Pierwsze koszenie - czy walowac przed i w ogole pare pytan laika

1. Data: 2000-05-25 14:17:12

Temat: Pierwsze koszenie - czy walowac przed i w ogole pare pytan laika
Od: t...@a...com (Jaroslaw Cichorski Jr.) szukaj wiadomości tego autora

Hi,
jestem w te klocki kompletnie zielony ;-) tak jak moja swiezo wzeszla
trawka. Tak wiec z gory dziekuje za pomoc. Czytalem wszystkie posty
dotyczace trawnikow, ktore udalo mi sie sciagnac, czytalem tez tekst
W.Soleckiego, mam jednak jeszcze kilka pytan.
Na poczatek kilka informacji o podlozu.
Na glebie piaszczystej - starorzecze Wisly polozylem made wislana i na
to czarnoziem po ok. 5 cm kazdego. Trawke zasialem, zagrabilem, ziemie
zwalowalem, podlewalem i.... w koncu cos wyroslo ;-)
Klopot w tym,ze juz sie zbliza do 10 cm, troche sie zaczyna pokladac
tzn nie wstaje szybko przycisniete wezem, wiec chyba trzeba bedzie
kosic. Ale....
1. Ten czarnoziem staje sie bardzo miekki gdy namoknie, wiec przez te
dwa ostatnie tygodnie podlewania i chodzenia po trawie (zeby
przestawiac podlewanie) zrobilo swoje i potworzyly sie zaglebienia.
Licze na to, ze walowanie troche je wyrowna, ale czy walowac na mokro
czy na sucho ?
2. Jakos nie moge sie przekonac do tego,ze trawa zwalowana wstanie i
bedzie sie nadawac do koszenia (choc pewnie obracajacy sie noz
kosiarki wytwarza podcisnienie i podnosi trawe). Czy mozna wiec bez
obaw walowac ?
3. Pierwsze koszenie powyzej docelowej wysokosci, zgoda, ale kiedy
drugie koszenie ? Od razu ?
4. Jesli jednak walowac to jak ciezkim walem ? Mam beczke 200L ktora
sluzy mi za takowy ?
5. Ile odczekac z koszeniem po walowaniu ? Az trawa wstanie ? A jak
nie wstanie to co ?
6. Kiedy robic dosiewki trawy, w niektorych miejscach trawa nie
wzeszla i nie wiem jak to teraz dosiac. Posypac nasiona i ubic ?
Poczekac az stara trawa da nowym nasionom troche cienia i wilgoci ?
Posypac te nowe nasiona torfem, czy dac sobie spokoj ?

Z gory dzieki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

-----
Jaroslaw Cichorski Jr <c...@a...JUNK_MAIL_PROTECTION.com.pl>
UWAGA Adres email niewazny!
Prosze usunac JUNK MAIL PROTECTION zeby otrzymac prawidlowy adres.
WWW http://www.amart.com.pl

2. Data: 2000-05-25 19:35:35

Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroslaw Cichorski Jr."
<this_address_is_invalid_see_signature@adresniewazny
.com> napisał w
wiadomości news:392d311d.24563188@news.tpsa.pl...
> [...]
> Klopot w tym,ze juz sie zbliza do 10 cm, troche sie zaczyna pokladac
> tzn nie wstaje szybko przycisniete wezem, wiec chyba trzeba bedzie

Najwyższa pora na koszenie!!!

> [...]
> przestawiac podlewanie) zrobilo swoje i potworzyly sie zaglebienia.
> Licze na to, ze walowanie troche je wyrowna, ale czy walowac na mokro

Zdecydowanie wałować i to na sucho,bo gdybyś to zrobił na mokro wbiłbyś
żdżbła trawy w podłoże.Wałowanie trawy przed pierwszym koszeniem ma na
celu lepsze jej ukorzenienie no i w Twoim wypadku trochę wyrówna
powierzchnię(myślę,że po pewnym czasie samo się wyrówna).

> [...]
> obaw walowac ?
> 3. Pierwsze koszenie powyzej docelowej wysokosci, zgoda, ale kiedy

Pierwsze koszenie lekką kosiarką z ostrym nożem i najlepiej z
koszem.Drugie po tygodniu.

> 4. Jesli jednak walowac to jak ciezkim walem ? Mam beczke 200L ktora
> sluzy mi za takowy ?

Wlej tam ok.50L wody.

> 5. Ile odczekac z koszeniem po walowaniu ? Az trawa wstanie ? A jak
> nie wstanie to co ?

Poczekaj,aż trawa wstanie,a wstanie napewno po 1-2 dniach.:-)
Z koszeniem poczekaj ok.3 dni.

> [...]
> Poczekac az stara trawa da nowym nasionom troche cienia i wilgoci ?
> Posypac te nowe nasiona torfem, czy dac sobie spokoj ?

Poczekaj ok.2 tygodni może nie wszystkie nasiona jeszcze wykiełkowały,a
może je wypłukałeś przy podlewaniu?Pomysł z cienką warstwą torfu
przykrywającą nasiona jest b.dobry.
Pamiętaj o zasilaniu.
s...@w...com.pl
s...@i...pl

3. Data: 2000-05-26 12:39:24

Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2000-05-27 12:07:05

Od: t...@a...com (Jaroslaw Cichorski Jr.) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?S=B3awomir_Siudzi=F1ski?= <s...@w...com.pl> wrote:

>P.S.
>Odpowiadam na grupę ponieważ Twój adres prywatny serwer odrzucił jako
>nie ważny.:-(

W postach na grupe adres celowo podaje znieksztalcony, zeby nie
dostawac junkmaili.
Pozdrawiam
PS.
Podziekowania przesylam na grupe, zeby nie bylo, ze jestem
nieuprzejmy;-)
Dzieki za wszelkie info.

-----

5. Data: 2000-05-27 13:03:30

Od: Sławomir Siudziński <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:392fba4d.17863866@news.tpsa.pl...

> [...]
> dostawac junkmaili.> Pozdrawiam
> PS.
> Podziekowania przesylam na grupe, zeby nie bylo, ze jestem

Nic z tego nie rozumiem,ale ja Twój post otrzymałem na priv i chyba
także adres był zniekształcony.:-(
Żeby być uprzejmym i aby mój post do Ciebie dotarł odpowiedziałem na
grupę. :-)
s...@i...pl

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

nieznane kwiatki
Re: Rozne takie tam....
Re: Kosiarka z rozdrabniaczem
Re: niezwalczone przedziorki i zmarnowana roza pnaca
nornice