Po co sie modlic?

111. Data: 2019-06-03 23:26:58

Temat: Re: Po co sie modlic?
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-02 12:37, gazebo wrote:

> to nie sumienie, to rozgrzeszenie, ktorego sa pewni, nic nie musisz
> zrobic poza tym aby sie wyspowiadac, a na dodatek masz gwarancje

//wyglada jak bys wiedze o katolicyzmie czerpal z niekompletnych notatek
wykladow na wumlu?

112. Data: 2019-06-04 00:12:35

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-03 08:38, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
> Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 31 May 2019 23:10:07 +0200
> doszła do mnie wiadomość <qcs58l$adi$1@node2.news.atman.pl>
> od Ilona <i...@u...net> :

> Tu pan Jerzy celnie o tym co czeka człowieka, mającego obsesje na punkcie
seksualności:
> https://www.youtube.com/watch?v=LT3kI3BsxlQ

Ten Jerzy, to żaden pan, tylko towarzysz marksista_leninista ze starego
marksizmu.

Teraz, w UE obowiązuje zupełnie nowy marksizm i zupełnie nowe wytyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=yFsdR71jhy4
https://www.youtube.com/watch?v=6zoXwWQo8bk

113. Data: 2019-06-04 03:32:57

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie rozumiesz podstawowej różnicy którą cechuje się katolicyzm.
> To nie są prawa, jak w niektorych religiach, to są jedynie propozycje

Nie wiem skąd Ty czerpiesz swoją wiedzę o Katolicyzmie
ale to nie są żadne propozycje tylko nakazy pod groźbą
wiecznego pieczenia się w piekle którym to piekłem straszy się
dzieci na lekcjach "religii" czyli na naukach katechizmu w szkole.

> Katolicy to tacy sami ludzie, jak inni, gotowi rżnąć, gwałcić i rabować,
> jednak jest coś co ich przed tym, (przynajmiej troche), powstrzymuje.
> To tzw. sumienie. To ewenement w porównaniu z innymi religiami.

Nie sumienie tylko "niewidzialny policjant" w formie "bozi w niebie".
Katolik robi "dobrze" bo się boi kary od "niewidzialnego policjanta".

> Chrześcijaństwu a w szczególności, Katolicyzmowi zajęło blisko 1000 lat,
> aby z barbarzyńców, którzy zamieszkiwali postromańską Europe zrobić
> społeczność, która zaczęła odczuwać miłosierdzie, wybaczanie win i co
> najważniejsze, wspólnote. Tą wspólnote można wyrazić najprościej cytatem z
> nowego Testamentu: 'Wszystko coście uczynili najmiejszemu z braci moich,
> Mnieście uczynili' i 'Wszystko, czegoście nie uczynili najmiejszemu z
> braci moich, Mnieście nie uczynili'.

Jasne... to teoria.
A w praktyce jest "dziecko usuń ciążę bo co sąsiedzi powiedzą".

> Kościół katolicki, w odróżnieniu od innych wyznań, stoi w dość złożonej
> sytuacji z powodu stawiania tych samych wymagań moralnych przed
> rzadzonymi, jak i przed władzą.

Buahahaha... Kościół Katolicki to siedlisko amoralnej zarazy.

> To położenie spowodowało, że gdzieś w XV czy XVI wieku
> rozpoczęła się walka o podporządkowanie hierarchi kościelnej pod struktury
> władzy monarszej, czy innej państwowej.

A może Ty uważasz że księża i biskupi powinni być poza prawem świeckim?

> Na koniec, możesz uważać to za ścieme, ważne jest abyś przynajmiej troche,
> starał się żyć zgodnie z przykazaniami, typu: nie zabijaj, nie kradnij,
> nie cudzołóż, itd...

Złota reguła etyczna (zasada wzajemności) znajduje się już w dialogach
konfucjańskich, pół tysiąca lat przed tzw. Jezusem. Jest też w pracach
Arystotelesa, Platona, Seneki - biblia jest tu zupełnie zbędna aby wiedzieć
że społeczności będą prosperować lepiej gdy ludzie nie będą się
wzajemnie mordować i okradać... To bardzo nieuczciwe a zatem
NIEMORALNE że autorzy Nowego Testamentu przywłaszczają sobie myśli
sprzed 500-600 lat jako swoje, autorskie napisane w 85 r naszej ery.
Masz kolejny przykład tego, że katolicy/chrześcijanie sami kradną
i przywłaszczają sobie cudze nauczając innych aby nie kradli...

114. Data: 2019-06-04 03:36:17

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak właśnie powstają luki w wiedzy.

Jakiej znowu "wiedzy"? To są nietestowalne wymysły i hipotezy.

> Nie masz czasem wrażenia, że na pewne treści zostałeś już skutecznie
> 'zaimpregnowany' i reagujesz na nie na poziomie animalnym?
> Tym samym odcinasz się od możliwości posiadania własnych przemyśleń a
> wiedze i opiniet, opierasz na istniejących autorytetach i paradygmatach.

No popatrz kto to mówi... ktoś, kto sam własnych przemyśleń nie ma
tylko żongluje notorycznie albo youtubem albo autorytetami pokroju
Siergieja Łazariewa.

> //moze jednak, zmuś się i bez emocji przeczytaj to ze zrozumieniem
> i pomyśl, że czasem, jakiś autor, musi tak właśnie napisać we wstępie,
> aby go nie 'zgrilowali' za to co napisał dalej.

Jak można niezrozumiałe banialuki "czytać ze zrozumieniem"?
To jak byś kazał mi powąchać kosmiczną próżnię... idiotyzm.

115. Data: 2019-06-04 03:39:44

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> To nie są teksty dla wszystkich.

Racja, to są teksty dla bezmózgich, bezkrytycznych debili
zafascynowanych magicznym myśleniem ale bez wiedzy
o "energii" aby umieć zweryfikować czytane banialuki.

> //ostatnio pojawiło się urządzenie do likwidacji parchów,
> które przechodzą przez portale z innych wymiarów.
> https://www.youtube.com/watch?v=FxTJCpqTCtY

No to Ci się udało - pośmiałem się moment... dzięki.
p.s. biedny ten pan... ciekawe co to za choroba psychiczna?

116. Data: 2019-06-04 12:12:54

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2019 o 23:14, Ilona pisze:

> Święty Tomasz z Akwinu, np: uważał,

A jakie to ma znaczenie, co on uważał?
To co on uważał nie świadczy dobrze o jego zdrowiu psychicznym, więc
dlaczego akurat ten bełkot ma być wiarygodny?

> podobnie, jak starożytni
> filozofowie, że człowiek, poza duszą wegetatywną, którą mają rośliny i
> duszą zmysłową, którą mają zwierzęta, ma trzeci aspekt duszy: posiada
> dusze rozumną i transcendentną.

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali - sześćdziesiąt procent, a żonaci - trzydzieści procent.
(Summa Theologiae 2-2 q.152)"

Jak on to obliczył?

Nie dość, że nie ma czegoś takiego jak dusza, to koleś podzielił ją
sobie na trzy części... A dlaczego nie na dziesięć? Podzielić coś czego
nie ma można sobie dowolnie i najśmieszniejsze (i za razem najlepsze) w
tym jest to, że nikt tego podważyć nie może.
To jest śmieszne i żenujące.

> Gdzieś tak od 150 lat, obleśnemu levactwu wmawia się, że są zwierzętami
> i niektórzy z nich w to wierzą,

Ludziom wmawia się, że mają dusze i niektórzy z nich w to wierzą. A nie
na odwrót.

> zatracając zupełnie poczucie własnej
> duszy transcendentnej i rozumnej, zarazem.

Nie można zatracić poczucia czegoś, czego nie ma.

> //warto poznać fundamenty cywilizacji, którą chce sie zniszczyć.

Powiedz to wyznawcom.
Wyznawcy się nie pierdolą z poznawaniem. Przychodzą i niszczą. Możesz o
tym poczytać w podręcznikach historii.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

117. Data: 2019-06-04 15:56:54

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/06/2019 o 22:26, Ilona pisze:

> //wyglada jak bys wiedze o katolicyzmie czerpal

z zycia, masz racje

--
gazebo

118. Data: 2019-06-04 16:01:07

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/06/2019 o 22:14, Ilona pisze:

> Już w Starożytnym Babilonie niektórzy wiedzieli o tym  czym różni się
> człowiek od zwierzęcia i cokolwiek dziś ktotolwiek powie, to wszystko
> należy ubrać w cudzysłów.

wg socjologow to kciuk jako jedna z pieciu cech, wg andropologow
wyksztalcony luk zebowy, a kurwa wg ciebie? wiara we wszechmocna cipe?
polecam ten film swoja droga

--
gazebo

119. Data: 2019-06-05 03:34:16

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-04 03:32, Pszemol wrote:
> [...]
> Masz kolejny przykład tego, że katolicy/chrześcijanie sami kradną
> i przywłaszczają sobie cudze nauczając innych aby nie kradli...

Masz jakieś takie pojęcie o katolicyzmie, jak byś poznawał go po
analizie asortymentu kramów, rozstawianych pod kościołami.

//jest znacznie wcześniejsza wiedza, która odwoluje się do sumienia
człowieka.

tu pan Piotr z Australii pare słów w temacie:

https://youtu.be/Beom5bZO7lQ

120. Data: 2019-06-05 03:36:24

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-04 03:36, Pszemol wrote:
> [...]
>
> Jak można niezrozumiałe banialuki "czytać ze zrozumieniem"?
> To jak byś kazał mi powąchać kosmiczną próżnię... idiotyzm.

Czasem warto pomyśleć.

//naprawde!

'wiedza nie może obyć się bez wiary...'

https://youtu.be/Beom5bZO7lQ

Na kogo głosować?
Zagrożone bezpieczeństwo pacjenta (moje) na psychiatrii w MCM w Miliczu.
O czym mówiłam...
Buzzing for World Bee Day
Tematy zastępcze