Plamy na rododendronie

1. Data: 2005-07-02 11:55:56

Temat: Plamy na rododendronie
Od: "w.staniszewska" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój rózanecznik ma brązowe plamy na liściach.Ten problem mam od trzech
lat,tzn. od kiedy go posadziłam. Myslałam, że to jakaś choroba grzybowa i
pryskałam Topsinem 70W. Nie pomaga. Co to może być?

2. Data: 2005-07-04 06:38:59

Temat: Re: Plamy na rododendronie
Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój rózanecznik ma brązowe plamy na liściach.Ten problem mam od trzech
> lat,tzn. od kiedy go posadziłam. Myslałam, że to jakaś choroba grzybowa i
> pryskałam Topsinem 70W. Nie pomaga. Co to może być?

Witam:)
Nie mam pojęcia co dolega Twoim, ale moje również miały plamy.Niektóre,
szczególnie te mniejsze i słabe nie miały ani jednego zdrowego liścia. Na
początku myślałam, że to po zimie może przemarzły, ale to nie było to.
Potraktowałam to więc Amistarem 250 SC. Czyli dokładnie tym, co też pryskam róże
na mązcniaka np. Dodatkowo oberwałam, poobcinałam wszystkie chore liście.
Później na wszelki powtórzyłam opryskanie i teraz rodośki wyglądają jak nowe:)
Pozdrawiam
alicja

3. Data: 2005-07-04 09:43:49

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

w.staniszewska <w...@i...pl> napisał(a):

> Mój rózanecznik ma brązowe plamy na liściach.Ten problem mam od trzech
> lat,tzn. od kiedy go posadziłam. Myslałam, że to jakaś choroba grzybowa i
> pryskałam Topsinem 70W. Nie pomaga. Co to może być?

Sprawdź Ph gleby.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-07-04 14:43:39

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:663a.0000196d.42c8d982@newsgate.onet.pl alicja
<c...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> plamy.Niektóre, szczególnie te mniejsze i słabe nie miały ani
> jednego zdrowego liścia. Na początku myślałam, że to po zimie może

Hejka. A co ... im dolegało?
Pozdrawiam intuicyjnie Ja...cki

5. Data: 2005-07-05 05:23:36

Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. A co ... im dolegało?
> Pozdrawiam intuicyjnie Ja...cki

Grzyb. KIedy porównałam zdjęcia w książce o chorobach i szkodniakch, to tak
jakby sfotografowali tam moje. Plamistość liści spowodowana przez grzyby - taki
opis w książce. Tak więc potraktowałam to Amistarem i pomogło. Ponoć atakuje to
słabe rośliny lub posadzone w nieodpowiednich warunkach. Mam nadzieję, że
warunki przygotowałam im dobre. Ale to że mogły być znacznie osłabione, to na
pewno. Dostałam je w zeszłe lato od kogoś i były już znacznych rozmiarów -
przesadzane z innego ogrodu. Niektóre chyba nawet ponad 10-letnie. Ale na wiosnę
już pięknie kwitły, więc chyba spoko.
pozdrawiam alicja:)

6. Data: 2005-07-05 08:32:01

Od: "w.staniszewska" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:dab0cl$qnv$1@inews.gazeta.pl...

> Sprawdź Ph gleby.
> pozdr. Jerzy

> http://www.gazeta.pl/usenet/

A czy rosnące skrzypy nie są oznaką kwaśnej ziemi?

7. Data: 2005-07-05 12:08:48

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dadgrp$2dh$1@nemesis.news.tpi.pl w.staniszewska
<w...@i...pl> napisał(a):

> A czy rosnące skrzypy nie są oznaką kwaśnej ziemi?

Hejka. To przesąd. :-)
Pozdrawiam komunałowo Ja...cki

Dwa piękne
Zakupy przez internet...