[P] Makaron z sosem bazyliowo-miodowym ze śmietaną

1. Data: 2006-04-25 09:54:58

Temat: [P] Makaron z sosem bazyliowo-miodowym ze śmietaną
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mało tu przepisów ostatnio, więc podzielę się moim wczorajszym odkryciem
kulinarnym, zainspirowanym przez taką dużą książkę kucharską "Makarony":

Miksujemy:

liście świeżej bazylii (ja dałam dużą szklankę)
podprażone orzeszki pinii (2 łyżki)
miód (2 łyżki)
sok z cytryny (1/2 cytryny)
oliwę (1/4 szklanki)
starty parmezan (czyli u mnie dziugas, 2 łyżki)
czosnek (2 ząbki)

Gładką masę dodajemy do 1/2 szklanki rosołku i opakowania śmietany (200 g?
nigdy nie pamiętam), gotujemy często mieszając na małym ogniu jakieś 20
minut, aż solidnie zgęstnieje.

Do tego podałam taghiatelle, do dekoracji plasterki dziugasa skropione octem
balsamicznym i różowy pieprz.

Jak dla mnie wrażenie smakowe niesamowite, takie słodko-kwaśne zderzenie
smaków. I roboty mało w sumie. A że bazylia mi się rozpleniła w doniczce, to
trzeba było coś z nią zrobić :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

2. Data: 2006-04-25 10:00:15

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tagliatelle" to się chyba pisze :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

3. Data: 2006-04-25 11:50:26

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Miksujemy:
> liście świeżej bazylii (ja dałam dużą szklankę)

Serca nie masz - u mnie bazylia dopiero kiełkuje, a ta sklepowa jakaś taka
zabidzona. No i piniole u mnie dostań....

> różowy pieprz

Takiego to na oczy nie widziałam..... chodzi o czerwony, czy, rzeczywiście
to jakowaś inna odmiana?

Pozdrawiam,
Akulka - kochająca pesto, ale nie przez pesto....

4. Data: 2006-04-25 13:50:22

Temat: Pieprz czerwony?
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a) 25/04/2006 13:50:

> Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Serca nie masz - u mnie bazylia dopiero kiełkuje, a ta sklepowa jakaś taka
> zabidzona. No i piniole u mnie dostań....

Moja też dopiero kiełkuje :-) Ale właśnie sklepowe się lepiej ostatnio
trzymają, chyba z miesiąc temu kupiłam i bez przesadzania ciągle nowe listki
daje.

> Takiego to na oczy nie widziałam..... chodzi o czerwony, czy, rzeczywiście
> to jakowaś inna odmiana?

No właśnie, miałam poruszyć ten temat na grupie. Chodzi mi o takie małe,
suche owocki, z lekko odstająca skórką. Spotkałam się zarówno z nazwą
"pieprz czerwony" jak i "różowy". Są one tylko trochę ostre i lekko
słodkawe, wiem że dodaje się je też np. do deserów. Ostatnio w sklepie
widziałam je nawet pod nazwą "owoce róży", no ale to była ewidentna bzdura.
Jak toto się właściwie nazywa?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

5. Data: 2006-04-25 16:03:16

Temat: Re: Pieprz czerwony?
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

notujaca wrote:
> [...]
> widziałam je nawet pod nazwą "owoce róży", no ale to była ewidentna bzdura.

http://www.uni-graz.at/~katzer/engl/Schi_ter.html

Tam masz wszystko na temat rozowego pieprzu.

MB

6. Data: 2006-04-26 09:29:58

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a) 25/04/2006 18:03:

> http://www.uni-graz.at/~katzer/engl/Schi_ter.html
>
> Tam masz wszystko na temat rozowego pieprzu.

Ha, dzięki, świetna strona! Czyli miałam rację co do tego, że to pieprz
różowy a nie czerwony... A Pascal w "Życie jest piękne" opisał to jako
czerwony. Czyli "czerwony pieprz" to co? Chili?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

7. Data: 2006-04-26 09:39:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"notujaca" <n...@g...pl> wrote in message

> [...]
> różowy a nie czerwony... A Pascal w "Życie jest piękne" opisał to jako
> czerwony. Czyli "czerwony pieprz" to co? Chili?

Każda ostra papryka...

8. Data: 2006-04-26 09:45:23

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> Magdalena Bassett napisał(a) 25/04/2006 18:03:
> Czyli "czerwony pieprz" to co? Chili?

A nie cayenne?

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2006-04-26 09:53:24

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a) 26/04/2006 11:45:

> Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> A nie cayenne?

No właśnie nie wiem... A z czego jest cayenne?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

10. Data: 2006-04-26 10:11:12

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie nie wiem... A z czego jest cayenne?

Ekhemmm, a więc otwieram pierwszą lepszą stronke i skołowaciałam
http://www.akupresura.akcjasos.pl/pieprz_cayenne.htm

Wydaje się, że to jest nazywane chili, ale dla mnie chilli to ostra papryka?
A tu nie wydaje się nią być...

Pozdrawiam,
Akulka

Jak kania pragnąca DŻDŻU...