Płyta z sensorem zapobiegającym wykipieniu [crosspost]

1. Data: 2013-06-07 18:42:50

Temat: Płyta z sensorem zapobiegającym wykipieniu [crosspost]
Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o płytę indukcyjną. Czy ktoś wie jakie modele posiadają taki
sensor? Nie chodzi o czujnik który wyłącza płytę już po wykipienia, ale
o taki który tak steruje temperaturą żeby nie wykipiało. Ja znalazłem
tylko jedną Gorenje IT 641KR, kosztuje to ok 3 tysi.
Czy jest coś jeszcze?
Może ktoś użytkuje coś takiego i wie jak to w praktyce się spisuje,
warto wydać taką kaskę, czy lepiej stać nad garnkiem i pilnować?

2. Data: 2013-06-07 21:11:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 07 Jun 2013 18:42:50 +0200, adam napisał(a):

> [...]
> Może ktoś użytkuje coś takiego i wie jak to w praktyce się spisuje,
> warto wydać taką kaskę, czy lepiej stać nad garnkiem i pilnować?

Lepiej=taniej=mądrzej kupić specjalny garnek do gotowania mleka albo
posmarować brzeg zwykłego garnka masłem.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

3. Data: 2013-06-07 23:07:52

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Fri, 07 Jun 2013 21:11:39 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> Lepiej=taniej=mądrzej kupić specjalny garnek do gotowania mleka albo
> posmarować brzeg zwykłego garnka masłem.

a nie prościej postać te 5 minut nad garnkiem? koszt 0zł

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

4. Data: 2013-06-07 23:55:56

Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a nie prościej postać te 5 minut nad garnkiem? koszt 0zł

Na pewno taniej, ale prościej to nie.

5. Data: 2013-06-08 09:01:44

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Może ktoś użytkuje coś takiego i wie jak to w praktyce się spisuje, warto
> wydać taką kaskę, czy lepiej stać nad garnkiem i pilnować?

Jak sie nazywa ta kampania reklamowa?

6. Data: 2013-06-08 11:36:19

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

adam wrote:
> [...]
> Może ktoś użytkuje coś takiego i wie jak to w praktyce się spisuje,
> warto wydać taką kaskę, czy lepiej stać nad garnkiem i pilnować?

tak mówiąc szczerze to na indukcji można tak dopracować technikę grzania ze
mleko nie kipi.

ma małym polu wiem że jak ustawię poziom mocy 6 to mleko będzie wrzało ale z
gara nie wyskoczy.

7. Data: 2013-06-08 16:18:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Jun 2013 11:36:19 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> tak mówiąc szczerze to na indukcji można tak dopracować technikę grzania ze
> mleko nie kipi.

Na każdej kuchence można to dopracować. I nie tylko w przypadku mleka.

8. Data: 2013-06-09 11:15:54

Od: "Baczek" <b...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lepiej=taniej=mądrzej kupić specjalny garnek do gotowania mleka albo
> posmarować brzeg zwykłego garnka masłem.

O co chodzi z tym smarowaniem masłem?

9. Data: 2013-06-09 13:37:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:15:54 +0200, Baczek napisał(a):

> O co chodzi z tym smarowaniem masłem?

O stworzenie na brzegu garnka powłoki "nieprzywieralnej" dla kożucha który
się za chwilę utworzy na mleku podczas ogrzewania.
Kiedy garnek jest suchy, brzegi kożucha przyklejają się do jego ścianek, po
czym cały kożuch działa jak napełniany parą balon, pod którym zmieszane z
pęcherzykami pary mleko o wiele burzliwiej wrze - i dlatego kipi.
Kiedy brzegi garnka posmarujemy masłem, brzeg kożucha nie przyklei się do
nich i para może uchodzić naokoło, nie dając efektu "balonu" :-)

Przy okazji druga rada - przed wlaniem mleka koniecznie trzeba porządnie
przepłukać garnek wodą, niezależnie od surowca z jakiego jest zrobiony,
żeby woda wypełniła mikropory w dnie stwarzając łagodną warstwę buforową
dla przepływu ciepła między metalem a mlekiem.
Wewnętrzna powierzchnia każdego garnka (nawet stalowego - choćby wydawała
się nie wiam jak wypolerowana, posiada mikropory, które zawsze powodują
zwiększoną chłonność dla cieczy. Ciecz wejdzie wszędzie, choćby
powierzchnia wydawała nam się "na oko" idealnie gładka.
Takie porowate dno garnka, kiedy jest suche, po wlaniu mleka pochłania
niewielką jego ilość, a gwałtowne ogrzewanie dna które następuje po
zapaleniu gazu natychmiast ścina te maleńkie drobiny mleka w porach, one z
kolei odcinają ciągłość wymiany ciepła między dnem a resztą mleka,
następuje strefowe przegrzanie dna garnka oraz mleka przy dnie - co w
szybkim czasie prowadzi do przypalenia warstwy mleka na dnie oraz psuje
smak reszty zawartości garnka.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

10. Data: 2013-06-09 14:50:21

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Na każdej kuchence można to dopracować. I nie tylko w przypadku mleka.

no niestety ale na gazowej raczej jest ciężko :) precyzja i powtarzalność
gazówki jest generalnie marna

Na dom nie ma co liczyć... [OT]
Który fotel mocniejszy
Grzyb - opinie
Cheap Jordan Shoes 2013 Timberland boots,Aidias shoes,Puma shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
Cheap Nike Air Max Excellerate +2 Shoes Air Trainer 1.3 Max Breathe Shoes Air Max 1 2013 QS USATF Shoes whoesale