Pij wode destylowana

1. Data: 2003-01-18 09:20:26

Temat: Pij wode destylowana
Od: u...@i...pl (gp) szukaj wiadomości tego autora

W poradniku dla chorych na SM jest zdanie:"Woda w wodociągach nie jest
wolna od zanieczyszczen - pij tylko wode destylowana."
Co o tym sadziecie?
gp

2. Data: 2003-01-18 09:32:04

Temat: Re: Pij wode destylowana
Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gp" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
> W poradniku dla chorych na SM jest zdanie:"Woda w wodociągach nie jest
> wolna od zanieczyszczen - pij tylko wode destylowana."
> Co o tym sadziecie?
> gp

... ano ja sądzę, że woda w polskich wodociągach nie nadaje się generalnie
do spozycia, dla nikogo, ani dla zdrowych ani dla chorych. Temat na tej
grupie był juz dyskutowany, ale grupa wychodzi z założenia cytuję "dziadek
pił i zył 100 lat..." zatem niczego nie oczekuj. Wpisz w wyszukiwarkę "woda"
i znajdziesz ciekawe rzeczy...

Pozdrawiam
Juanito
ps. jak chcesz możemy podyskutowac prywatnie

3. Data: 2003-01-18 09:41:03

Od: u...@i...pl (gp) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jan 2003 10:32:04 +0100, "Juanito" <j...@k...onet.pl>
wrote:

> [...]
>grupie był juz dyskutowany, ale grupa wychodzi z założenia cytuję "dziadek
>pił i zył 100 lat..." zatem niczego nie oczekuj.

Oczekiwalem odpowiedzi na pytanie co sadzicie o piciu wylacznie wody
destylowanej. Czy to nie grozi wyplukaniem z organizmu wszystkich
mineralow?
gp

4. Data: 2003-01-18 11:39:20

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

u...@i...pl (gp) napisał/a

> W poradniku dla chorych na SM jest zdanie:"Woda w wodocišgach nie jest
> wolna od zanieczyszczen - pij tylko wode destylowana."
> Co o tym sadziecie?

Od czasu do czasu można się takiej napić, jednak dłuższe spożycie grozi
zaburzeniami gospodarki elektrolitowej.
Zdecydowanie "kranówka" nie nadaje się do picia, a już z pewnością nie bez
przegotowania z uwagi na dużą zawartość zanieczyszczeń i środków
chemicznych. Swego czasu dowiadywałam się o filtry z odwróconą osmozą, ale
żaden ichni konsultant handlowy nie potrafił mi wiarygodnie wytłumaczyć jak
to niby działa.
Najbezpieczniej jest używać niegazowanej wody mineralnej ze sprawdzonej
rozlewni.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

5. Data: 2003-01-18 13:44:44

Od: " rowerzyk" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

u...@i...pl (gp) napisał(a):

> W poradniku dla chorych na SM jest zdanie:"Woda w wodocišgach nie jest
> wolna od zanieczyszczen - pij tylko wode destylowana."
> Co o tym sadziecie?
> gp

W normalnej wodzie zawarte sa mineraly, niezbedne dla prawidlowego
funkcjonowania organizmu. Woda destylowana ich nie ma... Obrazowo mowiac po
jej dluzszym piciu np. posypia sie zeby.
Czy poza powszechnym nazekaniem na kranowke (fakt, jej smak nieraz nie jest
idealny), sa jakies dowody na to, ze komus faktycznie zaszkodzila?
Odwrocona osmoza daje to samo co destylacja... Akwizytorzy ktorzy to
sprzedaja, dobrze znaja sie na robieniu ludziom wody z mozgu... poleam
rozwage.
Mineralka bez gazu ze sprawdzonej rozlewni? Hehe, spece od marketingu i
wmawiania _sprawdzonej_jakosci_ powinni byc z siebie dumni, ze odwalili kawal
dobrej roboty :) Prawda ze czujecie ulge, kupujac _bezpieczne_ prdukty?

6. Data: 2003-01-18 14:43:01

Od: Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

rowerzyk w wiadomości <b0bloc$ih1$1@news.gazeta.pl> napisał/a:
> Mineralka bez gazu ze sprawdzonej rozlewni?

No pewnie - są rozlewnie i rozlewnie. Mam znajomych pracujących w paru
takich dobrych sprawdzonych rozlewniach i wcale nie są to te
reklamowane.

> Hehe, spece od marketingu i
> wmawiania _sprawdzonej_jakosci_ powinni byc z siebie dumni, ze odwalili kawal
> dobrej roboty :) Prawda ze czujecie ulge, kupujac _bezpieczne_ prdukty?

Jeśli produkt jest dobry, dlaczego mam go nie używać? Ty pewnie kupujesz
tylko produkty których reklama nigdy nie ukazała się w żadnym medium?

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

7. Data: 2003-01-18 14:54:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jan 2003, gp wrote:

> Oczekiwalem odpowiedzi na pytanie co sadzicie o piciu wylacznie wody
> destylowanej. Czy to nie grozi wyplukaniem z organizmu wszystkich
> mineralow?

przypuszczam, ze chyba to ani zdrowe ani smaczne. Ja pije wode
z ujecia glebinowego znajdujacego sie nieopodal mojego domu
w poblizu Strazy Pozarnej. W naszym miescie (Toruniu) pobieranie
wody z takich ujec, ktorych w miescie jest dosc duzo jest bezplatne.
Dodam, ze Wojewodzki Szpital Dzieciecy w Toruniu ma taka wode
w kranach. Wiecej na temat wody nie wiem. Tak na codzien preferuje
niskozmineralizowane szczawy, czyli naturalnie gazowana wode
z Beskidu Niskiego lub Sadeckiego, ktora mozna kupic (nie bede
podawal nazw aby nie byc posadzany o kryptoreklame)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2003-01-18 21:28:42

Od: "Janusz K" <a...@z...stopki> szukaj wiadomości tego autora

> Oczekiwalem odpowiedzi na pytanie co sadzicie o piciu wylacznie wody
> destylowanej. Czy to nie grozi wyplukaniem z organizmu wszystkich
> mineralow?
> gp

hmm, mysle tak- zjadajac np. porce ziemniakow, pomidorka itp. dostarczas do
organizmu taka ilosc mineralow, ze musialbys wypic chyba cysterne
mineralizowanej wody, zeby bylo tyle samo co z pokarmach, ktore codziennie
zjadasz. Reasumujac- w ogolnym bilansie to co dostarczamy z woda (mineraly)
nie ma znaczenia.

Janusz
p.s. ww. jest moim widzimisie, nie popartym literatura a jedynie zdrowym
rozsadkiem.

9. Data: 2003-01-18 21:49:02

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jan 2003 22:28:42 +0100, "Janusz K" <a...@z...stopki>
wrote:

> [...]
>nie ma znaczenia.
>
>Janusz
>p.s. ww. jest moim widzimisie, nie popartym literatura a jedynie zdrowym

Masz zdrowy, zdrowy rozsadek. Zawartosc na przyklad potasu w jednym
ziemniaku jest taka jak zawartosc potasu w 50 litrach wody mineralnej.

Co do mikroelementow - tutaj sa tak duze odchylenia miedzy roznymi
"wodami" ze polecanie wody mineralnej jako zrodla tych skladnikow
byloby co najmniej nieporozumieniem.

Pozdrawiam

dradam

PS. Gotujemy na wodzie destylowanej ( woda ze studni jest bardzo
zelazista). Ale pijemy (jako "wode") wode mineralna. Najblizsza
"kranowa" jest 2 km od nas. Najlepsza w Kanadzie jest dostepna w
miescie Saskatoon. Rzeczywiscie wspaniala. Uzyskiwana jest ona spod
dna rzeki North Saskatchewan River.

10. Data: 2003-01-18 22:48:09

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W poradniku dla chorych na SM jest zdanie:"Woda w wodociągach nie jest
> wolna od zanieczyszczen - pij tylko wode destylowana."

O ile dobrze pamiętam, to wiele razy były prowadzone w kraju i zagranicą
badania pod kątem wpływu picia wody twardej i miękkiej na nasze zdrowie. W
tych badaniach, zawsze stwierdzano więcej przypadków poważnych schorzeń
układu krążenia właśnie wśród osób zamieszkujących tereny, gdzie woda była
uboga w związki mineralne. Jednak woda głębinowa, powiedzmy
średniomineralizowana, to nie to samo, co twarda woda z kranu,
"zanieczyszczona" chlorem i rurami wodociągowymi.

Pozdrawiam, andrzej

USG klatki piersiowej
lampa solux firmy beurer
Problem z testem ciążowym POMOCY