Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

From: "Plumpi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Date: Mon, 1 Nov 2010 23:12:55 +0100

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:ianbp0$52m$1@inews.gazeta.pl...

> Moment moment ...
>
> Gdzieś widzialem porównanie gdzie zostały wyliczone ceny uzyskania 1GJ ..
>
> Z tego co pamietam z ekogorszku było to 30zł , z oleju opałowego jak i
> gazu ziemnego !!! około 80zł a prąd 140zł ..
> Gaz płynny wychodzil taniej od ziemnego ...
>
> O mam ...
>
> http://dom.money.pl/kalkulator/
>
> Zapewne przy wyliczeniach były brane abonamenty , oplaty przesyłowe , bo
> często ludzie o tym "zapominają" ...

Tylko, że w tych wyliczeniach przeliczono ilość wyprodukownej energii, nie
biorąc pod uwagę, że kotły węglowe mają dużo niższą sprawność w porównaniu
do ktlów gazowych, ponieważ wyrzucane przez nie spaliny mają o wiele wyżą
temperaturę, a proces doboru ilości powietrza jest nieprecyzyjny. Kotły
gazowe są mniej wychładzane, a w przypadku kotłów kondensacyjnych spaliwny
są zimne.
Ponadto przyjęto bardzo wysoką kaloryczność węgla 27,2MJ/kg, a w
rzeczywistości jest to wartość 24-25MJ/kg w obecnie dostępnym ekogroszku.
Co do wyliczeń LPG to wzięto pod uwagę tylko i wyłącznie cenę samego gazu, a
nie łacznych kosztów wynikających z dzierżawy butli.

> Dodatkowo przecież jesli chodzi o temperaturę to są zawory mieszające i
> spokojnie na piecu może być 55-50 stopni a na zasilaniu instalcji CO
> mniejsza temperatura ...

Poniżej 57-58 stC wody na powrocie, kocioł zaczyna się pocić.
To pocenie polega na tym, ze na wewnętrznych ściankach kotła wykrapla się
para wodna w postaci kropelek. Te kropelki mieszają się się z dwutlenkiem
siarki, która jest spalana wraz z węglem oraz niewielkimi ilościami tlenków
azotu oraz kilkoma innymi związkami. W efekcie tego powstaje mieszanina
agresywnych kwasów głównie siarkowego, które powdują szybka korozję kotła.
Pamiętaj też, że każdej firmie, która sprzedaje kotły zależy, żeby sprzedać
jak najwięcej kotłów :)

> Spoko :)
> Pieca jeszcze nie mam , ten jest jednym z dwóch jakie mi sie widzą.
> Oprócz niego jeszcze w rachubę wchodzi Skam-P reto Crown 12kW z prostszym
> sterownikiem ...
> Ogniwo ma po prostu lepszą elektronikę ....

Ja nie krytykuję kotłów Ogniwo , bo same kotły są dość dobre, ale te
wynalazki elektroniczne, z którymi po prostu ta firma "daje ciała".
Niestety ale montowane przez Ogniwo sterowniki ST-37 produkowane przez firmę
Tech to po prostu były źle zaprojektowane buble, a teraz dochodzą złe opinie
dotyczace tych nowych wynalazków.