma takich restauracji - nie było i nie będzie.
Żadna nie chce samodzielnie zaryzykować stratch dużej części klienteli.
A palący klient przecież nie musi palić 24 godziny na dobę, może ten
czas w restauracji spędzić bez papierosa - i dzieje się to dzisiaj bez
problemu.

> Zresztą w tej chwili zakaz to i tak fikcja. Ludzie palą na zewnątrz, a
> klienci bardziej wybierają te knajpy, które mają "ogródki" ze stolikami
> przed wejściem.
> (Kiepska frekwencja w restauracjach zimą, to już na inną dyskusję.)

Z mojej, amerykańskiej perspektywy wygląda to inaczej.
Ludzie po prostu mniej palą tu niż w Europie.
I sądzę, że jest to po części zasługa tych zakazów, utrudniających
życie palaczom w różny sposób.

To co pamiętam z wycieczki do Włoch to jakaś paranoja: notoryczny
smród papierosów wymieszany lub naprzemiennie ze smrodem
dwusuwów (wszechobecnych skuterków). Podczas gdy w Chicago
zapach papierosa spotkasz sporadycznie to w takim Mediolanie
zwyczajnie to przeszkadzało - różnica niebo a ziemia!
Czułem się tak, jak 20 lat przyjeżdzając do Polski czuć było
wszędzie wydech z aut bez katalizatora - przyzwyczaja się człowiek
do tego zapachu tak jak pewnie i Ty się przyzwyczaiłeś do zapachu
dymu wydmuchiwanego z ust palaczy i nie doceniasz czystego powietrza.

> Ale kto powiedział, że we wszystkich restauracjach musi być czyste
> powietrze? Dlaczego we wszystkich? I dlaczego ma o tym decydować urzędnik,
> a nie właściciel restauracji?
> Nie ma obowiązku chodzenia do restauracji. Można wybrać inną.

Ależ jest obowiązek, dla pracowników tejże restauracji...
Z jakiej racji oni mają się truć bo palacz nie może swojego nałogu
wynieść 5 metrów za próg pomieszczenia?

> Istotą jest edukacja. Właściciel sam wybierze zakaz palenia, gdy większość
> klientów pójdzie do konkurencji.

Bzdury.
Widzę że jesteś pełen idealistycznych złudzeń kapitalistycznego
"samoregulującego się rynku". Problem w tym, że właśnie nie
większość pójdzie, bo w mieście gdzie w każdej restauracji śmierdzi
nikt nie idzie z tego powodu do konkurencji.

> Nie widzę podobieństwa.
> Przybliżysz?

Ano takie, że gdyby nie były wyposażeniem obowiązkowym to
producenci przekonaliby Cię abyś kupił tańsze auto bez tych rzeczy.
Dopiero urzędowy zakaz sprawi, że jeden producent nie będzie
drugiego "podcinał" coraz to tańszym, coraz bardziej okrojonym
wyposażeniem - a potem my wszyscy jako społeczeństwo będziemy
płacić kosztami pomocy medycznej za te połamane kregosłupy
i porozbijane na chodnikach czaszki...

> Zgoda. W przypadku jakiegoś monopolu (np. na sprzedaż wody)
> nie masz wyboru. Ale jakaś knajpa? Nie przesadzasz?

Nie, nie przesadzam.

> Hmm... przecież właśnie dlatego piszę, że powinien być rzeczywisty wybór.
> Nie proponuję zamknięcia knajp. Jadłodajnie dotowane z budżetu powinny być
> wolne od dymu, a prywatne powinny mieć wybór.
> Tak samo szkoły powinny być wolne od religii, a religię mogą sobie uczyć
> w kościołach (prywatnych przecież).

Nie o to mi chodziło.

84. Data: 2018-08-14 02:25:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@j...com> wrote in message

> ja mowilem o lawce w parku

i zapewniam Cię, że w niektórych miastach Europy ciężko jest znaleźć
ławkę w parku przy której nie czuć dymu z papierosa... cieszysz się
że w ogóle znalazłeś ławkę wolną do posiedzenia i cierpisz cicho brak
czystego powietrza bo ktoś sobie postanowił poużywać...

85. Data: 2018-08-14 02:28:19

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:5b711bd4$0$608$65785112@news.neostrada.pl...

> Całe miasto omijasz łukiem?
>
> Dzwony kościelne powinny być zakazane, to takie samo zanieczyszczanie
> przestrzeni publicznej hałasem, jak palenie dymem. Niech sobie
> napierdalają dzwonami wewnątrz kościoła skoro lubią, ale tak, żeby na
> zewnątrz słychać nie było.

:-) powodzenia w zaimplementowaniu tego....
Podstawowa funkcja dzwonów kościelnych to właśnie słyszalność z daleka.
To tak jak pochukiwanie wilków - niejako oznaczanie terenu :-)

A co z hejnałem mariackim?
Czy też biciem zegarów co godzinę na ratuszach miejskich?

86. Data: 2018-08-14 02:33:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:5b71e5fb$0$688$65785112@news.neostrada.pl...

> W przeciwieństwie do wyznawców, którzy wcale nie przekonują, że bogowie
> istnieją.
> LOL :)

Gdyby religijni nie pchali się ze swoimi wierzeniami i krzyżami
do cywilnych instytucji i nie próbowali decydować o tym czy mogę dostać
taką czy inną pigułkę czy takiej czy innej porady medycznej dostać lub
czy jako naukowiec mogę czy nie mogę komórek macierzystych użyć
w badaniach bo komuś to przeszkadza z NIEMOICH pobudek religijnych
to pewnie ateistów w ogóle nie byłoby słychać w sferze publicznej...
Nas te tematy po prostu nie interesują i zwykle tylko REAGUJEMY
na presję jaka pojawia się w sferze publicznej ze strony wyznawców.

87. Data: 2018-08-14 02:39:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> Nie bawmy się w podchody, dawaj jeden przykład, nie, nie musi być linka.

Kviat podał przykłady obok, z linkami.

> Ano, pierwszy z brzegu - nie napastował seksualnie małolata zboczeniec,
> tylko ksiądz. Myślisz że to tak samo z siebie? Że np gdyby nie było
> nagonki na spawaczów to oskarżano by nie konkretną personę a profesję
> przez niego uprawianą?

Ależ nie bez przypadku podano profesję. Podanoby tez gdyby to był
nauczyciel czy sędzia... Tak samo gdyby złapano złodzieja samochodów i
okazałoby
się że to policjant to też by w gazetach napisano że złapano policjanta
złodzieja.
Od księdza społeczeństwo wymaga moralnej wzorowości - do księdza posyłają
rodzice dzieci swoje "na nauki", młode małżeństwa nie dostaną ślubu
kościelnego
bez "porad małżeńskich" od księdza i dlatego to takie ważne w wiadomościach
że to nie byle jakiśtam geodeta czy inż. leśnictwa tylko klecha napastował
małolatów.

> Nie wiem na ile jesteś na bieżąco ze sprawami Polski i okolicy, ale faktem
> jest że u szwabów w mediach w sprawach dotyczących kradzieży aut stoi
> przede wszystkim o Polaku a później dopiero o kradzieży. Czy ktoś nie
> usiłuje nam Polakom dorabiać na siłą rogów, to nie nagonka? To samo
> robiono u nas z kieckowymi.

Jesteśmy po prostu sąsiadami - podkreśla się w wiadomościach że to nie
lokalsi
tylko obcy. U nas też wolą na wsi się dowiedzieć że podpalił Józkowi stodołę
nie swojak tylko chuligani z innej wioski, prawda? Trybalizm, ot co.

88. Data: 2018-08-14 02:40:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:5b7171e8$0$598$65785112@news.neostrada.pl...

> Oczywiście, że nie samo z siebie.
> Gdyby ten zboczeniec nie był pod ochroną instytucji kościelnej, to nikt
> normalny tego by nie wypominał, że to ksiądz.
>
> Dobrze wiesz o co chodzi i nie rozumiem, dlaczego udajesz, że nie wiesz.

> A spawacze przenoszą "swoich" zboczeńców z parafii do parafii i ich
> chronią?

Albo przebywają sam na sam z dziećmi w wieku szkolnym w roli AUTORYTETÓW
i katechetów/nauczycieli??? Pozycja społeczna tutaj decyduje o wymaganiach.

89. Data: 2018-08-14 02:45:29

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ten jazgot w mediach na ludzi wiary. Chyba wszyscy go słyszymy. Ktoś wolny
> od kompleksów nigdy by tak się nie zachowywał. Ateista po prostu ma swoja
> wiarę i (chyba) czuje zagrożenie ze strony wiernych innych wyznań.

Zagrożenie jest realne - dotyczy szkół, badań naukowych, medycyny.
Również sfery społecznej.
Tak jak palacz nie czuje dymu papierosowego, nie przeszkadza mu on,
tak samo wierny nie zrozumie jak zatruta jest przestrzeń publiczna
wierzeniami religijnymi które zatruwają świeckie życie ludziom niewierzącym
ORAZ LUDZIOM WIERZĄCYM, którzy należą do wyznania mniejszościowego.

90. Data: 2018-08-14 02:49:36

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> I w tym nie ma pewności, bo z czego ten wniosek że istnieje tylko jeden
> Bóg?

A z czego wniosek że istnieje w ogóle jakiś bóg??

> O logice nie ma co mówić w przypadku wiary.

No ba! :-)

> Zresztą jak stworzenie które nawet nie wie po co istnieje może mówić o
> logice?

A co ma wiedza z tym po co istnieję z logiką wspólnego?

> Ten głos ateistów odnośnie ludzi wiary. Po co im właściwie te ataki na
> nich?

To reakcja na ataki wierzących. Ty ich nie dostrzegasz bo jesteś wierzący
i Ci akurat Twoja religia nie przeszkadza, tak samo jak palacz nie dostrzega
smrodu papierosów. Gdybyś w swojej wiosce czy mieście, zamiast
dzwonów kościelnych miał nagłaśniane przez megafony modlitwy
muzułmanów o wschodzie i zachodzie słońca to też byś się chciał bronić
i też nawoływałbyś wierzących aby się nie narzucali Tobie, innowiercy.

No chyba że Ty jestes z tych co uważa że Polska jest państwem wyznaniowym
i wszyscy muszą wierzyć w katolicyzm a jak się nie podoba "to won"?

Każdy kto tutaj pisze
Chwała Bohaterom Powstania!
Miasta braterskie - Słupsk i Paryż!
Powstańcze śpiewanie.