Płytki podłogowe

1. Data: 2008-07-18 15:07:19

Temat: Płytki podłogowe
Od: Mariusz <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcę kupić płytki do przedpokoju i łazienki.
Problem w tym, że nie wiem jakie wybrać.
Bardzo podobają mi się płytki typu gres polerowany (coś takiego jak
w centrach handlowych).
Nie wiem tylko jak w użytkowaniu sprawują się takie płytki.
Słyszałem opinie, że widać na nich byle paproch, że są śliskie i
trudne w utrzymaniu czystości, że w przedpokoju błyszczące płytki
szybko się porysują i stracą swój urok.
Sam już nie wiem co o tym sądzić.
Z drugiej strony inni twierdzą, że te płytki występują w wersji
antypośizgowej i jest kilka klas ścieralności / odporności na
plamienie (w centrach jakoś nie ślizgam się po tych płytkach i
przewijają się tam tłumy ludzi).
Przedpokój jest mały i wąski więc majster, którego nająłem
zaproponował wymiary płytki 30x30 cm.
Wybór typu płytek oraz sposób, w jaki ma je kłaść (normalnie czy w
karo) pozostawił dla mnie.
Ściany w przedpokoju wyłożone mam jasnymi panelami.
Łazienka też jest mała - typowy kwadrat z jasną glazurą pod sam sufit.
Zastanawiam się czy ułożenie płytek w karo powiększy wizualnie
przedpokój i łazienkę? Mieszkanie nie jest słoneczne, więc przedpokój
nie jest doświetlony (pomijam tu łazienkę).

Może moglibyście zaproponować coś od siebie w temacie płytek
podłogowych, gdyż nie mam pojęcia czym mam się kierować przy wyborze
(oprócz tego, że wymiary mają być 30x30 i chciałbym chyba płytki
jasne). jakiej firmy? Paradyż, Cersanit czy też innej?

Pozdrawiam

Mariusz