Piwo w domu - czy to możliwe?

1. Data: 2000-01-23 23:46:41

Temat: Piwo w domu - czy to możliwe?
Od: Tadeusz Jerzy Korsak <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W brytyjskich magazynach rodzinnych spotkałem reklamy zestawów do
produkcji piwa w domu - był tam ekstrakt słodowy w puszkach, ekstrakt
chmielowy w puszkach i plastykowy, sześcienny worek z kranikiem do
prowadzenia fermentacji.
Czy coś takiego dałoby się zaaranżować u nas? Czy ekstrakt słodowy jest
dostępny komercyjnie, czy słód trzeba robić samemu? Zagadnienie wydaje
się być ciekawsze, zdrowsze, bardziej odżywcze od domowej konstrukcji „
rurowego deflegmatora”!
Pozdrowienia dla wszystkich, Tadeusz

1. Data: 2000-01-25 00:14:47

Temat: Re: Piwo w domu - czy to możliwe?
Od: "Szymko" <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Jerzy Korsak <t...@p...com> tako powiada:
> [...]
wydaje
> się być ciekawsze, zdrowsze, bardziej odżywcze od domowej

Wydaje mi sie, ze na upartego i slod i extrakty chmielowe da sie
zdobyc. Wiekszym problemem raczej by bylo zdobycie odpowiednich
drozdzy i to takie z dobrego szczepu. Hm, a tak poza tym to mozna
cos nad tym pomyslec. Jescze jakis maly Tank (nie mylic z
czolgiem) by sie przydal ::)))

Pozdrawiam
Szymko

1. Data: 2000-01-25 10:00:14

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi znajomi robili swgo czau podpiwek ciemny - kilka % alkoholu, ciemnawy,
nieprzeźroczysty ale bardzo dobry, jak będę miał czas to postaram się o
przepis

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

> [...]
>drozdzy i to takie z dobrego szczepu. Hm, a tak poza tym to mozna
>cos nad tym pomyslec. Jescze jakis maly Tank (nie mylic z

Kuchnia warszawska - jeszcze
Pieczarki
Moze troche za wczesnie...
dlaczego mi tu jeszcze nikt nie pomógł?