Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

31. Data: 2010-11-01 22:12:55

Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:ianbp0$52m$1@inews.gazeta.pl...

> Moment moment ...
>
> Gdzieś widzialem porównanie gdzie zostały wyliczone ceny uzyskania 1GJ ..
>
> Z tego co pamietam z ekogorszku było to 30zł , z oleju opałowego jak i
> gazu ziemnego !!! około 80zł a prąd 140zł ..
> Gaz płynny wychodzil taniej od ziemnego ...
>
> O mam ...
>
> http://dom.money.pl/kalkulator/
>
> Zapewne przy wyliczeniach były brane abonamenty , oplaty przesyłowe , bo
> często ludzie o tym "zapominają" ...

Tylko, że w tych wyliczeniach przeliczono ilość wyprodukownej energii, nie
biorąc pod uwagę, że kotły węglowe mają dużo niższą sprawność w porównaniu
do ktlów gazowych, ponieważ wyrzucane przez nie spaliny mają o wiele wyżą
temperaturę, a proces doboru ilości powietrza jest nieprecyzyjny. Kotły
gazowe są mniej wychładzane, a w przypadku kotłów kondensacyjnych spaliwny
są zimne.
Ponadto przyjęto bardzo wysoką kaloryczność węgla 27,2MJ/kg, a w
rzeczywistości jest to wartość 24-25MJ/kg w obecnie dostępnym ekogroszku.
Co do wyliczeń LPG to wzięto pod uwagę tylko i wyłącznie cenę samego gazu, a
nie łacznych kosztów wynikających z dzierżawy butli.

> Dodatkowo przecież jesli chodzi o temperaturę to są zawory mieszające i
> spokojnie na piecu może być 55-50 stopni a na zasilaniu instalcji CO
> mniejsza temperatura ...

Poniżej 57-58 stC wody na powrocie, kocioł zaczyna się pocić.
To pocenie polega na tym, ze na wewnętrznych ściankach kotła wykrapla się
para wodna w postaci kropelek. Te kropelki mieszają się się z dwutlenkiem
siarki, która jest spalana wraz z węglem oraz niewielkimi ilościami tlenków
azotu oraz kilkoma innymi związkami. W efekcie tego powstaje mieszanina
agresywnych kwasów głównie siarkowego, które powdują szybka korozję kotła.
Pamiętaj też, że każdej firmie, która sprzedaje kotły zależy, żeby sprzedać
jak najwięcej kotłów :)

> Spoko :)
> Pieca jeszcze nie mam , ten jest jednym z dwóch jakie mi sie widzą.
> Oprócz niego jeszcze w rachubę wchodzi Skam-P reto Crown 12kW z prostszym
> sterownikiem ...
> Ogniwo ma po prostu lepszą elektronikę ....

Ja nie krytykuję kotłów Ogniwo , bo same kotły są dość dobre, ale te
wynalazki elektroniczne, z którymi po prostu ta firma "daje ciała".
Niestety ale montowane przez Ogniwo sterowniki ST-37 produkowane przez firmę
Tech to po prostu były źle zaprojektowane buble, a teraz dochodzą złe opinie
dotyczace tych nowych wynalazków.

32. Data: 2010-11-02 05:39:33

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// wrote:

> Nie ...
>
> Panele będą 8mm. Myślalem o grubych podkładach pod panele (5-6mm) aby
> było "cieplo".
>
> Jutro zadzwonię do wykonawcy i zapytam się ile musiałbym dopłacic
> jakbym zrezygnowal zupełnie z tradycyjnych grzejników na rzecz
> podłogówki w całym domu ...

imho cena powinna wyjść podobna...

> Jeśli naprawdę panele 8mm + jakiś "specjalny podkład pod panele pod
> ogrzewanie podłogowe" nie będą zbyt mocno "stratne" dla ogrzewania
> podłogowego to może o tym pomyślę ...

ten specjalny podkład to najlepiej zwykła tektura falista, zalecana do
podłogówek :)

> To muszę to przemyśleć. Jutro zadzwonię do wykonawcy i zobaczymy ...

tylko jak chcesz grzać cały dom podłogówkami to zalecałbym sterowanie
pogodowe temperaturą wody grzewczej.

33. Data: 2010-11-02 09:13:28

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> imho cena powinna wyjść podobna...

Dzwoniłem i pytałem i super tanio to nie jest ...

Dla 66m2 powierzchni (4 pomieszczenia) (salon + 3 sypialnie)
powiedział mi że musiałbym dopłacić około 3600zł + 100zł za każdy
regulator z siłownikiem. Czyli 4000zł.

Szczerze mówiąc trochę dużo , myślałem że będzie dużo taniej ...

Wykonawca dzwoniłem do hydraulika i ten powiedział mu taką kwotę.
Podobno cena wynika z olbrzymiej ilości rur i innych dodatkowych
urządzeń.

Szczerze mówiąc nie wiem czy warto dopłacać 4000zł do podłogówki ...

34. Data: 2010-11-02 09:27:10

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Lis, 21:38, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

> Panele będą 8mm. Myślalem o grubych podkładach pod panele (5-6mm) aby było
> "cieplo".

Kupuj pianomat 3mm - szary. Perfekt wyglusza i "nadaje sie" (a co by
sie mialo nie nadawac?;) na ogrzewanie podlogowe, wedlug producenta
nawet. To taka guma, pianka, ciezko powiedziec ale material
elastyczny, nigdy sie nie "ugniata" (jak zwykla pianka czy tektura) i
naprawde swietnie wyglusza. Podstawa to jednak dobrze wykonane wylewki
(zatarte mechanicznie i idealnie rowne).

> Jutro zadzwonię do wykonawcy i zapytam się ile musiałbym dopłacic jakbym
> zrezygnowal zupełnie z tradycyjnych grzejników na rzecz podłogówki w całym
> domu ...

No! Zaczynasz jarzyc w dobrym kierunku :-)

> Jeśli naprawdę panele 8mm + jakiś "specjalny podkład pod panele pod
> ogrzewanie podłogowe" nie będą zbyt mocno "stratne" dla ogrzewania
> podłogowego to może o tym pomyślę ...

Pomysl inaczej - pod podloga masz ile? 10cm styro ? Wiec 5mm podkladu
mialoby stawiac wiekszy opor? Gdyby tak to wszyscy bysmy dawali
podklad pod panele zamiast styropianu ;)

Jak nam nie wierzysz to moze producentowi zaufasz:

http://allegro.pl/mata-izolujaca-pod-panele-pianomat
-3mm-i1297761104.html

"Matę w kolorze szarym można stosować pod ogrzewanie podłogowe wodne."
pozdr.

--
Adam Sz.

35. Data: 2010-11-02 09:32:52

Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-02 10:13, /// Kaszpir /// pisze:

> Szczerze mówiąc nie wiem czy warto dopłacać 4000zł do podłogówki ...

Eee... a grzejnik to masz za darmo?
Bo jeżeli masz od tego swojego dewelopera nie dostać grzejników i
jeszcze 4k dopłacić do podłogówki to Cię oni w trąbę robią.

Grzejnik są na prawdę drogie... no chyba, że oni sobie skalkulowali
jakiś najtańszy syf...

--
RudeBoy Selecta
Bless...

36. Data: 2010-11-02 09:38:54

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

>urządzeń.

>Szczerze mówiąc nie wiem czy warto dopłacać 4000zł do podłogówki ...

Tak czytam Twoje posty i wydaje mi się że twój inwestor/developer Ciebie
kreci. Każdą zmianę która mu proponujesz to mu wychodzi jakas kosmiczna
dopata. Ja myśle ze mu po prostu robic się nie chce inaczej jak w
poprzednich budynkach. Podłogówka nie powinna wyść drożej jak ogrzewanie z
grzejnikami, może i powinna wyjśc taniej. Jeden grzejnik długośći 1 metra(ok
2kw mocy np purmo) kosztuje ok 350zł zł, 1 metr rury alupex purmo np to ok
2zł kupisz. Osprzet potrzebny i do podłogówki i do grzejników. Zawór
termostatyczny do grzejników to koszt też kilkadziesiąt zł sztuka,
Rozdzielacze potrzebne i tu i tu.Nie wiem skąd koszt przy podłogówce wiekszy
o 4000zł. to jakiś kosmos jest.
Podobnie zreszta było u Ciebie z dodatkowym ociepleniem, zmienieniem stropu
itp. Podawali zaporowe ceny tych robót aby ciebie zniechęcic.
Nie rezygnuj z podłogówki, zrezygnuj z grzejników. I niezaleznie od tego że
chcesz wszędzie panele. To nic nie przeszkadza
Ja mam na dole podłogówke a w sypialniach grzejniki. Budując kolejny dom dam
wszędzie podłogówke, żadnych grzejników- nawet drabinek w łazienkach nie
dam. Teraz mam w łazienkach dwie drabinki a ich praktycznie nie używam, w
łazienkach grzeje podłogówką a problemu z suszeniem reczników tez nie mam,
jest dobra wentylacja to ręczniki schna normalnie na wieszakach. Ponad dwa
lata mieszkam i drabinki w obu łazienkach uruchamiałem może ze 3 razy

Krzysiek

37. Data: 2010-11-02 10:17:22

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// wrote:

> [...]
> regulator z siłownikiem. Czyli 4000zł.
>
> Szczerze mówiąc trochę dużo , myślałem że będzie dużo taniej ...

też myślę że bardzo drogo

3500 to kosztuje zrobienie takiej podłogówki wraz z mieszaczem pompowym i
uczciwym zyskiem wykonawcy.

odejmij od tego grzejniki oraz instalacje pewnie też z 3500 :) (5
grzejników rury robocizna)

38. Data: 2010-11-02 11:06:37

Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-01 18:41, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
> są bardziej przytulne i dają wrażenie ciepła ..
>
> Dodatkowo stwierdziliśmy że przecież nie cały rok się grzeje , a w tych
> miesiącach jednak kafle były by zimne ...
>
> Więc z podlogówki rezygnujemy ...
>
> Oczywiście można wiem stosować podlogówkę nie tylko z kaflami , ale z
> tego co czytałem trzeba liczyć się ze stratami ciepła. Panele/dywany to
> jedak "przeszkody" dla ogrzewania podłogowego i generują one straty ciepła.
>
> Więc dla mnie jak podłogówka to tylko tam gdzie kafle będą ( u mnie w
> łazience,przedpokoju,kuchni) a w reszcie pokojów klasyczne grzejniki ...

Jakie straty
Straty to będziesz miał jak w salonie na podłogę położysz coś co będzie
miało większą lub równą izolację z tym co jest pod panelami, Skoro dasz
pod nie 10 cm styropianu to żaden panel, żaden dywan nie spowoduje
strat. Owszem może i dłużej potrwa nagrzanie danej powierzchni ale i
potem dłużej będzie ona oddawała ciepło. które w sobie skumuluje.

Owszem jest to w uproszczeniu straty pewne są ale one są również przy
płytkach. U siebie mam podłogówkę na panelach oraz płytkach i nie widzę
zbyt wielkiej różnicy jak już się nagrzeją. Na początku owszem na
płytkach można by rurki od podłogówki wskazać, na panelach raczej nie.

Co do grzejników - to proponuję je przewymiarować, wtedy 50-55 st C. w
zupełności wystarczy by nagrzać pomieszczenia z grzejnikami - nawet w
srogie mrozy.
Jedyny problem to grzanie wody - by szybko i sprawnie nagrzać sporą
ilość wody potrzebujesz większej temperatury. Nie wiem jak u siebie
myślałeś to rozwiązać. Ale te 50 st będzie trochę za mało by nagrzać wodę.

Ariusz

39. Data: 2010-11-02 11:47:51

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> 3500  to kosztuje zrobienie takiej podłogówki wraz z mieszaczem pompowym i
> uczciwym zyskiem wykonawcy.

Dlatego zadzwoniłem ponownie i powiedziałem że 100m rury kosztuje
około 250zł , więc jakby nawet na tych 66m2 dali pół kilometra rur to
było by ponad 1000zł a przecież oni biorą z hurtowni i mają lepsze
ceny , powiedzmy dodatkowy "osprzęt" to 1000zł , więc powiedzmy
2000zł ...
A skąd ta cena ?

Wykonawca lekko się zmieszał ;)

Cenę jaką mi podał nie "obejmowała" kosztu grzejników , wiec od kwoty
tej trzeba by odjąc kwotę grzejników ...

Ma sprowadzić faktury i dać mi znać , bo takie ceny z głowy to można o
sobie ...

Raczej będę walczył o podłogówkę , bo jak usłyszałem o 2m grzejniku w
salonie to mi sie goraco zrobiło ;)

Jednakże będę walczył o dokładną rozpiskę bo coś ta kwota jakaś z
kosmosu a chyba dużo więcej roboty aż tak nie ma ...

40. Data: 2010-11-02 12:02:31

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To może zapytam tak:

Powiedzmy że mamy pomieszczenia

A) 32m2
B) 10,5
C) 12,5
D) 11,5

Wykonawca w tych pomieszczeniach daje grzejniki. Jakie wymiary i
jakiej firmy nie mam pojęcia , ale zapewne tanie ;)

W łazience będzie grzejnik wiszący + ogrzewanie podłogowe , w kuchni -
podłogowe , w przedpokoju - ogrzewanie podłogowe.

Gdybym w tych samych pomieszczeniach (A,B,C,D) dał ogrzewanie
podłogowe (wodne) to jakie elementy musiałby kupić wykonawca
(hydraulik) i co było by "innego" jak w przypadku ogrzewania
tradycyjnego ...
Choć u mnie będzie ogrzewanie mieszane ...

Pytam bo wykonawca rzucił z kapelusza 4000zł , co nawet po "odjęciu"
kosztu grzejników zdaje mi sie kwota bardzo kosmiczną.

Na Allegro przewód 100m znalazłem za 250-300zł , więc jakby nawet dali
500m (a wątpie że na 66m2 dadzą tyle metrów) to wyjdzie ponad tysiąc
złotych , a reszta ?
Zakładamy że firma robi instalację "budżetową" więc będą używane tanie
elemementy ...

Rozmawiałem z wykonawcą i powiedziałem mu że cena lekko wysoka , że
przewód 100m kosztuje 250-300zł a przecież biorą z hurtowni wiec cena
napewno niższa i itd i ma jeszcze dokłądnie sprawdzić faktury ...

Chciałbym podłogówkę , ale nie za taką kasę ...
Dlatego potrzebuję "argumentów" ;)

Jakby ktoś kto zajmuje się podłogówkami mógł mi "wyliczyć" koszty
użytych materiałów w przypadku ogrzewania grzejnikami a podłogówka
wodną , aby miał jakiegoś asa w rozmowie :)

Dzieki !!!

POWITANIE
Alarm lub włączanie kotła CO smsem - dotyczy ekspandera GSM NANO
Piec kuchenny na węgiel i drewno
Grupowicz się żeni:)
Re: który młynek żarnowy