Plebs

1. Data: 2012-10-09 13:38:16

Temat: Plebs
Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

Plebs - to najniższa warstwa ludności miejskiej (najbiedniejsi), pozbawiona
majątku i obywatelstwa, złożona m.in. z robotników, służby, żebraków i
marginesu społecznego, a także czeladników i niewolników.

Od XIV wieku w niektórych miastach dochodziło do wystąpień plebsu,
wykorzystywanych zwykle przez pospólstwo do walki z patrycjatem.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

2. Data: 2012-10-09 15:22:57

Temat: Re: Plebs
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 09 Oct 2012 15:38:16 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> [...]
>
> Od XIV wieku w niektórych miastach dochodziło do wystąpień plebsu,
> wykorzystywanych zwykle przez pospólstwo do walki z patrycjatem.

No popatrz, skąd Ty masz tę wiedzę tajemną?
3-)
(by XL)

3. Data: 2012-10-09 15:45:52

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 9 października 2012 17:22. carbon entity 'Ikselka'
<i...@g...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> No popatrz, skąd Ty masz tę wiedzę tajemną?
> 3-)

Ale to się dzieje obecnie.
Zobacz jak partie polityczne szczują robotników, służbę, niewolników,
żebraków i margines społeczny przeciwko swoim młodym i wykształconym panom.
I kto tu mówi, że średniowiecze się skończyło.

W Zachodniej Europie plebs rozpynął się w masach "klasy pracującej"
najpóźniej we Włoszech pod koniec lat 70-tych ubiegłego wieku. Taki Pasolini
rozpaczał wtedy nad ginącą na jego oczach plebejską tożsamością. W Polsce
jak się okazuje nigdy się nowoczesna klasa pracująca nie wykształciła, plebs
istnieje do dzisiaj.

Z krajów rozwiniętych to chyba oprócz nas tylko USA ma swoich hillybillies i
rednecks równoległych do nowoczesnej klasy pracującej i jest chyba jedynym
takim krajem, gdzie muzyka country słuchana jest w miastach. Plebs bowiem
jest z definicji nie w pełni zurbanizowany, wywodzi się ze zbiegów
ekonomicznych ze wsi do miasta i przynosi do miasta wiejskie obyczaje ---
np. disco-polo do Warszawy. Wrocław w sporej części ta knajacka moda
ominęła.

Synonimy plebsu są zazwyczaj nacechowane w języku polskim negatywnie:
knajacki motłoch, tłuszcza, chamstwo, dziadostwo, buractwo,
lumpenproletariat etc. --- albowiem jako iż nasz Wielki Naród ma korzenie
szlacheckie i patrycjuszowskie, to Polak w swojej mowie nie ceni biedy i
migrującego z pipidówek prostactwa.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

4. Data: 2012-10-09 15:47:44

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

żebraków i margines społeczny przeciwko swoim młodym i wykształconym panom.
I kto tu mówi, że średniowiecze się skończyło.

W Zachodniej Europie plebs rozpłynął się w masach "klasy pracującej"

5. Data: 2012-10-09 19:29:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 09 Oct 2012 17:47:44 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> wtorek, 9 października 2012 17:22. carbon entity 'Ikselka'
> <i...@g...pl>
> contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Ale to się dzieje obecnie.

Czy ja temu przeczę? - pytam Cię, bo mnie rozśmieszyłes oczywistością swego
wywodu :-)

> [...]
> jak się okazuje nigdy się nowoczesna klasa pracująca nie wykształciła, plebs

...a taka np inteligencja została wyniszczona i zanikła. Bo nie mówmy, ze
to, co ją zastąpiło po II WŚ i nadak zajmuje jej miejsce, to inteligencja.

> [...]
> ekonomicznych ze wsi do miasta i przynosi do miasta wiejskie obyczaje ---
> np. disco-polo do Warszawy. Wrocław w sporej części ta knajacka moda

Ależ oczywiście, że tak, wielokrotnie w tym duchu pisałam.

A za co miałby?

(by XL)

6. Data: 2012-10-09 22:03:20

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 9 października 2012 21:29. carbon entity 'Ikselka'
> [...]

> to, co ją zastąpiło po II WŚ i nadak zajmuje jej miejsce, to inteligencja.

Ale nadal podział inteligencjavs vs. plebs idzie głównie według linii
szlachta zaściankowa vs. chłopstwo, bo te warstwy napływały do miast.
Wsie w Polsce jak wiesz dobrze dzielą się naszlacheckie i nieszlacheckie i
tak się składa, że gremialna większość moich przodków pochodziła z tych
pierwszych, a reszta z arystokracji. Łatwo poznać skąd kto pochodzi nie
tylko po nazwisku ale i po obyczajach panujących w domu.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

7. Data: 2012-10-09 22:08:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Oct 2012 00:03:20 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Łatwo poznać skąd kto pochodzi nie
> tylko po nazwisku ale i po obyczajach panujących w domu.

Po tym oraz po stosunku mężczyzn do kobiet w całej ogólności. To drugie
nawet bardziej jest znamienne.
(by XL)

8. Data: 2012-10-09 22:52:45

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Paź, 15:38, "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> wrote:
> [...]
>
> --
> tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai
apostrephesthaihttp://lordwinterisle.blogspot.com/

To co protestuje to pasożyty , mają więcej od innych, ale ten co
zapierdala jednak coś nowego osiąga, a oni chcą bez pracy. Buractwo
nie płaci podatków, na wsi jest o wiele lepiej niż w mieście, ale boli
ich że ktoś ma Bmw czężką pracą, a ma niewielu, a oni leżąc też tak
chcą bo dla pasożyta to niesprawiedliwe, że on leżąc nie ma. Spójrz na
tych skurwieli z polityki, niedorozwinięte , leży i tylko kocopały
pierdoli, mają lepiej niż ci którzy cały dzień zapierdalają, bo sobie
układem zdobył SBcką emeryturę, ale jest strasznie niezadowolone, bo
ten co na nogach z przepracowania się słania umie grać na skrzypcach i
dzieci nauczył i to go boli kurwę jebaną, dlaczego on nie umie, z
nieba powinno spaść.

9. Data: 2012-10-09 23:01:20

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

środa, 10 października 2012 00:08. carbon entity 'Ikselka'
<i...@g...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Po tym oraz po stosunku mężczyzn do kobiet w całej ogólności. To drugie
> nawet bardziej jest znamienne.

A jeszcze szlachta we wsiach szlacheckich dzieliła się na czystą [1] i
nieczystą [2]...

______________
[1] Konstytucja z 1505 roku:
"Szlachcicem ten tylko nazywać się może, którego oboie rodzice są
szlachetnie z domu szlachetnego urodzeni i którzy wedle obyczaiu Oyczyzny i
zwyczaju szlachty mieszkaią w swych dzierżawach, czyniąc prawem szlacheckim
Królestwa Polskiego."

[2] Ibid. "Za szlachtę także ci poczytani być maią, którzy tylko z oyca
szlachcica, a z matki stanu prostego się rodzą".

http://lordwinterisle.blogspot.com/

10. Data: 2012-10-09 23:09:06

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

[2] Ibid. "Za szlachtę także ci poczytani być maią, którzy tylko z oyca
szlachcica, a z matki stanu prostego się rodzą".

PS.
A) Przysłowie staropolskie "Lepszy rycerz niż panosza". Panosza, półpanek to
był ten gorszy szlachcic, warcholący i pyszniący się swoim pochodzeniem
przed nieszlachtą. Stąd synonimem powiedzenia "rządzić się jak szara gęś"
było "panoszyć się".

B) Co prawda prawnie szlachta czysta i nieczysta były w I RP równe
(szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie), ale podział w świadomości
zachował się.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

"Dlaczego myślenie o niczym jest tak męczące?"
Przyszłość
Pochodzenie Ateistów.
Ateiści nie mają racji.