Placek z truskawkami [P]

1. Data: 2003-02-22 21:30:56

Temat: Placek z truskawkami [P]
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam pycha.
Kruchy spod (3 szkl. maki, 1 szkl cukru, 4 zoltka, 2 lyzeczki proszku do
pieczenia, szczypta soli, kostka masla, cukier wanilowy, 3-4 lyzki
smietany - wyrobic na gladka mase i wstawic do lodowki)
Truskawki (mrozone o tej porze roku) rozmrozic i pokroic na polowki.
Jak sie ciasto schlodzi wygniesc nim forme taka gdzies 20 cm na 30 cm
Nakloc widelcem.
Ulozyc truskawki - nie za duzo bo puszcza sok i moze wyjsc zakalec.
Ubic piane z 4 bialek na sztywno. Dodac cukru troche i kisiel - ja
dodalam cytrynowy.
Na piane poukladac 'latki' z ciasta.
Piec 40-50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Naprawde pyszne wspomnienie lata w lutym :-)
/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl j...@w...net.pl \
/ http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-22 21:37:00

Temat: Re: Placek z truskawkami [P]
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> smietany - wyrobic na gladka mase i wstawic do lodowki)
> Truskawki (mrozone o tej porze roku) rozmrozic i pokroic na polowki.

Cos podobnego, tylko bez kislu/kisielu (?) robie z wisniami (z kompotu np,
moga tez byc mrozone). Troskawki tez daje :) Albo np mieszane polowa tego,
polowa tego, potem piana z bialek, na to wlasi\nie czesc ciasta starta na
grubej tarce (ta czesc wkladam do zamrazarki, coby zrobila sie twarda i
dobrze sie tarla).

Albo np robie ciasta z 1,5 do 2 porcji (jak zostanie to zawsze zje sie
surowe;))) )
jedna czesc wykladam na spod, na to owoce, a druga czesc walkuje i ukladam
na wierzch

Marta

1. Data: 2003-02-22 23:28:39

Od: "Ela Długa" <u...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> Polecam pycha.
> Naprawde pyszne wspomnienie lata w lutym :-)

a ja mam pytanie, jak rozmrozić truskawki, żeby nie zrobiła się z nich
bezkształtna breja
ela

1. Data: 2003-02-23 06:53:46

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela Długa" <u...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> a ja mam pytanie, jak rozmrozić truskawki, żeby nie zrobiła się z nich
> bezkształtna breja

najlepiej wysypac na sitko, a sitko to dac na jakas miseczne, tak zeby nie
dotyjkalo dna, sok wtedy skapie do miseczki i truskawki nie beda sie w nim
packac :)

Marta

1. Data: 2003-02-23 12:15:25

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela Długa wrote:

> a ja mam pytanie, jak rozmrozić truskawki, żeby nie zrobiła się z nich
> bezkształtna breja
> ela

Ten problem mnie akurat nie dotyczyl na szczescie bo nie mialam kupnych
mrozonych truskawek
tylko wlasnorecznie zebrane i zamrozone owoce.
Mysle ze pomysl z sitkiem moze byc calkiem ok. Ja swoje wrzucilam do
mikrofali na defrost na 45 sekund i byly rozmrozone. ;-)

1. Data: 2003-02-23 14:34:04

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> Polecam pycha.

TO jest myśl!
po spożytkowaniu zalegających w zamrażalniku wiśni (patrz ciasto makowe z
wiśniami powyżej :)) zastanawiałam się co by ty wykombinować z truskawkami.
Ale to chyba w następny weekend...

Asia :)

1. Data: 2003-02-23 18:04:41

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cos podobnego, tylko bez kislu/kisielu (?)

Kisielu!

Co za kretyńska forma: "kiślu"!
Przeprawszam, ale strasznie mnie to denerwuje, podobnie jak "swetr" i
"poszłem".

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-02-23 19:18:40

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:b3b32p$hmh$1@absinth.dialog.net.pl...
> Kisielu!
> Co za kretyńska forma: "kiślu"!
> Przeprawszam, ale strasznie mnie to denerwuje, podobnie jak "swetr" i
> "poszłem".

Ale krzyczec na mnie nie musisz!
I mowic ze po kretynsku mowie :p napislam obie formy
a taka prawda ze tak jak z tym "pipkiem" "polem" i z tym jesy podobnie
u mnie mowi sie "nie jadlam kislu" a nie "nie jadlam kisielu"
i jak jakis czas temu Pan prof. Miodek mowil, obie formy sa poprawne
ktos kiedys smial sie ze mnie kiedy napisalm "sluchalam radio" lub nie pilam
dzis "kakao"
niby wlansie taka forma jest poprawna a wiekszosc i tak mowi "slucham radia"
"nie pilam kakała"
tak jak z tym siusiakiem pisanycm przez "ch", od malenkosci na murach
widziaam "h.."
i nagle bum poprawnie jest przez "ch", a teraz - obie formy w sumie sa
przyjete.

Z poszlem, przyszlem, doszlem, wyszlem to juz zupelnie inna para kaloszy
;))

Marta

1. Data: 2003-02-23 21:27:40

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asia napisał:

> [...]
> wiśniami powyżej :)) zastanawiałam się co by ty wykombinować z truskawkami.

To jest myśl! Wiśnie są w zamrażalniku :-)

1. Data: 2003-02-24 02:32:20

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl>

> [...]

przyjete.
Z poszlem, przyszlem, doszlem, wyszlem to juz zupelnie inna para kaloszy
++++++++++++

Martusiu, nie mam zamiaru krzyczec, ale, podane przez Ciebie przyklady sa zle.
'pipek' 'pole' itp. to regionalizmy, o ile wolno mi to tak okreslic..
no i na pewno nie mowi sie 'kakala' :(
A wracajac do prof. Miodka... moglby szanowny pan profesor mniej macic ludziom w
glowach...
Obserwuje wokol siebie, ze jak ktos [to nie jest sformulowanie adresowane do Ciebie,
mowie ogolnie 'ktos'] chce uzasadnic
niepoprawne mowienie w j. polskim, to powoluje sie na to, co powiedzial prof. Miodek
[bez podania tematu audycji oczywiscie! - co
naprawde dosc czesto ma niebagatelne znaczenie].

Pozdrowka :-)
Barbara

---

placki ziemniaczane