Pod orzechem

1. Data: 2020-05-24 15:57:31

Temat: Pod orzechem
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jaka roslina utrzyma się pod orzechem wloskim?
Mam plac, okrąg golej ziemi pod drzewem.
Trawnik nie chce się pod tym drzewem utrzymać.
Trawnik "zapuszczony", przeksztalcony w łąkę też nie, nawet mlecze, skrzypy czy perz
nie chcą tu rosnąć.
Co mozna miec pod orzechem oprócz klepiska?
Sa jakies roslinki, które tu przetrwają? Najlepiej jakaś niska pokrywa, plożące,
trawy, bluszcze...
Majka

2. Data: 2020-05-24 16:15:43

Temat: Re: Pod orzechem
Od: "P_P" <p...@x...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com
> [...]
> skrzypy czy perz nie chcą tu rosnąć.
> Co mozna miec pod orzechem oprócz klepiska?
> Sa jakies roslinki, które tu przetrwają? Najlepiej jakaś niska

- sadzić drzewa, krzewy, winorośla, rośliny okrywowe, kwiaty oraz trawy,
które tolerują *juglon*

Dzięki stosowaniu powyższych zaleceń, pod orzechem włoskim doskonale będą
rosły:

Warzywa: fasola szparagowa, buraki, marchew, kukurydza, melon, cebula,
pasternak.
Owoce: czarna malina, wiśnia.
Rośliny drzewiaste i krzewy: tuja, cedr, surmia, powojniki, jabłoń,
forsycja, głóg, wiciokrzew, jałowce, robinia, klon japoński, klon (w
większości), dąb, pawpaw, kalina (większość).
Kwiaty i rośliny zielne: begonia, dzwonek karpacki i hiszpański, dzwonek
Virginia, chryzantemy, krokusy, stokrotki, dalie, paprocie, hiacynty, trawy
(w większości).
https://deccoria.pl/artykuly/porady-ogrodnicze/co-ur
osnie-w-sasiedztwie-orzecha-wloskiego-34-1438

Piotr

3. Data: 2020-05-24 22:27:30

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.05.2020 o 15:57, k...@g...com pisze:
> [...]
> Co mozna miec pod orzechem oprócz klepiska?
> Sa jakies roslinki, które tu przetrwają? Najlepiej jakaś niska pokrywa, plożące,

U mnie rośnie pod orzechem włoskim: liliowiec, orliki, pigwowiec
i trawa.

Krycha.

4. Data: 2020-05-26 22:24:36

Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 24 maja 2020 16:16:04 UTC+2 użytkownik P_P napisał:
> [...]
> (w większości).
> https://deccoria.pl/artykuly/porady-ogrodnicze/co-ur
osnie-w-sasiedztwie-orzecha-wloskiego-34-1438

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Spróbuję z fasolką szparagową, mam już pewien pomysł - oby fasolka "zaskoczyła" i
rosła.
Pod moim orzechem jest klepisko, płaskie, zeskorupiałe, suche, gołe...
Pewnie nie tylko ten juglon, ale i słaba, bardzo słaba i bardzo sucha ziemia... Ta
moja "ziemia" to piasek, garść kamieni, i popiół/pył zmieszane razem, i strasznie
suche.
Majka

5. Data: 2020-05-26 22:39:23

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.05.2020 o 22:24, Majka pisze:

> Spróbuję z fasolką szparagową, mam już pewien pomysł - oby fasolka "zaskoczyła" i
rosła.
> Pod moim orzechem jest klepisko, płaskie, zeskorupiałe, suche, gołe...

Dobrze kombinujesz, kobieto. Takie klepisko pod orzechem
to ulubione miejsce fasolki szparagowej.

6. Data: 2020-05-30 07:14:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...com> wrote:
> [...]
> Co mozna miec pod orzechem oprócz klepiska?
> Sa jakies roslinki, które tu przetrwają? Najlepiej jakaś niska pokrywa,

POD orzechem nic nie urośnie. W SĄSIEDZTWIE i owszem. Nie mylić jednego z
drugim.
KLEPISKO wyklucza sprawę generalnie, wiec szkoda zachodu. Ta fasolka to
żart - ktoś sobie robi z Ciebie chichy. I z tych, którzy POD mylą z
SĄSIEDZTWEM.
Najlepiej pod orzechem ,,rośnie" kącik wypoczynkowy - jest tam cień i muchy
nie latają.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Chora sosna? Grzyby? a może mróz?