Pogarszanie sie wzroku w ciagu dnia

1. Data: 2005-05-16 08:54:14

Temat: Pogarszanie sie wzroku w ciagu dnia
Od: Wilhelmina <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ok kiku miesiecy mam taki problem, ze przy koncu dnia zaczynam widziec
gorzej.
Rozumiem, ze oczy mi sie mecza od komputera itp ale podobnie jest gdy np
weekend spedzam na lonie natury.

Do tego wydaje mi sie, ze jesli dnia poprzedniego troche wiecej pojezdze
rowerem (wysilek?) wtedy nastepnego dnia nawet rano widze gorzej (np.
dzisiaj to juz wybietnie tragicznie).

Dodam ze mam astygmatyzm i wade wzroku -5.
Bylam u okulisy ktory stwierdzil, ze mam nawet za mocne okulary - ale
cos mi tu nie gra, bo jak wkladam slabsze to widze jeszcze gorzej.

Czego to moze byc przyczyna? Faktycznie wysilku i zmeczenia oczu?

olga

--
http://www.olga.dobczyce.net -> o podróżach mych do Rosji [głównie]
oraz innych krajach byłego ZSRR

2. Data: 2005-05-16 14:11:09

Temat: Re: Pogarszanie sie wzroku w ciagu dnia
Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wilhelmina wrote:

> Czego to moze byc przyczyna? Faktycznie wysilku i zmeczenia oczu?

Nie jestem lekarzem, ale może niedobór witaminy A?

Tak z ciekawości, czy nie odżywiasz się niskotłuszczowo tzn. czy Twoje
posiłki nie bazują głównie na węglowodanach: białym pieczywie,
niewielkiej ilości margaryny zamiast masła, ryżu i makaronach, owocach itd.?

Nie wiem na czym polega związek, ale gdy w telewizji pojawił się film o
diecie ketogenicznej postanowiłem spróbować diety niskowęglowodanowej,
minął zaledwie tydzień i albo to placebo, albo faktycznie czuję pewną
poprawę widzenia i ogólnie samopoczucia. Zobaczymy za pół roku, obym
tylko nie musiał wybierać między dobrym wzrokiem, a zawałem, bo te
ilości tłuszczu (nasyconego!), jakie oni zalecają są niebotyczne, a
cholesterolu.... 20 jajek tygodniowo to dla nich mało :).

--
Adam Dziendziel
http://squadd.sourceforge.net/

3. Data: 2005-05-16 15:16:20

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Ja też nie jestem lekarzem, ale podpiszę się pod sugestią przedmówcy w sprawie
witaminy A. Mój mąż miał problemy z oczami i zeszłego lata pakowałam w niego
jagody, a gdy skończył się sezon zaczęłam kupować "Klarin" (pastylki zawierające
suszone jagody). Poza tym, codziennie pije szklankę soku z marchwi. Może to
sugestia, ale twierdzi, że bardzo mu to pomaga, dolegliwości zmniejszyły się o
95%.
Oczy to jednak taki "przyrząd", który powinien być pod opieką lekarza... To co
proponuję, to tylko dodatki.
Życzę Ci zdrowia!
Marianka

4. Data: 2005-05-18 14:05:38

Od: "robert" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> minął zaledwie tydzień i albo to placebo, albo faktycznie czuję pewną
> poprawę widzenia i ogólnie samopoczucia.

witam,
odnoszac sie do ww zdan...nie uogólniajmy diety ketogenicznej tj. nie
wszystkim i na wszystko jest pisana...
Niektorym moze wrecz zaszkodzić...
Ja np. stosuje diete prawie... wykluczajaca tluszcze !

pozdrawiam
robert

5. Data: 2005-05-19 08:22:53

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

robert wrote:
> odnoszac sie do ww zdan...nie uogólniajmy diety ketogenicznej tj. nie
> wszystkim i na wszystko jest pisana...
> Niektorym moze wrecz zaszkodzić...

Niskowęglowodanowej. Znasz jakieś przeciwskazania?

> Ja np. stosuje diete prawie... wykluczajaca tluszcze !

Też takową stosowałem, ale po tym filmie po prostu postanowiłem
wypróbować na sobie dietę niskowęglowodanową, ale nie ketogeniczną (wg.
dra Lutza, do 72g węglowodanów dziennie przy dużym udziale białka w
pożywieniu i sporej liczbie warzyw typu seler, sałata, pomidor, brokuł).
Na razie nie czuję się na pewno gorzej niż na niskotłuszczowej.

--
Adam Dziendziel
http://squadd.sourceforge.net/

Zapalnie oskrzeli+dziwny objaw.