Pomysł na sałatkę

1. Data: 2012-08-10 11:46:17

Temat: Pomysł na sałatkę
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Oklepane - wiem. Stron w necie na ten temat miliony, ale potrzebuje coś
sprawdzonego. Niestety nie przez siebie, bo moja sałatkowa działalność
ogranicza się do tradycyjnej jarzynowej, z tuńczykiem i z pieczarkami.
Młoda kończy dzisiaj roczek, jutro mini przyjęcie z tej okazji.
Chciałabym oprócz kawy i tortu, podać jakąś smaczną sałatkę.
Ogólnie impreza ma się odbyć w godzinach mocno popołudniowych, więc
raczej na stole pojawia się 'przegryzki'.

Paulinka

2. Data: 2012-08-10 12:22:31

Temat: Re: Pomysł na sałatkę
Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-10 13:46, Paulinka pisze:
> [...]
> Ogólnie impreza ma się odbyć w godzinach mocno popołudniowych, więc
> raczej na stole pojawia się 'przegryzki'.

Ale wiesz chociaż, w jakim (przybliżeniu) smaku ma być ta sałatka? Tzn.
na słodko, na słono, na kwaśno? Albo przynajmniej, jakie byś preferowała
produkty? Pomidory albo inne warzywa? Owoce? Bo tak, to - jak sama
napisałaś - milion stron i miliony przepisów...
pwz

3. Data: 2012-08-10 12:33:12

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-10 14:22, pwz pisze:

> [...]
> produkty? Pomidory albo inne warzywa? Owoce? Bo tak, to - jak sama
> napisałaś - milion stron i miliony przepisów...

Co racja, to racja. Składniki dowolne, skład osobowy przyjęcia jest
otwarty na nowe smaki.
Niemniej nikt - podobnie jak ja nie robi sałatek imprezowych non stop,
więc liczę na domowe, sprawdzone hity.
W domu mam pierdyliard pomidorów koktajlowych, malinówek, mam sporo
młodej cukinii żółtej, świeżych porów, ogórków gruntowych (zbiory taty).

Paulinka

4. Data: 2012-08-10 12:34:37

Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ogólnie impreza ma się odbyć w godzinach mocno popołudniowych, więc
> raczej na stole pojawia się 'przegryzki'.

No dobra, to miałoby być coś dla dzieci... Więc zupełnie w ciemno
polecałbym (z zaprzyjaźnionego bloga, więc "własnoręcznie" i
organoleptycznie wypróbowane): http://tinyurl.com/bo575yk - sałatka
owocowa. Słodka, ale zdrowa, można "doprawić" np. bitą śmietaną i z głowy.

Ewentualnie nieco cięższa, ale dzieciary ją lubią, bo z majonezem, zimna
i z ogórkiem (tylko nie dodawaj czosnku, bo będą pluły): sałatka
ziemniaczano-kalafiorowa: http://tinyurl.com/d2kvx8v
lub z ryżem (więc też OK dla dzieci, zwłaszcza dla zdrowia, bo jest tam
też ryba) : http://tinyurl.com/clywttd

I może jeszcze, choć to nie sałatka, ale zawsze smaczne, zdrowe i łatwe
w przygotowaniu - mleczny koktajl owocowy: http://tinyurl.com/95c9zg4 )
lub kompot: http://tinyurl.com/cex43eq
Plus ciacho - http://tinyurl.com/8uohwj7

Mam nadzieję, że małolaty docenią twoje starania.
pwz

5. Data: 2012-08-10 12:48:17

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-10 14:34, pwz pisze:

> [...]
> też ryba) : http://tinyurl.com/clywttd
>
> I może jeszcze, choć to nie sałatka, ale zawsze smaczne, zdrowe i łatwe

Dzięki za pomysły :)

> Mam nadzieję, że małolaty docenią twoje starania.

Impreza jest dla roczniaka, ale smakołyki bardziej jednak dla dorosłej
gawiedzi maja być. Ciekawa jest sałatka z łososiem :)

Paulinka

6. Data: 2012-08-10 13:12:08

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Na różnych gościach wypróbowana - wszystkim zawsze smakuje i zajadają się, że hej...

Ułożyć na dnie głębszego półmiska warstwę sałaty rzymskiej /może być lodowa/
pokrojonej w paseczki. Na to - rzędami obok siebie 2 obrane, pokrojone w półksiężyce
awokado, 6 posiekanych jaj na twardo, 2 duże pomidory obrane ze skórki i posiekane w
kostkę, 175 g pokruszonego sera typu blue cheese /lazur, rokpol itp/. Posypać po
całości podsmażonym na chrupko, odsączonym z tłuszczu chudym wędzonym boczkiem
pokrojonym w paseczki /8 plastrów/. Tuż przed podaniem polać sosem sporządzonym z:
1 rozgniecionego ząbka czosnku,
1 łyżki cukru,
1 1/2 łyżki soku z cytryny,
1 1/2 łyżki octu z czerwonego wina,
120 ml oleju z arachidów,
soli i pieprzu do smaku.

Składniki sosu włożyć do słoika, zakręcić słoik i dokładnie wymieszać zawartość
potrząsając nim.

Ania

8. Data: 2012-08-10 13:26:36

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-10 15:12, czeremcha pisze:
> [...]
> soli i pieprzu do smaku.
>
> Składniki sosu włożyć do słoika, zakręcić słoik i dokładnie wymieszać zawartość

O coś takiego mi chodziło :) Dzięki!

Paulinka

9. Data: 2012-08-10 13:33:30

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 10 sierpnia 2012 13:46:17 UTC+2 użytkownik Paulinka napisał:
> (...)
> Chciałabym oprócz kawy i tortu, podać jakąś smaczną sałatkę.
> Ogólnie impreza ma się odbyć w godzinach mocno popołudniowych, więc
> raczej na stole pojawia się 'przegryzki'.

To ja Ci podam sałatkę, którą zrobiła moja siostra.
Wszystko surowe, ale świeże - bo po starciu na łezki mogą być łykowate,
gdy trochę będą podsuszone (tak mi się zdarzyło z marchewką, gdy sama tą
sałatkę robiłam).
Bierzemy średni seler, 4-5 marchewek i 1 kiwi.
Po starciu wszystko wymieszać, dodać oliwę i cukier do smaku.
Osobiście byłam pozytywnie zaskoczona smakiem tej sałatki.
No i moja "stara";p
Połówkę kapusty pekińskiej pokroić w paski, zetrzeć do niej 3-4 marchewki,
wkroić pęczek natki i dodać szklankę ugotowanego ryżu. Całość wymieszać z
sosem winegret.

--
Pozdrawiam :)
JM

10. Data: 2012-08-10 13:44:35

Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-10 14:48, Paulinka pisze:
> Impreza jest dla roczniaka, ale smakołyki bardziej jednak dla dorosłej
> gawiedzi maja być. Ciekawa jest sałatka z łososiem :)
>
> Paulinka

Aaaa... to jeszcze na tym samym blogu znajdź sałatkę meksykańską - to
hit naszych imprez. Ostra, smaczna, wypróbowana milion razy.
pwz

Delma co to qrwa jest ?
Newcastle Brown Ale
Sklepowe ogórki...