Plamy na korze po zimie

1. Data: 2005-03-20 23:04:15

Temat: Plamy na korze po zimie
Od: Piotr Płyś <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Właśnie zrobilłem pierwszy konkretny obchód po ogrodzie, by ocenić
zimowe zniszczenia, oprócz połamanych krzewów od śniegu spadającego z
dachu (nieodwołalnie robię w tym roku na krawędzi dachu płotki
przeciwśniegowe, bo tyczki zbudowane wokół roślin na kształt tipi nie
zdały egzaminu) wszystko wygląda, że przeżyło. Jedyne co zauważyłem,
to plamy na korze klonu palmowego, mam nadzieję, że w miarę widoczne
na fotkach poniżej:

http://ptysio.neostrada.pl/klon1.jpg
http://ptysio.neostrada.pl/klon2.jpg

W związku z nimi pytanie: czy to groźne i czy wiadomo, jakiej mogą one
być natury? Wyglądają jak szarawe tarczki, przy drapaniu paznokciem
teoretycznie mozna je zeskrobać. Boję się, ze moga to być nie jakieś
naturalne zmiany, a paskudztwa grzybowe...

Czy ktoś widział coś podobnego i wie, co to jest? Czy warto się tym
martwić, czy raczej to naturalne?

Pozdrawiam wiosennie,

Piotr Płyś