Płyta z sensorem zapobiegającym wykipieniu [crosspost]

21. Data: 2013-06-10 11:13:19

Temat: Re: Płyta z sensorem zapobiegającym wykipieniu [crosspost]
Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
.pl...

> Kipi nie tylko mleko, może wykipieć nawet woda. Jaki jest sposób na
> przykład na pomidorową?

Pomidorową też można gotować w garnku "do mleka" :-)

W praktyce na indukcji kipienie mi się nie zdarza bo regulacja mocy jest
praktycznie płynna i co najważniejsze _powtarzalna_. Bardzo łatwo
zapamiętać, że np. ziemniaki w takim a takim garnku trzeba ustawić na "7", a
np. mleko w małym garnuszku na 1,5.

Na gazie to było znacznie trudniejsze ze względu na brak powtarzalności i
nie zawsze się udawało, na indukcji nie ma tego problemu.

Pozdrawiam
Ergie

22. Data: 2013-06-15 09:41:54

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ergie wrote:
> [...]
>
> Na gazie to było znacznie trudniejsze ze względu na brak
> powtarzalności i nie zawsze się udawało, na indukcji nie ma tego

dokładnie to co ja zauważyłem...

23. Data: 2013-06-16 23:49:09

Od: Paweł Sujkowski <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam Siemensa EH675ME31E. Ma przy tylnych "palnikach" wyskakujące
grzybki z zamontowanymi pirometrami. Zasadniczo od strony użytkowej
sobie chwalę, ale jako inżynier kilka rzeczy bym widział inaczej. Brak
jest możliwości kalibracji w zależności od współczynnika emisyjności
materiałów z których wykonane są garnki. Do gotowania z tymi czujnikami
instrukcja zaleca garnki emaliowane. Dla garnków z nierdzewki
dostarczane są samoprzylepne paski folii w które powinien być wycelowany
czujnik w czasie gotowania. Paski dość dzielnie znoszą zmywarkę. Plusem
jest na pewno optymalizacja energetyczna całego procesu bez szczególnej
uwagi. Nastawiam temperaturę, czas i zajmuję się czymś innym. Ja raczej
sumarycznie jestem zadowolony.

Paweł

24. Data: 2013-06-30 12:13:45

Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Kipi nie tylko mleko, może wykipieć nawet woda. Jaki jest sposób na
> przykład na pomidorową?

pieprzyć zwykłe garnki i gotować w szybkowarach. Na dajmy na to 3 szybkowary
wydasz co najwyżej 600 zł. Jak dobrze pokombinujesz - wydasz 200 zł.
Obie kwoty są znacznie oddalone od 3 tyś za płytę.
Z szybkowaru nic nie kipi i krótko się gotuje.
Dodatkowo kupić parowar.
Nie wiem jak z mlekiem. Jako ssak dorosły mleka nie spożywam bo to dobry
sposób na powolne samobójstwo.
Jackare

25. Data: 2013-06-30 20:26:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jun 2013 12:13:45 +0200, Jackare napisał(a):

> Z szybkowaru nic nie kipi i krótko się gotuje.

Czasem tylko wybuchnie:
http://assets.vice.com/content-images/contentimage/n
o-slug/7932631e71d4654d6e016d8af96cdbb6.jpg
--
XL
i kuchnia dokładnie pomalowana natryskowo grochówką

26. Data: 2013-07-19 09:24:28

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Z mlekiem też, zresztą od zarania dziejow...
> http://tiny.pl/hs9hm
> http://tiny.pl/hs9hx

> Cóż, smutna prawda niestety :-(

smutna prawda jest taka że niestety ale trzeba dokładnie czytać etykiety...

27. Data: 2013-07-19 23:36:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jul 2013 09:24:28 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> smutna prawda jest taka że niestety ale trzeba dokładnie czytać etykiety...

Smutna prawda jest taka, że kto wierzy w "etykiety", ten błądzi.
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

28. Data: 2013-07-19 23:40:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jul 2013 23:36:49 +0200, Ikselka napisał(a):

> Smutna prawda jest taka, że kto wierzy w "etykiety", ten błądzi.

Pierwsze kilka linków na stronie - i wszystko jasne (skoro dotąd nie było,
jak widać):
http://tiny.pl/h6vll
...oraz polecam nieco się zagłębić w ich treść.

29. Data: 2013-07-19 23:49:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Jul 2013 09:24:28 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> smutna prawda jest taka że niestety ale trzeba dokładnie czytać etykiety...

Do poczytania do poduszki:

http://profesjonalnydietetyk.com.pl/dziwne-zmiany-w-
produktach-mlecznych
http://tiny.pl/h6v45
http://tiny.pl/h6v4p
http://tiny.pl/h6v42
http://forumprawne.org/prawo-karne/410952-oszustwo-f
irmy-etykieta.html
http://kalorynka.pl/porady/195/Oszustwa-zywnosciowe.
aspx
http://forum.nysa.pl/viewtopic.php?p=229362
http://www.dieta-dla-zuchwalych.pl/oszustwa-producen
tow-zywnosci-mieso-wedliny.html
--
[...]

Na dom nie ma co liczyć... [OT]
Który fotel mocniejszy
Grzyb - opinie
Cheap Jordan Shoes 2013 Timberland boots,Aidias shoes,Puma shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
Cheap Nike Air Max Excellerate +2 Shoes Air Trainer 1.3 Max Breathe Shoes Air Max 1 2013 QS USATF Shoes whoesale