Platforma przyschodowa

1. Data: 2009-11-24 12:06:35

Temat: Platforma przyschodowa
Od: Wojciech Urban <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Planuję zakup mieszkania, które niestety nie jest na 100% bez barier.
Wejście znajduje się na tzw. wyższym parterze - trzeba pokonać kilka
schodów zanim wejdzie się do środka.

Szukam sposobu na pokonanie tej bariery. Jakie macie doświadczenia w
korzystaniu z platform przyschodowych? Czy często są awarie, jakie
modele uważacie za najlepsze?

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

2. Data: 2009-11-24 12:49:16

Temat: Re: Platforma przyschodowa
Od: El Brujo <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Urban pisze:
> [...]
>
> Szukam sposobu na pokonanie tej bariery. Jakie macie doświadczenia w
> korzystaniu z platform przyschodowych? Czy często są awarie, jakie

Jak nie jesteś samodzielny, rzadko wychodzisz i z czyjąś pomocą, to OK.
Ale jak samodzielnie się poruszasz na wózku, to lepiej poszukaj bardziej
dostosowanego mieszkania (zakładam, że to, o którym piszesz, nie jest
jedyną okazją, na jaką Cię stać), bo częste korzystanie z takiej
platformy to będzie udręka i zabawa sama w sobie.

--
Nigdy nie byłem w Londynie.

3. Data: 2009-11-24 14:55:56

Od: belfer <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

El Brujo pisze:

> [...]
> jedyną okazją, na jaką Cię stać), bo częste korzystanie z takiej
> platformy to będzie udręka i zabawa sama w sobie.

Ważna jest też szerokość klatki schodowej, bo platformy jeżdżące w linii
prostej zabierają z szerokości 20-30 cm, a jeżdżące wzdłuż wzdłuż
poręczy nawet 40 cm.
Ważne są też półpiętra i przestrzeń do drzwi wejściowych na klatkę (min.
1,25 m).

Ponieważ u mnie nie mieściła się żadna platforma, a ani windy, ani
podjazdu pod balkon nie chciałem, To na własny koszt zrobiłem pochylnię
odkładaną ze ściany na schody i wózek ze mną wciąga lub spuszcza
wyciągarka 250kG. Niestety w ten sposób jestem niesamodzielny.

Jest co prawda taki francuski wózek:
http://www.metacafe.com/watch/583027/stair_climbing_
wheelchair/
ale wątpię, by PFRON go refundował. 12000 - 13000 EUR

4. Data: 2009-11-24 15:23:52

Od: Wojciech Urban <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mbing_wheelchair/
> ale wątpię, by PFRON go refundował. 12000 - 13000 EURO

Klatka ma szerokość 1,38 m. Dostałem ofertę z firmy Arcon Polska na
montaż czeskiej platformy Altech Delta. Osoba zapewniała mnie, że nie
będzie problemu z zainstalowaniem urządzenia w klatce o tej
szerokości. Platforma wygląda tak:

http://www.altech-uh.cz/sikma-schodistova-plosina-de
lta/Delta-$G00010/

Jej szerokość po złożeniu to 28 cm. Nie wiem zatem czy będą spełnione
wszystkie wymogi odnośnie prawa budowlanego, gdybym zamontował
platformę. Będę jeszcze w tej sprawie rozmawiał z kierownikiem budowy
(blok jeszcze nie jest oddany do użytku - budowa trwa).

Pozdrawiam.

5. Data: 2009-11-24 16:41:47

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-11-2009 o 16:23:52 Wojciech Urban <o...@g...com>
napisał(a):

> [...]
> platformę. Będę jeszcze w tej sprawie rozmawiał z kierownikiem budowy
> (blok jeszcze nie jest oddany do użytku - budowa trwa).

Ja zdecydowałem się na krzesełko. Będę się z wózka przesiadał na krzesełko
a wózek wciągał za sobą. Rozwiązanie prostsze i ponad połowę tańsze.

Adam Pietrasiewicz
Pośmiej się, to zdrowe!
http://www.adamki.pl

6. Data: 2009-11-24 17:21:24

Od: Wojciech Urban <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zdecydowałem się na krzesełko. Będę się z wózka przesiadał na krzesełko
> a wózek wciągał za sobą. Rozwiązanie prostsze i ponad połowę tańsze.

Możesz podać jakiegoś linka do krzesełka? Ja jeszcze nie zdecydowałem
się na konkretne rozwiązanie. Pomysł z krzesełkiem nie jest zły,
myślę, że też bym sobie poradził.

Pozdrawiam.

7. Data: 2009-11-24 17:47:00

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-11-2009 o 18:21:24 Wojciech Urban <o...@g...com>
napisał(a):

> Możesz podać jakiegoś linka do krzesełka? Ja jeszcze nie zdecydowałem
> się na konkretne rozwiązanie. Pomysł z krzesełkiem nie jest zły,
> myślę, że też bym sobie poradził.

Dostałem ofertę, na 11700 zł. W ten sposób moja dopłata z PCPR 80
spowoduje, że moja część będzie nieco łatwiejsza do przełknięcia. Oferta
jest za każdym razem robiona na miarę. Wrzuć sobie w google "krzesełko
przyschodowe", znajdziesz mnóstwo firm, napisz, zadzwoń i już.

Adam Pietrasiewicz
Pośmiej się, to zdrowe!
http://www.adamki.pl

8. Data: 2009-11-24 17:47:44

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-11-2009 o 18:47:00 Adam Pietrasiewicz <a...@p...net>
napisał(a):

> Dostałem ofertę, na 11700 zł. W ten sposób moja dopłata z PCPR 80
> spowoduje,

Chodzi o 80% oczywiście.

Adam Pietrasiewicz
Pośmiej się, to zdrowe!
http://www.adamki.pl

9. Data: 2009-11-25 07:33:31

Od: Wojciech Urban <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dostałem ofertę, na 11700 zł.

To już bardzo dobra cena. Ja się w ogóle jeszcze zastanawiam nad innym
rozwiązaniem. To mieszkanie, które chcę kupić, ma balkon.

Tak wygląda plan:

http://utrans.webpark.pl/z1.jpg

A tutaj widać układ budynku:

http://utrans.webpark.pl/z2.jpg

Zaznaczyłem strzałką okno mieszkania. Po lewej stronie jest balkon.
Myślisz, że na tej przestrzeni może zmieścić się pochylnia?

Po lewej stronie balkonu jest więcej miejsca, ale tam z kolei jest
inne mieszkanie i nie ma szans żeby zrobić podjazd po tej stronie.

Od podłoża do balkonu jest około metr wysokości. Nie wiem, czy
budowlańcy będą w stanie zrobić taką pochylnię, która będzie spełniać
wszystkie wymogi prawne. Ale zapytam.

Ofertę na platformę mam na kwotę 27,9 tys. zł. Bez dofinansowania to
jest nie do przejścia.

Podjazd byłby super, tylko, czy tutaj to jest wykonalne?

Pozdrawiam.

10. Data: 2009-11-25 08:27:20

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

/.../
>Podjazd byłby super, tylko, czy tutaj to jest wykonalne?

Zewnętrzny podjazd ma jedną wadę - w zimie trzeba go pilnować (zasypanie
śniegiem, oblodzenie)

LM

metro z laską w drzwiach
Sprzedam cewniki zewnętrzne / uridomy firmy Conveen
zakłady OPIEKI (?) chronionej
Zlodziejskie czasy w RP
test