Szpinak [P]

1. Data: 2003-02-22 18:10:31

Temat: Szpinak [P]
Od: "Magdalena W." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Watek o nalesnikach szpinakowych mnie sprowokowal, zeby podac Wam przepis na
salatke szpinakowa.
Potrzeba:
- szpinaku swiezego dokladnie umytego (w cholere piasku w nim jest, pare
razy plukac trzeba) - u nas w domu po 15 deko na osobe schodzi, bo jemy to
jako danie samodzielne
- boczku wedzonego w kosteczke pokrojonego lub paseczki - okolo 10 deka na
czlowieka
- czosnku - min. 2 zabki na czlowieka
- octu balsamico ze 2 lyzki
- oliwy dobrej ze 2 lyzki na wypadek jakby boczek nie dosc "puscil"
tluszczyku
- parmezanu w kawalku zestruganego w cieniutenkie paseczki lub wiorki -
garstke

Szpinak kroimy w paseczki. Boczek na patelnie, niech sie wytopi i zrumieni.
Czosnek albo w cienkich plastereczkach albo zmiazdzony do tego zrumienionego
boczku. Gaz pod patelnia skrecic prawie do zera. Wchlupnac balsamico i
wymieszac. Jezeli sosiku za malo, dodac oliwy nieco. Gaz zakrecic. W to
wszystko wrzucic szpinak, szybko i dokladnie wymieszac, zeby sie z sosikiem
dobrze polaczyl.
Wylozyc na talerze albo na miske, posypac po wierzchu serowymi wiorkami.
Podawac z pieczywem acz niekoniecznie, z bialym winem mozna tez.

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2003-02-22 18:18:27

Temat: Re: Szpinak [P]
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena W. wrote:
[ciach przepis]

znam to samo z Feldsalat. Jak to po polsku? Chyba reszpondek, nie chce mi
się po słownik lecieć. Ale przepis podobny (i fajny).

Waldek

1. Data: 2003-02-22 18:39:17

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znam to samo z Feldsalat. Jak to po polsku? Chyba reszpondek, nie
chce mi
> się po słownik lecieć. Ale przepis podobny (i fajny).
>
> Waldek

Roszponka.

Rozumiem cię w pełni z tym słownikiem. Po pół roku pobytu na Uni
Vechta, a było to pare lat temu, do tej pory mówię Bewegungsmelder na
czujnik ruchu.
Po prostu to urządzenie tam widziałam po raz pierwszy i nazwa pierwsza
pozostała jedyną używaną.

A jak się za dużo do uczniów po niemiecku nagadam, to później moja
składnia jest nie bardzo polska.

pozdrawiam

cherokee, co nie cierpi szpinaku

salatka z krabow