Piony gazowe i Gazomierz w bloku a przepisy

1. Data: 2013-02-18 15:44:50

Temat: Piony gazowe i Gazomierz w bloku a przepisy
Od: terjan <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest z obecnymi przepisami: spółdzielnia wymienia u nas piony
gazowe i gazomierze wynosząc to wszystko na zewnątrz czyli na klatkę
schodową, tłumaczy to jakimiś przepisami unijnymi

Jak to jest ?

Piony były w ciągu łazienki przez 30 lat a teraz nie mogą >?

2. Data: 2013-02-18 15:57:39

Temat: Re: Piony gazowe i Gazomierz w bloku a przepisy
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

terjan wrote:
> Jak to jest z obecnymi przepisami: spółdzielnia wymienia u nas piony
> gazowe i gazomierze wynosząc to wszystko na zewnątrz czyli na klatkę
> schodową, tłumaczy to jakimiś przepisami unijnymi

nie ma nic wspolnego z unią tylko z prawem energetycznym bodajże...

3. Data: 2013-02-18 16:01:46

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-18 16:44, terjan pisze:
> Jak to jest z obecnymi przepisami: spółdzielnia wymienia u nas piony
> gazowe i gazomierze wynosząc to wszystko na zewnątrz czyli na klatkę
> schodową, tłumaczy to jakimiś przepisami unijnymi

Mój budynek oddany do użytku w 1978 roku ma piony gazowe na klatkach
schodowych, wraz z licznikami.
Liczniki energii elektrycznej też są na klatkach.

Kto by uzależniał odczyty liczników, od bytności lokatorów w mieszkaniu.

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2013-02-19 13:16:43

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Liczniki energii elektrycznej też są na klatkach.
>
> Kto by uzależniał odczyty liczników, od bytności lokatorów w mieszkaniu.
Kto by uzależniał odcięcie budynku/pionu skoro można tylko w jednym lokalu.

A przepisy to chyba "warunki techniczne jakie muszą spełniać budynki..." - na ile tam
jest z Umry znaczy z Unii to nie wiem.

5. Data: 2013-02-19 13:59:12

Od: terjan <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-18 17:01, Krycha_net pisze:

> [...]
> Liczniki energii elektrycznej też są na klatkach.
>
> Kto by uzależniał odczyty liczników, od bytności lokatorów w mieszkaniu.

przez 30 lat tak było a teraz nie może ? zwłaszcza że na pewno do 2020
wszystkie media mają być na licznikach inteligentnych czyli
odczytywanych zdalnie

6. Data: 2013-02-20 08:49:35

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

terjan wrote:

> przez 30 lat tak było a teraz nie może ? zwłaszcza że na pewno do
> 2020
> wszystkie media mają być na licznikach inteligentnych czyli
> odczytywanych zdalnie

przepisy się zmieniają, jest okres przejściowy i się skończy - mają ci
wtedy odciąć gaz bo instalacja nie spełnia wymogów bezpieczeństwa ?
intalacja nie może być ukryta i tyle, wiele osób ma na trasie jakieś
szafki, pawlacze itp to muszą zdjąć i nie ma dyskusji

jeffrey

7. Data: 2013-02-20 10:16:07

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeffrey wrote:

> [...]
> intalacja nie może być ukryta i tyle, wiele osób ma na trasie jakieś
> szafki, pawlacze itp to muszą zdjąć i nie ma dyskusji

generalnie części wspólne w tym instalacje ROZDZIELCZE powinny być w części
wspólnej, tak aby ich naprawa czy remont nei wymagały włażenia obywatelom do
mieszkań.

Dlatego przy remontać wyciąga się wszytsko z mieszkań i umieszcza w
częściach wspólnych.

8. Data: 2013-02-20 13:28:13

Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "terjan" <z...@n...pl> napisał w wiadomości

> Jak to jest ?
>
> Piony były w ciągu łazienki przez 30 lat a teraz nie mogą >?

a abstrachując od wszystkiego - po kiego czorta potrzebne Ci w łazience
takie szczęście jak pion gazowy?

9. Data: 2013-02-20 13:33:37

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare wrote:
> Użytkownik "terjan" <z...@n...pl> napisał w wiadomości

> a abstrachując od wszystkiego - po kiego czorta potrzebne Ci w
> łazience takie szczęście jak pion gazowy?

żeby mógł nie płacić za gaz bez ryzyka odcięcia gazu :)

10. Data: 2013-02-20 14:56:54

Od: Miroo <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-20 14:28, Jackare pisze:
> Użytkownik "terjan" <z...@n...pl> napisał w wiadomości

> a abstrachując od wszystkiego - po kiego czorta potrzebne Ci w łazience
> takie szczęście jak pion gazowy?

Bo np idzie w ścianie pomiędzy WC i łazienką razem z pionami wodnymi i
pionem grzewczym i w niczym nie przeszkadza.
Jak mi będą chcieli wyciągnąć gaz "na klatkę", to rura będzie szła przez
całe mieszkanie i, o ile dobrze pamiętam, nie może być zabudowana.

To ja już wolę ten pion i pana co raz na rok przyjdzie spisać licznik...

Inna sprawa, że na klatce schodowej nie bardzo jest miejsce na
jakiekolwiek rury i liczniki.

A jak się uprą to po prostu wywalę płytę gazową i problem z głowy.

Samsung fq115t001 - ( piekarnik z mikrofalą ) żarówka
przewiercona rura- czyja wina?
Autoryzowany serwis lodówek
zamrażarka do piwnicy
wybuch w kominku