Pieprzyki - usuwaniecczy to bezpieczne?

1. Data: 2007-10-23 22:06:29

Temat: Pieprzyki - usuwaniecczy to bezpieczne?
Od: "andrew00" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilka pieprzyków i postanowiłem ze mógł bym je usunąć..... chciałem
pozbyć się takich bardziej rozwinietych znamion mam na twarzy dwa duże ok
o,5 cm lekko wypukłe i na ciele ze dwa takie większe płaskie przy okazji
moze jeszcze jakieś ponieważ kilka mam...

ale nie o to pytam chodzi mi o bezpieczeństwo takiego zabiegu.... po
wycięciu niby trzeba oddać do badania czy jest taka opcja ze po ruszeniu
tego znamienia może się rozwinąć jakaś choroba nowotworowa? bo nie wiem czy
generalnie lepiej sie pozbyć... wkońcu opalanie golenie to podrażnia czy
lepiej usunąć i nie kusić losu?

2. Data: 2007-10-23 22:51:09

Temat: Re: Pieprzyki - usuwaniecczy to bezpieczne?
Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Paź, 00:06, "andrew00" <a...@o...pl> wrote:
> Mam kilka pieprzyków i postanowiłem ze mógł bym je usunąć.....

Decydowac sie na usuniecie znamienia mozna wtedy, gdy lekarz
(najczesciej dermatolog) zaleci jego usuniecie. Chyba, ze chcesz sie
pozbyc znamenia ze wzgledow estetycznych, ale w takim przypadku i tak
lekarz musi znamie obejrzec i podjac ostateczna decyzje. Jaka by nie
byla przyczyna usuwania znamienia (czy to wzgledy estetyczne, czy
koniecznosc usuniecia ze wzgledu na podejrzany wyglad zmiany), znamie
usuwa sie w calosci, a czesto z zapasem, i poddaje badaniu
histopatologicznemu.

> [...]
> o,5 cm lekko wypukłe i na ciele ze dwa takie większe płaskie przy okazji
> moze jeszcze jakieś ponieważ kilka mam...

Wszystkie znamiona powinien obejrzec doswiadczony dermatolog. Powinna
zostac wykonana wideodermatoskopia, ktora pozwoli na dokladne
obejrzenie znamion, jak rowniez da mozliwosc kontrolowania znamion co
pewien okres czasu (wyglad/wielkosc znamion zostanie zapisane w
komputerze, tak wiec kolejne badanie umozliwi porownanie/pozwoli na
dokladna ocene ewentualnych zmian w wygladzie i wielkosci znamion na
przestrzeni np.6 mies.).
Decyzje o ewentualnym usunieciu znamienia podejmie dermatolog po
dokladnym obejrzeniu znamienia, jego lokalizacji, narazeniu na
podraznienia itp.

> ale nie o to pytam chodzi mi o bezpieczeństwo takiego zabiegu.... po
> wycięciu niby trzeba oddać do badania

Znamie zawsze usuwa sie w calosci i oddaje do badania
histopatologicznego.

>czy jest taka opcja ze po ruszeniu
> tego znamienia może się rozwinąć jakaś choroba nowotworowa?

Jesli znamie ma charakter zlosliwy, to nikt na nic nie da gwarancji.
Jedno jest pewne - im szybciej zostanie usuniete, tym lepiej; znamie
musi zostac usuniete w calosci, w trybie pilnym, i poddane badaniu.
Natomiast jaki jest charakter znamienia - to moze okreslic tylko
badanie histopatologiczne.
Jednak oko wprawnego dermatologa, jak rowniez wideodermatoskopia,
czesto potrafia wykryc czerniaka we wczesnym stadium, co zwieksza
szanse wyleczenia. Dlatego tak wazna jest !kontrola! wszystkich
znamion, a te, ktorych wyglad ulega zmianie, powinny byc !natychmiast!
pokazane lekarzowi.

> bo nie wiem czy
> generalnie lepiej sie pozbyć...

Powtorze - decyzja nalezy do dermatologa.
Tzn - jesli dermatolog uzna, ze znamie jest atypowe, lub podejrzane i
ze nalezy je usunac, wtedy mozesz sie decydowac (badz nie) na
usuniecie (watpie, by rozsadny czlowiek sie nie zdecydowal na
usuniecie podejrzanego znamienia, ktore wg.dermatologa powinno zostac
usuniete ;), lub zasiegnac porady innego dermatologa. Tak czy siak,
najpierw wizyta u doswiadczonego dermatologa.

> w końcu opalanie golenie to podrażnia czy
> lepiej usunąć i nie kusić losu?

Owszem, golenie podraznia, co nie jest wskazane, tak wiec tym bardziej
powinienes zasiagnac porady dermatologa. Niech obejrzy znamiona i sie
wypowie. Znamie atypowe raczej zakwalifikuje do usuniecia.
Jesli chodzi o opalanie, to chyba nie musze wspominac, ze jest
niewskazane, i ze zwieksza ryzyko rozwoju czerniaka, jak rowniez
powstawania nowych znamion. Kremy z wysokim filtrem to podstawa, jak
rowniez unikanie, w miare mozliwosci, ekspozycji na swiatlo
sloneczne :)

Pozdrawiam i zycze zdrowia,

--
Maja

3. Data: 2007-10-24 12:37:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Oct 2007, andrew00 wrote:

> wycięciu niby trzeba oddać do badania czy jest taka opcja ze po ruszeniu
> tego znamienia może się rozwinąć jakaś choroba nowotworowa? bo nie wiem czy

po ruszeniu tak, jest taka opcja dlatego usuwa je się w całości z
odpowiednim marginesem skóry.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2007-10-24 16:28:14

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrew00" < > napisał w wiadomości
> [...]
> tego znamienia może się rozwinąć jakaś choroba nowotworowa? bo nie wiem
> czy generalnie lepiej sie pozbyć... wkońcu opalanie golenie to podrażnia

Opcji jest kilka, dlatego najlepiej żeby doświadczony onkolog zdecydował o
tym , co trzeba usunąć a co nie.

Pozdrawiam
regen

borelka, bol serca, mikrobiologia, mirka i ja
Szukam dobrego okulisty
Identyfikacja - czerwone kropki
jaki ciśnieniemierz półautomatyczny?
Co mi jest?