Piórka, czy półplasterki?

1. Data: 2012-08-23 10:53:17

Temat: Piórka, czy półplasterki?
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy są jakieś ogólne zasady, do jakich potraw cebulę należy kroić w
piórka, a do jakich w półplasterki?

Np. mi piórka pasują bardziej do duszonej karkówki, ale już do bitek
dałbym półplasterki.

To jest tylko kwestia gustu, upodobań, czy może są jakieś bardziej
"oficjalne wytyczne"?

Pozdrawiam,
MW

2. Data: 2012-08-23 11:14:14

Temat: Re: Piórka, czy półplasterki?
Od: Mateusz V <p...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozornie nie na temat:
Kiedyś w TV jakiś kiper - zdobywca jakichś międzynarodowych nagród w
zawodach kiperskich powiedział a potem, słyszałem to samo od znanych
kucharzy w TV, że teraz już nie ma reguł do czego podawać białe, a do
czego czerwone wino czy koniak. Jeśli komuś smakują śledzie w oleju
popijane Whisky to jego sprawa. Każdy ma inny smak :)

Pomimo tego założę się, że na oficjalnych przyjęciach jeszcze panują
konwenanse.

--
pzdr
Mateusz V

3. Data: 2012-08-23 19:24:23

Od: maksjanka <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-23 13:14, Mateusz V pisze:
> [...]
> zawodach kiperskich powiedział a potem, słyszałem to samo od znanych
> kucharzy w TV, że teraz już nie ma reguł do czego podawać białe, a do

Też słyszałam z niejednego źródła
Dla mnie hitem była jedna właścicielka restauracji, która podchodziła i
typowała: pani "czerwone wytrawne takie i takie", pan "białe półwytrawne
wytrawne takie i takie"... A że to był sezon i tak zapomniała nam je
zapodać, więc trudno ocenić jej typy :D

> Pomimo tego założę się, że na oficjalnych przyjęciach jeszcze panują
> konwenanse.

A co to są oficjalne przyjęcia?
jak bywam na "przyjęciach", zawsze stoją butle tego i tego, ewentualnie
nalewacze pytają, jakie sobie życzę :)

ja lubię różowe półwytrawne, więc mają ze mną problem ;)

Roztwór do piersi z kurczaka
żurawina
Dodają do lodów środek na wszy
pomidory