Podwyżka cen gazu - chyba zaj#?#?## skur#?#$#$#

1. Data: 2008-05-15 09:08:27

Temat: Podwyżka cen gazu - chyba zaj#?#?## skur#?#$#$#
Od: Tomek Wolszan <tomek@bez__addresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trąbili ostatnio o podwyżce cen gazu - ok 15%, myślę sobie no trudno
jakoś to przeżyje. Właśnie dostałem nową fakturę z nowymi taryfami i
myślałem, że mnie szlag trafi. Po przeliczeniu okazuje się, że pieprzony
monopolista PGNiG znowu zrobił wszystkich w bambuko. Oto przykład:

- Dolnośląska Gazownia
- Taryfa W-3 (woda i ogrzewanie domu)

Sezon letni, ogrzewanie tylko wody, ok 1,5m3/dobę = 45m3 / miesiąc,
czyli WEDŁUG NOWYCH TARYF faktura brutto na 121,28zł. Według starych
taryf byłoby to 89,18 zł, czyli PODWYŻKA o 35% !!!!!!!!!!!!!

Wszytko przez to, że opłata dystrybucyjna stała wzrosła z 11,5zł netto
do 32,55zł netto, czyli 3 razy!! Co to kur**?$$ jest za opłata...za
utrzymanie rur????? I niby jak zużyje 1199 m3/rok to zapłacę miesięcznie
12,81zł brutto, a jak 1200m3 to 39 zł brutto...

W ziemie haracz jest mniejszy, bo więcej jest opłaty za gaz niż opłat
stałych, ale przez ok 7 miesięcy w roku się nie grzeje, więc w skali
roku podwyżka to ok 22-25%.

Teraz okazuje się, że przejście z taryfy W-2 na W-3 jest karą dla
odbiorcy że pali gaz, bo opłaty roczne od razu skaczą o kilkanaście
procent. PGNiG to kolejny ZUS - Zapłać, Uklęknij i Spierdalaj.

Tomek

2. Data: 2008-05-15 10:42:25

Temat: Re: Podwyżka cen gazu - chyba zaj#?#?## skur#?#$#$#
Od: "KDK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sezon letni, ogrzewanie tylko wody, ok 1,5m3/dobę = 45m3 / miesiąc,
czyli WEDŁUG NOWYCH TARYF faktura brutto na 121,28zł. Według starych
taryf byłoby to 89,18 zł, czyli PODWYŻKA o 35% !!!!!!!!!!!!!

Płacz i płać, albo rzuć okiem na Discovery - w 24 godziny dwóch gości
zbudowało domową wytwórnię biogazu i napędzli nim później jakąś tam
młockarnię, ale z jeszcze większą łatwością mozna by wykorzystać do
ogrzewania domu. (jeden warunek - masz stado jakiś zwierząt hodowlanych).

3. Data: 2008-05-15 10:50:20

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy popatrzeć na IMPONUJĄCE roczne wyniki finansowe PGNiG i staje się
jasne, czemu robią podwyżki...

4. Data: 2008-05-15 10:52:57

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Wolszan" <tomek@bez__addresu.pl> napisał w wiadomości

[...]

[...]

nowa taryfa wygląda podobnie, jak to mialo miejsce kiedyś z wprowadzeniem
wodomiarów w mieszkaniach. Spadło zuzycie wody i prawie
od razu wzrosła jego cena.
Obecna podwyżka to kasa dla biurokracji PGNiG-e, im spalisz
mniej, tym podwyżka bardziej ciebie dotknie.
Jednak nie ma się co stresować, drewno też podrożało (i podrożeje)
nie wspominjąc o oleju opalowym czy ekogroszku.
Najtańszym wariantem jest nadal ciepły sweter na zimę
i ciepłe kapcie.
pozdr.
T.

5. Data: 2008-05-15 14:08:02

Od: JoShiMa <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 May 2008 12:52:57 +0200, marekjan napisał(a):

> [...]
> nie wspominjąc o oleju opalowym czy ekogroszku.
> Najtańszym wariantem jest nadal ciepły sweter na zimę
Nie. Worek węgla. Wrzucasz na plecy i zasuwasz wokół chałupy...

JoShiMa

6. Data: 2008-05-15 15:03:15

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoShiMa" <j...@p...pl> napisał w
wiadomości news:1q3levbvz5zdh.dlg@niebieskiwczerwonekropki.40tu
de.net...

> Nie. Worek węgla. Wrzucasz na plecy i zasuwasz wokół chałupy...

Jednak cieżko oglądać np. prognoznę pogody szczękając zębami...
Stąd ograniczenie temp. do 17 oC z 21 daje spadek zużycia energii
na ogrzewanie o ok. 40-50%.
T.

7. Data: 2008-05-15 15:15:56

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"KDK" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> młockarnię, ale z jeszcze większą łatwością mozna by wykorzystać do
> ogrzewania domu. (jeden warunek - masz stado jakiś zwierząt hodowlanych).

Albo parchów do kieratu.

8. Data: 2008-05-15 16:00:13

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-05-15 17:03, Niejaki/a marekjan bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> Jednak cieżko oglądać np. prognoznę pogody szczękając zębami...
> Stąd ograniczenie temp. do 17 oC z 21 daje spadek zużycia energii
> na ogrzewanie o ok. 40-50%.

hardcore!
Przy 17st. w domu domownicy nie dali by mi zyc ;-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

9. Data: 2008-05-15 19:26:44

Od: "Grupki" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Sezon letni, ogrzewanie tylko wody, ok 1,5m3/dobę = 45m3 / miesiąc, czyli
>WEDŁUG NOWYCH TARYF faktura brutto na 121,28zł. Według starych taryf byłoby
>to 89,18 zł, czyli PODWYŻKA o 35% !!!!!!!!!!!!!

Moze troche dziwne pytanie i nie na temat ale w ile osob lub na co zuzywane
jest az 45m3 cieplej wody na miesiac??

10. Data: 2008-05-15 19:54:31

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-05-15 21:26, Użytkownik Grupki napisał:

> Moze troche dziwne pytanie i nie na temat ale w ile osob lub na co zuzywane
> jest az 45m3 cieplej wody na miesiac??

45 m3 gazu, nie wody.

--
Sławomir Szyszło

remont pokrycia stropodachu
Samsung M757
Szafa do zabudowy - minimalne wymiary [foto]
Bateria do zlewu kuchennego
Jaka jest srednia cena ogrzewania centralnego za m szesc. W-wa?