Płoć wędzona

1. Data: 2005-12-08 19:06:58

Temat: Płoć wędzona
Od: "egomaniac" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy posiada ktoś jakiś przepis na Płoć Wędzoną?

--
Pozdrawiam.

2. Data: 2005-12-08 20:27:16

Temat: Re: Płoć wędzona
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

egomaniac napisał(a):
> Witam,
>
> Czy posiada ktoś jakiś przepis na Płoć Wędzoną?

Zdobyć płoć i uwedzić w zimnym dymie.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2005-12-08 21:36:39

Od: "egomaniac" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Zdobyć płoć i uwedzić w zimnym dymie.
> pozdr. Jerzy

1. Czy tak samo mógłbym mu dać zapalić cygaro?
2. Czy potrzebuje zbudować ołtarz?
4. A gdzie punkt 3?

Więcej szczegółów poproszę! :-)

4. Data: 2005-12-09 09:01:15

Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "egomaniac" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> 1. Czy tak samo mógłbym mu dać zapalić cygaro?
> 2. Czy potrzebuje zbudować ołtarz?
> 4. A gdzie punkt 3?
>
> Więcej szczegółów poproszę! :-)

To moze ja...

Tak samo jak kazda inna rybe ;) - czyli:

surowa (swierza!) ploc:
- patroszymy
- na ogniu ustawiamy narzedzie do wedzenia, ja mam ladne metalowe pudelko z
rusztem, do ktorego wkladam (pod ruszt) jałowiec, troche drewienek olchy i
kostke cukru
- kladziemy ploc na ruszcie, zemykamy w pudelku i w zaleznosci od masy ryby
wedzimy 15-25 min
- po wyjeciu z wedzarki ploc trzeba natrzec sola, poczekac pol godziny,
osuszyc i ploc jest gotowa do spozycia :)

Jesli kupiles ploc wedzona, to nie polecam, nie dosc ze oscista, to nie jest
to najlepsza ryba ;) Jesli juz ja jesc, to tylko swierzo uwedzona, najlepiej
nad samym jeziorem, patrzac na zachodzace slonce i odganiajac komary (jednym
slowem - potrawa nie na zime ;)

Pozdrawiam,
Jerz

5. Data: 2005-12-09 13:45:10

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerz wyklikał(a):

> - na ogniu ustawiamy narzedzie do wedzenia, ja mam ladne metalowe
> pudelko z rusztem, do ktorego wkladam (pod ruszt) jałowiec, troche
> drewienek olchy i kostke cukru

Zaciekawiło mnie to z kostką cukru... - w jakim celu wkłada się cukier??
Także posiadam wędzarkę w postaci metalowej "puszki"

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
adres nadawczy to spampułapka - odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

6. Data: 2005-12-09 14:18:49

Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jerz wyklikał(a):

> Zaciekawiło mnie to z kostką cukru... - w jakim celu wkłada się cukier??
> Także posiadam wędzarkę w postaci metalowej "puszki"

Witam,

kostka sie karmelizuje i dodaje aromatu... tak sie kiedys nauczylem na
dalekiej polnocy i tak zostalo, tak na prawde nigdy nie wedzilem bez tego
cukru - nie potrafie sobie wyobrazic, co by sie stalo, gdybym go nie dodal
;)

Pozdrawiam,
Jerz

agar - jak stosować?
?
Co nas czasem denerwuje
No i co tam by zjeść dziś na obiadek .....?
Mango i avokado