Płyta ceramiczna Gorenje - podlaczenie

1. Data: 2005-01-07 10:02:18

Temat: Płyta ceramiczna Gorenje - podlaczenie
Od: "Tomek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

kilka dni temu kupilem do mieszkania nowiutka plyte ceramiczna gorenje... typu
ect 650 cp. przyszedl pan elektryk z uprawnieniami podlaczyl ja wg schematu po
czym spalil sie transformator. Serwisant firmy gorenje stwierdzil zle
podlaczenie nie objete gwarancja jednoczesnie potwierdzajac ze schemat z
instrukcji jest nieprawidlowy...

pan elektryk zgodzil sie zaplacic za naprawe (1100 zł przy czym nowa plyta
kosztuje 1500 ;( )....

zrobilo mi sie bardzo szkoda pana podlaczajacego.. kurcze dla niego to pewnie
wiecej niz miesieczna pensja a nie stac mnie zeby pokryc koszt tej naprawy...

czy w takiej sytuacji ma on prawo zadac jakiegokolwiek odszkodowania od firmy
gorenje za niedostateczne opisanie schematu podlaczania plyty?

nie znam sie na zasadach panujacych. czy musi podlaczajacy sprawdzac schemat czy
co. chodzi o to ze bylo jakies wolne gniazdo i nie bylo opisane ze nie mozna w
nie wpinac no a on wpiol....

ktos moze juz mial takie przejscia.. ponoc to nie pierwszyzna w gorenje [cyt.
serwisant gorenje :D]

2. Data: 2005-01-07 10:11:19

Temat: Re: Płyta ceramiczna Gorenje - podlaczenie
Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Jan 2005 11:02:18 +0100
"Tomek" <n...@p...onet.pl> wrote:

> Serwisant
> firmy gorenje stwierdzil zle podlaczenie nie objete gwarancja
> jednoczesnie potwierdzajac ze schemat z instrukcji jest
> nieprawidlowy..

granda...
.
> pan elektryk zgodzil sie zaplacic za naprawe (1100 zł przy czym nowa
> plyta kosztuje 1500 ;( )....

a to szok - moze to byl jakis elementarny blad? bo jakby ktos
mi dal schemat podlaczenia, podlaczylbym wg tego i cos by sie
zjaralo - czemu ja mialbym za to ponosic odpowiedzialnosc?
Odpowiedzialny jest ten, kto mi dal zla instrukcje (kto ja wydal etc)

> czy w takiej sytuacji ma on prawo zadac jakiegokolwiek odszkodowania
> od firmy gorenje za niedostateczne opisanie schematu podlaczania
> plyty?

mysle, ze dobrze tez by bylo zapytac na pl.soc.prawo - i daj koniecznie
znac jak sie sprawa zakonczy

> chodzi o to ze bylo jakies wolne gniazdo i nie bylo opisane ze
> nie mozna w nie wpinac no a on wpiol....

nie rozumiem - to byla jego inicjatywa czy jak??
mozesz jakos dokladniej?

Sierp

3. Data: 2005-01-07 10:30:59

Od: tomekc <t...@S...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-01-07 11:11, Użytkownik Sierp napisał:
> [...]
> zjaralo - czemu ja mialbym za to ponosic odpowiedzialnosc?
> Odpowiedzialny jest ten, kto mi dal zla instrukcje (kto ja wydal etc)

srednio sie znam na elektryce ale z rozmowy elektryka z serwisantem
zrozumialem ze mozna tak odczytac schemat bo jest tam jakis blad nie
wiem na czym on polega - wnioskuje ze na tym ze to jedno gniazdo gdzie
sie nie podlacza powinno byc oznaczone jakos a nie bylo

> mysle, ze dobrze tez by bylo zapytac na pl.soc.prawo - i daj koniecznie
> znac jak sie sprawa zakonczy

popytam :)

> nie rozumiem - to byla jego inicjatywa czy jak??
> mozesz jakos dokladniej?

gosc przyszedl otworzyl instrukcje. schemat podlaczenia. tu konczy sie
moja wiedza :D ale on podlaczyl chodzila i siadl transformator. opisze
potem co i jak wyszlo z tym

--
Pozdrawiam ;D
Tomek

4. Data: 2005-01-07 10:37:54

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 07 Jan 2005 11:30:59 +0100
tomekc <t...@S...com.pl> wrote:

> [...]
> wiem na czym on polega - wnioskuje ze na tym ze to jedno gniazdo gdzie
>
> sie nie podlacza powinno byc oznaczone jakos a nie bylo

jezeli gosc zgodzil bez gadania pokryc koszt pomylki, tz ze to nie jest
tak proste ze byl prosty blad w instrukcji.. chyba :)

Sierp

5. Data: 2005-01-07 11:03:06

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <n...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:1a6e.0000075a.41de5e29@newsgate.onet.pl...
> [...]
> nie mozna w
> nie wpinac no a on wpiol....
>
> ktos moze juz mial takie przejscia.. ponoc to nie pierwszyzna w

1. Czy był to facet, który ma formalne uprawnienia (czytaj:
pieczątkę z nazwiskiem i napiem "Elekrtyk,nr upr. xxx" lub "Zakład
Elektrotechniczny"? W moim przypadku to zadziałało - była
pieczątka - serwis musiał robić na swój (tzn. producenta) koszt.
2. Ta sama płyta:
a. Po podłączeniu przez elektryka -nie działa;
b. Serwis przyjeżdża - stwierdza - spalony transformator;
c. Pod 12 dniach przychodzi nowy cały moduł sterujący - serwis
przyjeżdża, zakłada, płyta nie działa, zabierają ją do warszatu;
d. Po dwóch dniach przywożą, wszytko jest OK. Opinia serwisanta:
"Panie, tam wszystko fabrycznie było źle podpięte, tak jak
podłączyłeś Pan wg instrukcji to nie mogło działać".

spp
spp(na)op.pl

6. Data: 2005-01-07 11:30:43

Od: tomekc <t...@S...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-01-07 11:37, Użytkownik Sierp napisał:

> jezeli gosc zgodzil bez gadania pokryc koszt pomylki, tz ze to nie jest
> tak proste ze byl prosty blad w instrukcji.. chyba :)

zgodzil sie raczej dlatego ze wczesniej byla romoza z jego szefem... nie
wiem czy jakby sie nie zgodzil nie polecial by z pracy. szef jego przed
przybyciem serwisanta gorenje powiedzial ze pokrywa on [nie wiem czy
szef czy elektryk :D] koszty w przypadku gdy okaze sie to usterka z winy
podlaczajacego

7. Data: 2005-01-07 11:33:13

Od: tomekc <t...@S...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-01-07 12:03, Użytkownik spp napisał:

> [...]
> Elektrotechniczny"? W moim przypadku to zadziałało - była pieczątka -
> serwis musiał robić na swój (tzn. producenta) koszt.

tak. serwisantowi przedstawialismy papierki. ale serwisant stwierdzil ze
ta usterka nie jest objeta gwarancja - dziwne bo gdziekolwiek dzwonilem
i mowilem o jaka plyte chodzi [serwisy gorenje] kazdy mi mowil ze moze
byc transformator z powodu blednego podlaczenia... przy innych plytach
tez tak jest?

> [...]
> c. Pod 12 dniach przychodzi nowy cały moduł sterujący - serwis
> przyjeżdża, zakłada, płyta nie działa, zabierają ją do warszatu;

czekam do srody ponoc na nowy transformator

> d. Po dwóch dniach przywożą, wszytko jest OK. Opinia serwisanta: "Panie,
> tam wszystko fabrycznie było źle podpięte, tak jak podłączyłeś Pan wg
> instrukcji to nie mogło działać".

to mnie pocieszyles :D marzy mi sie taka sytuacja :D szkoda mi tego
elektryka.. gosc naprawde chcial dobrze :|

8. Data: 2005-01-07 11:44:52

Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wlasnie kupilem owa plyte i teraz sie martwie co bedzie po jej montazu :((
Moze jakies wskzowki czego nie robic albo co zrobic aby odrazu dzialala ???

pozdr.

9. Data: 2005-01-07 11:46:47

Od: tomekc <t...@S...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-01-07 12:44, Użytkownik MrOwA napisał:

> Witam
>
> Wlasnie kupilem owa plyte i teraz sie martwie co bedzie po jej montazu :((
> Moze jakies wskzowki czego nie robic albo co zrobic aby odrazu dzialala ???

zamowilbym do podlaczenia serwisanta z gorenje. napisz jak poszlo :)
bardzom ciekaw

10. Data: 2005-01-07 11:48:12

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomekc" <t...@S...com.pl> napisał w
wiadomości news:crlsol$9qk$1@opal.futuro.pl...

> zamowilbym do podlaczenia serwisanta z gorenje. napisz jak poszlo
> :) bardzom ciekaw

Dokładnie tak.
Jak widzisz masz dwa identyczne opisy problemów z tą płytą.
Wydrukuj je i przefaksuj do serwisu.
Nawet gdybyś musiał za podłączenie zapłacić (no chyba, że masz
uprawnienia lub kogoś, kto to zrobi za darmo).

--
spp
spp(na)op.pl

Kuchenka mikrofalowa narozna?