Pobor pradu przez pralke

1. Data: 2006-02-27 22:08:31

Temat: Pobor pradu przez pralke
Od: "Mateusz [PEYN] Adamus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Czy w momencie gdy zaladuje beben pralki do polowy to czy wtedy pralka
pobiera mniej pradu niz jak zaladuje beben maksymalnie?

W koncu skoro beben jest w polowie pusty to jest teoretycznie bardziej
lekki wiec czysto teoretycznie potrzeba mniej mocy zeby go obrocic -
ale czy tak jest?

pozdrawiam
Mateusz [PEYN] Adamus
http://adamus.home.pl

2. Data: 2006-02-27 22:14:32

Temat: Re: Pobor pradu przez pralke
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 27 Feb 2006 14:08:31 -0800 I had a dream that Mateusz [PEYN] Adamus <p...@t...pl>
wrote:
> [...]
>
>W koncu skoro beben jest w polowie pusty to jest teoretycznie bardziej
>lekki wiec czysto teoretycznie potrzeba mniej mocy zeby go obrocic -

Obracanie bębna to nic. Najwięcej prądu idzie na podgrzewanie wody. Jeśli
pralka potrafi zważyć pranie, albo ma przycisk "pół wsadu", to teoretycznie
powinna wtedy brać mniej prądu.

--
Grzegorz Janoszka

3. Data: 2006-02-28 08:32:15

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2/27/2006 11:14 PM, Grzegorz Janoszka napisał(a):

> Obracanie bębna to nic. Najwięcej prądu idzie na podgrzewanie wody. Jeśli
> pralka potrafi zważyć pranie, albo ma przycisk "pół wsadu", to teoretycznie
> powinna wtedy brać mniej prądu.
Niekoniecznie - przycisk "pół wsadu" może oznaczać nie mniejszą ilość
nabieranej wody, lecz jedno płukanie mniej!

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2006-02-28 10:25:44

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Feb 2006 09:32:15 +0100 I had a dream that Michał Sobkowski
<m...@f...adres.invalid> wrote:
>Niekoniecznie - przycisk "pół wsadu" może oznaczać nie mniejszą ilość
>nabieranej wody, lecz jedno płukanie mniej!

Dlatego napisałem "teoretycznie". Stawiam drogą flaszkę, że są na rynku modele,
w których przycisk "1/2" jest do niczego niepodłączony albo sterownik olewa
to ustawienie.

--
Grzegorz Janoszka

5. Data: 2006-02-28 11:18:15

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2/28/2006 11:25 AM, Grzegorz Janoszka napisał(a):

> Dlatego napisałem "teoretycznie". [...]

W mojej pralce takie działanie przycisku jest opisane w instrukcji, więc
nie grzeje ona mniejszej ilości wody nawet teoretycznie. :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/
[U. Eco]

Buderus Logano-automatyka
Zmywarka z wyparzaniem ?
Miska ze spłukiwaniem deszczowym?
samodzielny montaż szafy wnękowej
Prośba o pomoc w interpretacji przepisów