Pokrzywdzeni przez PAS

1. Data: 2010-04-27 16:47:49

Temat: Pokrzywdzeni przez PAS
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikinews.org/wiki/Dzieci_z_PAS_odbierane_r
odzicom_i_umieszczane_w_plac%C3%B3wkach_wychowawczyc

"Syndrom zmanipulowanych lub syndrom odosobnienia od jednego z rodziców
(PAS, en. parental alienation syndrome) opisał w 1985 roku dr. Richard
Gardner. Swoje tezy oparł na własnych doświadczeniach zawodowych pracując
jako psychiatra i biegły sądowy. Stwierdził on, że to zaburzenie występuje
u dzieci, które uczestniczą w nieporozumieniach i kłótniach rozwodzących
się rodziców. Objawem syndromu jest złość na jednego z rodziców, jego
odrzucenie a nawet oskarżanie o molestowanie i przemoc. Wg Gardnera dziecko
z PAS kłamie, nie chce spotkań z jednym z rodziców, boi się go a wszystko
to za sprawą "prania mózgu."

Ponieważ koncepcja Gardnera zaczęła być krytykowana, także w polskich
mediach, redakcja Wikinews, przedstawiła szerszy artykuł dotyczący tejże
krytyki.

Monika Dreger, psycholog na swojej stronie internetowej napisała o
konsekwencjach jakie może powodować PAS. Wymieniła wśród nich: "trudności w
nawiązywaniu bliskich relacji z innymi lub intymnych związków. Mogą pojawić
się problemy tożsamościowe lub rozwinąć choroby psychiatryczne (borderline,
depresja, stany lękowe, zaburzenia seksualne, nałogi i fobie)".

Richard Gardner stwierdził, że rozwiązaniem problemu byłoby oddanie dziecka
pod opiekę drugiego rodzica, który nie manipuluje dzieckiem. Problem
pojawia się w sytuacji gdy oboje rodziców wpaja dziecku nienawiść do
drugiego. Psychiatra ten twierdził, że wyjściem z tej sytuacji jest
izolacja dziecka i terapia. Jest to wg niego jedyna szansa na to, aby
dziecko nie miało w przyszłości problemów ze zdrowiem psychicznym.
POL Child 2.JPG

Teoria PAS stała sie popularna w amerykańskich sądach. Przyczyniała się do
skracania procedury rozwodowej. Zdiagnozowanie PAS często wystarczało
sędziemu do wydania wyroku. Dopiero po kilku latach część naukowców uznała
PAS za "śmieć naukowy".

"Childrens Legal Rights Magazine" dokonał analizy wszystkich spraw
sądowych, w których powoływano się na PAS. Wnioski z tej analizy były
następujące: "Nauka potwierdza, że powodem niechęci do rodzica jest jego
niewłaściwe zachowanie. Takie etykietki jak PAS służą odwróceniu uwagi od
tych zachowań".

"Przewodnik dla sędziów", którego wydawcą jest Narodowa Rada Sędziów Sądu
Rodzinnego i Nieletnich stwierdził, że teoria jest "skompromitowana i
osłaniająca przemoc i nadużycia wobec dzieci".

Dr Richard Gardner, psychiatra sądowy 25 maja 2003 roku popełnił
samobójstwo. Richard Ducote, prokurator powiedział po jego śmierci: "Módlmy
się, aby głupota jego niedorzecznej teorii PAS umarła razem z nim".
Stwierdził on również, że Gardner popełnił samobójstwo ponieważ "nie zniósł
zniszczenia swojej koncepcji".

Na stronie internetowej www.beata.prawa.matki podana jest także informacja,
że Gardner zeznawał na rzecz mężczyzn pobierając od nich 500 dolarów za
godzinę, zwykle polecając, aby sąd przyznawał opiekę rodzicowi, który
znęcał się nad dziećmi lub molestował je. Gardner nie potępiał pedofilów.
Uważał, że społeczeństwo traktuje ich zbyt surowo. Aprobował również
kazirodztwo.

Oto kilka cytatów z jego książek:

* Pedofilia jest szeroko rozpowszechnioną i akceptowaną praktyką wśród
milionów ludzi, "True and False Accusations of Child Sex Abuse" Richard A.
Gardner, 1999
* Jestem przeciwko niepohamowanej, moralistycznej i karzącej reakcji
wielu członków naszego społeczeństwa w stosunku do pedofilów. Przekracza
ona granice tego, co uważam za powagę zbrodni, "Sex Abuse Hysteria: Salem
Witch Trials Revisited" Richard A. Gardner
* każdy z nas ma w sobie trochę pedofilii, "Sex Abuse Hysteria: Salem
Witch Trials Revisited" Richard A. Gardner
* W obecnych czasach dziecko molestowane seksualnie jest powszechnie
uważane za ofiarę, ale przecież to dziecko może inicjować akty seksualne
poprzez uwodzenie dorosłego, "Child Custody Litigation" Richard A. Gardner,
1986 str. 93
* Jeśli matka zareaguje na molestowanie dziecka przez ojca w zbyt
histeryczny sposób należy pomóc jej docenić fakt, że w większości
społeczeństw w historii świata, takie zachowania były wszechobecne, "True
and False Accusations of Child Sex Abuse" Richard A. Gardner, 1992, str.
584-585

Mimo iż PAS nie został udowodniony ani poparty badaniami, nadal jest
używany jako dowód w sądowych sprawach rodzinnych (m.in. w Australii i
jedynym kraju europejskim - Polsce). Wykluczyły go m.in. Anglia, Walia i
USA. Do polski PAS trafił w 2004 roku.

Polscy psycholodzy jako zalecenia w przypadku stwierdzenia u dziecka PAS
podają:

* Warunkowe pozostawienie dziecka u głównego opiekuna, z rozszerzanymi
kontaktami z drugoplanowym opiekunem, kontrolowanymi przez kuratora
* Umieszczenie dziecka na pewien czas wyłącznie pod opieką
drugoplanowego opiekuna
* W przypadku "prania mózgu" ze strony obydwojga rodziców -
ograniczenie władzy rodzicielskiej, nadzór kuratora i terapia indywidualna
dziecka ukierunkowana na odizolowanie go od konfliktu rodzinnego,
usamodzielnienie i rozwój zainteresowania życiem społecznym
* Mediacja bądź terapia rodzinna
* Popularyzacja wiedzy o objawach syndromu odosobnienia w środkach
masowego przekazu

Rada do Spraw Nadużyć Wobec Dzieci i Przemocy Międzyludzkiej opublikowała
12 lipca 2006 roku oświadczenie w którym środowisko sądownicze odrzuca
Parental Alienation Syndrome (PAS). W skład Rady tej wchodzą: amerykańscy
psychologowie, psychiatrzy, lekarze, prawnicy i politycy zaangażowani w
etykę wprowadzania wiedzy psychologicznej. Sprzeciwiają się oni
niewłaściwemu używaniu tej wiedzy przez niektóre grupy osób. Członkowie
Rady mają na uwadze zdrowie, bezpieczeństwo i dobro dzieci.
Cquote1.svg Jak wytłumaczyć małym dzieciom zmuszanym do spotykania się lub
zamieszkania z oprawcą, dlaczego sąd uznał je za kłamców i zignorował ich
wołanie o pomoc? Cquote2.svg

--Joyanna Silberg,
doktor psychiatrii klinicznej

Joyanna Silberg, doktor psychiatrii klinicznej, wiceprezes Rady
stwierdziła, że używanie PAS spowodowało długotrwałe zniszczenia
emocjonalne u dzieci: "Jak wytłumaczyć małym dzieciom zmuszanym do
spotykania się lub zamieszkania z oprawcą, dlaczego sąd uznał je za kłamców
i zignorował ich wołanie o pomoc?"

Silberg stwierdziła, że te dzieci zostały zdradzone przez system, który
miał je chronić. Postrzega ona używanie teorii PAS jako części większej
strategii, w której niektóre osoby próbują oszukać sądy, prokuratorów,
urzędników sądu rodzinnego i specjalistów od zdrowia psychicznego, że ich
dzieci i byłe żony są chore, ponieważ usiłują troszczyć się o swoje
bezpieczeństwo.

Stephanie Dallam, naukowiec działający przy Radzie, poświęciła 10 lat na
badanie PAS. Odnalazła ona prace psychiatry Richarda Gardnera, który
opisywał, że uprawianie seksu ojców ze swoimi dziećmi jest normalne i
naturalne. W pracach, które sam publikował, Gardner obwiniał molestowane
dzieci i tłumaczył, że ich cierpienia są wyimaginowane a społeczeństwo w
tej kwestii jest "nadwrażliwe".

Stanowisko członków Rady potwierdził na zorganizowanej w Polsce IV
Ogólnopolskiej Konferencji ,,Pomoc Dzieciom - Ofiarom Przestępstw" (26-27
listopada 2007 r.) profesor University of the Pacific McGregore School of
Law John Myers przedstawiając niebezpieczeństwa związane z używaniem
syndromu Gardnera (PAS) i jego odmian przez sądy. Wykład podsumował
stwierdzeniem, że branie pod uwagę tego ,,nie diagnozowalnego zjawiska"
przynosi więcej szkód niż pożytku.

Już w 2003 roku New York Times w artykule "Richard Gardner, 72, Dies; Cast
Doubt on Abuse Claims" Stuart Lavietes pisał, że w Stanach Zjednoczonych
istnienie PAS nigdy nie zostało uznane za prawdziwe ani przez Amerykańskie
Towarzystwo Psychiatrów (American Psychiatric Association) ani Przez
Amerykańskie Towarzystwo Medyczne (American Medical Association). Uważają
one, że teoria Gardnera powstała przeciw kobietom, które zarzucają ojcom
swoich dzieci używanie przemocy lub molestowanie. Teoria PAS używana była
przez ojców jako broń ich prawników, aby podważyć wiarygodność matek w
sądach.

W Stanach Zjednoczonych działa organizacja Courageous Kids Network,
poświęcona powstrzymaniu łamania praw dzieci do życia z dala od przemocy. 1
października 2006 roku opublikowała ona apel ofiar koncepcji Gardnera i
zastosowania jego teorii Parenta Alienation Syndrome PAS w sądzie:

My, zgrupowani w Sieci Odważnych Dzieci, tworzymy grupę młodych ludzi,
których dzieciństwo zostało zniszczone przez wypaczone i nieludzkie wyroki
sądu, przez które zmuszeni byliśmy mieszkać z rodzicem stosującym wobec nas
przemoc, a nasze kontakty z kochającym i chroniącym nas rodzicem były
ograniczone lub całkiem zakazane.

Niektórzy z nas, których matki próbowały chronić nas przed przemocą, nie
widzieli naszych mam przez lata lub pozwalano nam widzieć nasze mamy tylko
pod kontrolą wizytatorów. Nie pozwalano nam przytulać naszych matek ani
mówić im jak się czujemy. Niektórych z nas oddzielono od rodzeństwa,
dziadków i innych członków rodziny. Straciliśmy nasze domy, zwierzątka,
zabawki, przyjaciół,...nasze dzieciństwo. Żyliśmy w strachu, depresji,
beznadziei i bezradności przez lata. Niektórzy z nas uciekli od stosującego
przemoc rodzica. Niektórzy nie mogli znieść tej traumy i popełnili
samobójstwo.

My, którzy przeżyliśmy, staliśmy się starsi i silniejsi. Teraz pragniemy
powiedzieć światu jak bardzo zostaliśmy zranieni, po pierwsze przez
stosującego przemoc rodzica, a po drugie przez sąd, który nie chciał nas
bronić.

Niektórzy z nas skończyli 18 lat i są teraz ,,wolni", mimo koszmarów sennych
i bolesnych wspomnień, które będą nas dręczyć jeszcze przez wiele lat, może
zawsze. Rodzeństwo niektórych z nas stale pozostaje w ucisku naszych
prześladowców. Jesteśmy dziećmi z całego kraju, które bito, molestowano,
gwałcono, maltretowano psychicznie, izolowano, terroryzowano i zawstydzano
przez naszego kontrolującego i maltretującego rodzica.

Zostaliśmy psychicznie, fizycznie, seksualnie, słownie; emocjonalnie i
psychologicznie zmaltretowani przez wyrok sądu.

Nie nas reprezentowali w sądzie adwokaci, fakty były wypaczane lub
przekręcane przez sądowych biegłych; sądowi adwokaci prali nam mózgi lub
zmuszali do milczenia, gdy chcieliśmy mówić o tym, że doznajemy przemocy.
Nie słuchano ani nas, ani naszych matek, które próbowały nas chronić.

Wielu z nas cierpiało, ponieważ sąd zaakceptował chorą, opartą na błędnych
przesłankach teorię Parental Alienation Syndrome (PAS). Jest to kompletnie
fałszywe określenie, którym obarcza się rodziców chroniących dziecko przed
przemocą. Określenie stosowane przez prawników i psychologów opłaconych
przez przemocanta po to, aby ukryli jego incydenty stosowania przemocy
domowej lub molestowania dzieci. PAS wypacza fakty pokazując rodzica, który
chroni w złym a tego, który stosuje przemoc w dobrym świetle, po to aby sąd
przekazał opiekę nad dzieckiem przemocantowi. Więcej szczegółów na str.
"Courageous Kids Can't BE Fooled-PAS Exposed for What It Is."

Sądy rozpatrujące nasze przypadki bardziej były zajęte nadawaniem naszym
matkom etykietki "alienatorki" niż uwierzeniem, że nasi ojcowie, którzy
"wyglądają normalnie", bili, molestowali lub znęcali się nad nami
psychicznie. Sędziowie i urzędnicy sądowi mścili się na chroniących nas
matkach. Nie pozwalali im na pokazanie dowodów lub świadków, którzy mogliby
dowieść, że ojcowie stosowali wobec nas przemoc. Sądy nie chciały wysłuchać
nas, ofiar przemocy. Większość z naszych matek zupełnie pozbawiono opieki
nad nami. Były zmuszone nas osierocić i pozostawić bez ochrony przed ojcem
- przemocantem. Wszystkie nasze mamy traktowano jak winowajczynie, a my
wszystkie dzieci cierpiałyśmy z powodu sposobu, w jaki traktowano nasze
mamy. W tym szale aby ukarać nasze matki, które próbowały nas chronić, sąd
nie zauważył lub nie chciał zauważyć, że ukarał także nas.

Zabieranie dzieci od dającego bezpieczeństwo rodzica i powierzanie opieki
rodzicowi stosującemu przemoc nazwano "Najmroczniejszym i najwstydliwszym
amerykańskim sekretem" w nagrodzonym artykule Kirsten Lombardi, reporterki
z Bostonu.

Mimo, iż trudno w to uwierzyć, taki horror istniał dotąd w Ameryce, a
tysiące dzieci były wyrokiem sądu odbierane dającym bezpieczeństwo rodzicom
i umieszczane pod opieką tych, którzy stosują przemoc. Wiele z dzieci,
które były przed laty umieszczone pod opieką przemocanta nadal tkwi w
pułapce dlatego, że sąd posługujący się teorią PAS nie chce przyznać się do
błędu. Wiele z tych dzieci to nasze młodsze rodzeństwo, które opłakujemy.

Niektórzy z nas są gotowi pozwać profesjonalistów, którzy narazili nas na
niebezpieczeństwo. Wyjawimy i będziemy mówić głośno o naszych przeżyciach.
Nasze pierwsze wystąpienie na X Konferencji w kwietniu 2004 zakończyło się
owacją na stojąco.

Niektórzy z nas nie są jeszcze w stanie przemówić, ponieważ znajdują się
ciągle w rękach swoich oprawców i bardzo boją się tych ludzi i reakcji
sądu. Jeśli przemówimy, sądy mogą zemścić się na nas i naszym kiedyś
chroniącym nas rodzicu. Jednak te dzieci, które zdołały uciec, wspierają
nas przez Internet. Ci którzy mogą przemówić, pomogą tym, którzy ciągle
tkwią w pułapce.

My, którzy możemy przemówić, jeśli przemówimy wszyscy i złączymy nasze
głosy, może zmienimy prawo rodzinne, które niszczy wiele dzieci i ich
życie."

2. Data: 2010-04-27 17:20:54

Temat: Re: Pokrzywdzeni przez PAS
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Popełnił samobójstwo bo został nakryty na pedofili.
2. Od dłuższego czasu naukowcy zwalczali jego teorię, ponieważ była
pochodzenia religijnego, a nie naukowego.
3. To jest jeden z tych co popierali i kryli pedofilę w ramach
religii. To jest jeden z waszych .
4. Wnioski ...sami widzicie, że kk korupuje naukowców, by działali nie
zgodnie z nauką ale religią i ukrywaniem konsekwecji do jakich
dopuszczają się religiancji.
Kk dążył w pewnych momentach do zniszczenia ofiary pedofili, lub by
uznano pedofilię za normę.

3. Data: 2010-04-27 22:56:25

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

glob napisał(a):
> [...]
> dopuszczają się religiancji.
> Kk dążył w pewnych momentach do zniszczenia ofiary pedofili, lub by

A kiedy ty Ikselcia zaczniesz zajmować się pedofilią w kk, bo ty
wszędzie widzisz pedofilę tylko nie w kk, czy tak góra zgwałconych
dzieci przysłania ci może widok.?

4. Data: 2010-04-30 08:36:06

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1lzca5h34rruf.25owsvn12xcg$.dlg@40tude.net>,
i...@g...pl says...

> [...]
>
> "Syndrom zmanipulowanych lub syndrom odosobnienia od jednego z rodziców
> (PAS, en. parental alienation syndrome) opisał w 1985 roku dr. Richard

Nie wiem czy jesteś za czy przeciw. Więc będę strzelał - syndrom PAS
istnieje. Wynika to z logiki stosunków międzyludzkich, kiedy obie strony
[mąż/żona] mają swoje felery i wykorzystują dziecko do odreagowania
swojej złości na drugiego partnera lub dziecko widzi, że jego rodzice
nie są idealni, a jednocześnie nie chce ich stracić w wyniku własnej
negatywnej oceny.

Wyobraź sobie małżeństwo pijaka i dziwki [przykład mimo wszystko
łagodny, ale abstrakcyjny i fałszywy, bo znałem dziwki i pijaków, którzy
dbali o swoje dzieci - ale czytelnik musi stworzyć sobie jakiś klarowny
i jasny obraz przykładu ;> ] - nawet jeżeli rodzice nie odreagowują na
nim swojej złości wobec Świata i współmałżonka, to dziecko jest w
kropce. Zgodnie ze swoją wiedzą i odczuciami powinno odrzucić oboje
rodziców [ojciec brudny, śmierdzący, bełkocący, zawstydzający dziecko
"przy ludziach"; matka nadreaktywna albo zimna emocjonalnie,
zawstydzająca dziecko "przy ludziach"], ale ich potrzebuje [no i
oszczywiście powinno ich oceniać, wedle kanonów Kultury, najlepiej jak
można]. Dziecko jest w kropce.

W efekcie takie dziecko nie żyje własnym życiem - swoje dzieciństwo
zużywa na mediację [rzeczywistą albo we własnej psychice] -
przeciwstawianie dobra i zła, balansowanie na krawędzi. Ale nie na
krawędzi własnej osobowości, ale matki i ojca. Ma silną potrzebę
odnalezienia "siebie", wyartykułowania "siebie", otrzymania tego, co
wedle Kultury i jego odczuć [a często i słów rodziców] mu się należy, a
czego nie dostaje, a dodatkowo z potrzeby własnej psychiki odrzuca,
zamieniając to na rolę obiektywnego obserwatora/mediatora.

Pozdrawiam
Flyer

He..he
Dzień, w którym wybuchł Czernobyl.