Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Date: Tue, 02 Nov 2010 12:06:37 +0100

W dniu 2010-11-01 18:41, /// Kaszpir /// pisze:

> Dzięki za odpowiedź (wszystkim) !
>
> Stwierdziliśmy jednak że mimo swoich zalet nie chcemy kafelek w salonie.
> Chyba jednak wolę w pomieszczeniach "mieszkalnych" mieć panele , które
> są bardziej przytulne i dają wrażenie ciepła ..
>
> Dodatkowo stwierdziliśmy że przecież nie cały rok się grzeje , a w tych
> miesiącach jednak kafle były by zimne ...
>
> Więc z podlogówki rezygnujemy ...
>
> Oczywiście można wiem stosować podlogówkę nie tylko z kaflami , ale z
> tego co czytałem trzeba liczyć się ze stratami ciepła. Panele/dywany to
> [...]

Jakie straty
Straty to będziesz miał jak w salonie na podłogę położysz coś co będzie
miało większą lub równą izolację z tym co jest pod panelami, Skoro dasz
pod nie 10 cm styropianu to żaden panel, żaden dywan nie spowoduje
strat. Owszem może i dłużej potrwa nagrzanie danej powierzchni ale i
potem dłużej będzie ona oddawała ciepło. które w sobie skumuluje.

Owszem jest to w uproszczeniu straty pewne są ale one są również przy
płytkach. U siebie mam podłogówkę na panelach oraz płytkach i nie widzę
zbyt wielkiej różnicy jak już się nagrzeją. Na początku owszem na
płytkach można by rurki od podłogówki wskazać, na panelach raczej nie.

Co do grzejników - to proponuję je przewymiarować, wtedy 50-55 st C. w
zupełności wystarczy by nagrzać pomieszczenia z grzejnikami - nawet w
srogie mrozy.
Jedyny problem to grzanie wody - by szybko i sprawnie nagrzać sporą
ilość wody potrzebujesz większej temperatury. Nie wiem jak u siebie
myślałeś to rozwiązać. Ale te 50 st będzie trochę za mało by nagrzać wodę.

Ariusz