Po ilu dniach zdjecie szwów?

1. Data: 2005-10-16 09:04:21

Temat: Po ilu dniach zdjecie szwów?
Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wiem, że pownien mi to powiedzieć lekarz, ale czego oczekiwac od faceta,
który zszył czterolatka na żywca. Wprawdzie szew był jeden, ale
zawsze... W związku z tym na kontrolę do tego wspaniałego miejsca się
nie wybieram, ew. pójdę do naszego ośrodka. Ale mimo wszystko chciałabym
wiedzieć po ilu dniach zdejmuje się szwy?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Rozs

2. Data: 2005-10-16 09:51:37

Temat: Re: Po ilu dniach zdjecie szwów?
Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rozs" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie wybieram, ew. pójdę do naszego ośrodka. Ale mimo wszystko chciałabym
> wiedzieć po ilu dniach zdejmuje się szwy?

ok. 7 -10 dni.

3. Data: 2005-10-16 11:28:39

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rozs" napisał ...

> Wiem, że pownien mi to powiedzieć lekarz, ale czego oczekiwac od faceta,
> który zszył czterolatka na żywca. Wprawdzie szew był jeden, ale zawsze...

Skoro szew był jeden, to najprawdopodobniej więcej bólu
zadano by maluchowi przy podawaniu znieczulenia
niż przy samym szyciu. W końcu znieczulenie podaje się
w formie zastrzyku, który wcale nie jest bezbolesny.
I zazwyczaj nakłuwa się przynajmniej dwa razy.

Pozdrawiam !
Mała Mi

4. Data: 2005-10-16 12:05:12

Od: "Zoka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po ok.10 diach ściąga się szwy, co nie oznacza,że ne można ich wyciągnąć
później np.po 2 tyg.
Organizm odrzuca nici chirurgiczne jako coś obcego, wokoło szwów robi się
luźno i można je ściągnąć o wiele delikatniej i bezboleśniej.
Skoro to dzieciątko ma 4 lata, to lepiej jeśli nie będzie czuł bólu.

5. Data: 2005-10-16 14:05:50

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.10.05, około 11:04:21, Rozs bulgocze:

> [...]
> nie wybieram, ew. pójdę do naszego ośrodka. Ale mimo wszystko chciałabym
> wiedzieć po ilu dniach zdejmuje się szwy?

Zależy od okolicy. Na twarzy trzyma się krócej. Szwy ściąga się wtedy,
kiedy rana jest gotowa ;) od 5 dni w górę. Jeśli za wcześnie, to rana może
się rozejść. Jeśli za późno, to blizna może być brzydsza. Najlepiej, żeby
zdecydowali na miejscu *po obejrzeniu*. Co do znieczulenia to Mała Mi już
Ci wyjaśniła. Przy jednym szwie się nie znieczula, bo w tym przypadku
podanie znieczulenia boli bardziej - tzn. ukłucie + uczucie 'pieczenia i
rozpierania' to zawsze więcej niż samo ukłucie :) A jeśli rana była mała na
jeden szew to być może dało się to zaopatrzyć plastrem (steritrip)?

--
ika - umop apisdn

6. Data: 2005-10-16 14:25:31

Od: "Zoka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał w wiadomości
> Dnia 16.10.05, około 11:04:21, Rozs bulgocze:
A jeśli rana była mała na
> jeden szew to być może dało się to zaopatrzyć plastrem (steritrip)?

Eeee teraz to już mleko się wylało :)
Ale fatk jest taki, że plaserki steri-strip są godne polecenia, miałam
dziurę dosłownie na nodzę szerokości 1cm i długości 2cm.
Jako że nie było możliowości i chęci żeby to szyć poza tym nie chciało mi
się.. a byloby wskazane bom kośc zobaczyła brrrrr- plasterki wyżej
wspomniane poszły w ruch i heja.. ślad znikomy :)

7. Data: 2005-10-16 14:59:35

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Oct 2005 11:04:21 +0200, Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

>Witam!
>Wiem, że pownien mi to powiedzieć lekarz, ale czego oczekiwac od faceta,
>który zszył czterolatka na żywca. Wprawdzie szew był jeden, ale
>zawsze...

No właśnie - jeden szew - przy jednym szwie też szyję "na żywca".
Wyobraź sobie , że zastrzyk ze znieczuleniem tez boli.
Dzieciak ryczy dokładnie jak przy szyciu.
Później trzeba chwilę odczekać - dzieciak ryczy dalej.
A później przychodzi szycie na któe dzieciak nie ma już najmniejszej ochoty.

Bez znieczulenia - jedno ukłucie , które boli jak przy znieczuleniu i po
sprawie.

>W związku z tym na kontrolę do tego wspaniałego miejsca się
>nie wybieram, ew. pójdę do naszego ośrodka. Ale mimo wszystko chciałabym
>wiedzieć po ilu dniach zdejmuje się szwy?

Jak jeszcze powiesz , gdzie są te szwy to może ci ktoś dokładnie odpowie.
Zakładam , że głowa - po 7 dniach.
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com

8. Data: 2005-10-17 13:08:14

Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Harry Haller napisał:

> No właśnie - jeden szew - przy jednym szwie też szyję "na żywca".
> Wyobraź sobie , że zastrzyk ze znieczuleniem tez boli.

Dokładnie tak nam to facet tłumaczył i dlatego się zgodziliśmy, ale w
efekcie wyglądało to tak, że: rankę oczyszczał, co już bolało, potem
przekłuł jeden brzeg, coś mu się zpalątąło, rozplątywał, potem ze 3 razy
się przymierzał do przekłucia drugiego brzegu, w końcu ściągał rankę,
też na trzy razy, bo krwi było dużo, więc przecierał, to mu się
rozsunęło, potem przy wiązaniu dość mocno to naciągał... Trwało to z 5
minut. A znieczulenia przecież nie podaje się taką grubą igłą, prawda?
Mi to wygladało zdecydowanie na oszczędności.

> Dzieciak ryczy dokładnie jak przy szyciu.

Dzieciak nawet przy tym szyciu tak mocno nie ryczał :-) Bardziej był
wkurzony, że ma coś na oczach i nie widzi.

> Jak jeszcze powiesz , gdzie są te szwy to może ci ktoś dokładnie odpowie.

Na samym środku czoła.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi

PozdRozs

Do jakiego specjalisty powinienem się udać?
badanie piersi
gastroskopia w Warszawie [pytanie]
próba tuberkulinowa
Jak wyploszyc golebie?