pomidory

1. Data: 2012-08-10 16:50:33

Temat: pomidory
Od: maksjanka <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

syn przywiózł mi z babcinego ogródka "pyszne" pomidory
sztuk cztery
zdeczko poobijane :) ale pachną!
następnie mnie poinformował, że rano wyjeżdża
wymyśliłam że sparzę, obedrę ze skóry, wsadzę do słoiczka i co dalej?
zalewam wodą i pasteryzuję? ile czasu, jakieś przyprawy?

Wiem, że to brzmi idiotycznie (jeden słoik), ale nie wyrzucę :D

2. Data: 2012-08-10 19:33:59

Temat: Re: pomidory
Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, że to brzmi idiotycznie (jeden słoik), ale nie wyrzucę :D

Ja bym zjadł na surowo, albo sos, zupę itd. na nim zrobił:)

3. Data: 2012-08-11 09:31:05

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 10 sierpnia 2012 18:50:33 UTC+2 użytkownik maksjanka napisał:

> wymyśliłam że sparzę, obedrę ze skóry,

Posiekaj, rozgotuj, odparuj nadmiar wody, przecedź lub przetrzyj przez sito - wyjdzie
ci pół słoiczka pysznego, domowego przecieru. Można nawet zamrozić, skoro to tylko
pół słoiczka.

Ania

4. Data: 2012-08-11 09:53:25

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-10 18:50, maksjanka pisze:
> [...]
> zalewam wodą i pasteryzuję? ile czasu, jakieś przyprawy?
>
> Wiem, że to brzmi idiotycznie (jeden słoik), ale nie wyrzucę :D

Jak chcesz koniecznie pasteryzować, to zmiksuj, posól, zagotuj (gotuj
parę minut) i wlej gorące do wyparzonego słoika (jeszcze ciepłego),
zakręć i odwróć do góry dnem.

Bez dodatku żadnej wody.

Potem pomidorówka na takim przecierze jest super.

Pozdrawiam,
MW

5. Data: 2012-08-11 11:08:34

Od: maksjanka <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-11 11:53, wolim pisze:

> [...]
> zakręć i odwróć do góry dnem.
>
> Bez dodatku żadnej wody.
>
> Potem pomidorówka na takim przecierze jest super.

i dokładnie tak zrobiłam :)

6. Data: 2012-09-17 23:07:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Aug 2012 18:50:33 +0200, maksjanka napisał(a):

> [...]
> zalewam wodą i pasteryzuję? ile czasu, jakieś przyprawy?
>
> Wiem, że to brzmi idiotycznie (jeden słoik), ale nie wyrzucę :D

Późno jest, tamte pomidory już zjadłaś zapewne, ale sezon trwa, więc
podpowiedź się przyda: pomidory sparzyć, obrać ze skórki, większe sztuki
pokroić na kawałki, upchnąć w słoiki prawie do pełna, NIE dolewać żadnej
wody ani nie dodawać soli, zakręcić i pasteryzować. Czas pasteryzacji
stosownie do obj. słoika, czyli słoiki po dżemie jakieś 15 minut od
zawrzenia, większe 20 minut, dłużej nie trzeba.

Po otwarciu używać wprost: jako sałatkę (posolić i dodać cebulę pokrojoną)
albo zmiksować na przecier (mozna doprawić solą, pieprzem, czosnkiem itp) i
wypić.
Swietny przetwór na zupę, na leczo, a po odcedzeniu soku do jajecznicy z
pomidorami. I te pe, multum zastosowań.

Pychota!
Najprostszy przetwór z pomidorów, a ile zastosowań - warto utrwalić lato w
ilościach hurtowych. No i ten likopen! :-)
--
XL opychając się własnymi póki żywe

Pomysł na sałatkę
Delma co to qrwa jest ?