Po upieczeniu ciasta w prodiżu:)

1. Data: 2005-04-21 18:16:41

Temat: Po upieczeniu ciasta w prodiżu:)
Od: "M K" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przejrzałam archiwum i nic nie znalazłam więc piszę.Mianowicie:

Mam prodiż(z grzałką tylko u góry).Usłyszałam od bardziej doświadczonych, że
po wyłączeniu prodiża należy odczekać 10 min i dopiero wtedy podnieść
pokrywę od prodiża, inaczej ciasto opadnie.
Owszem, robię tak,mimo to ciasto i tak mi opada(szczególnie babka zebra i
piaskowa).

Mam więc pytanie:
Czy po wyłączeniu sznura z gniazdka powinnam odczekać 10 min zanim podniosę
pokrywę czy mogę tą pokrywę podnieść od razu??
Proszę, pomóżcie bo mam już dosyć tej kompromitacji przed narzeczonym że
kolejne łatwe ciasto mi niestety nie wyszło.

Pozdrawiam

Kasia

1. Data: 2005-04-24 18:37:27

Temat: Re: Po upieczeniu ciasta w prodiżu:)
Od: "Beton" <r...@r...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli kocha to zrozumie!

1. Data: 2005-04-26 09:33:05

Od: MEva <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Apr 2005 20:16:41 +0200, na pl.rec.kuchnia, M K napisał(a):

> Czy po wyłączeniu sznura z gniazdka powinnam odczekać 10 min zanim podniosę
> pokrywę czy mogę tą pokrywę podnieść od razu??

Mnie mama nauczyla, żeby po wyłączeniu uchylić na 10 min. pokrywkę, a
dopiero potem wyciągać ciasto, chyba chodzi o to, żeby na pokrywie nie
zbierała się wilgoć? , nie wiem ale raczej nie przypominam sobie żeby mi
ciasta opadały,/ choć ostatnie mało wyrosło/
A może za krótko pieczesz?- i dlatego wychodzą ci zakalce.
MEva :-)

Suszone śliwki węgierki - kompot ?
Jak (z czym) zjeść Bloc de foie gras de canard ??
[OT] Wyborcza i Pascal
Jak jeść w UK?
chińskie jaja - z czym?