Polewka na zsiadłym mleku

1. Data: 2004-02-05 17:29:03

Temat: Re: Wielbić bellę uprzemysłowioną? /Re: Polewka na zsiadłym mleku
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-02-05 18:14, Fela napisał(a):
> Jednakże przemysłowe zsiadłe maleka,

hmm nie mam wpywu na to co jest w sklepie..
jak pisalam wole polewke z mleka zsiadlego zrobionego z mleka
"normalnego" :) w domu
wtedy nie dodaje maslanki
Kiedy kupuje kefir ( nie zsiadle mleko ) to dodaje maslanki

maślanki (choć tej na pewno babcia nie
> stosowała), jak i śmietany to napoje mlekopodobne.
> Mimo dużej chęci nie udało mi się wytworzyć grudek serowych.

a to dziwne..
jak tylko zaczyna sie wszystko gotowac natychmiast zamienia sie w grudki..
poniewaz ja za grudkami nie przepadam to mieszam caly czas i mam "zupke"
jednolita

> W przepisie nie podajesz zasad obróbki cieplnej i wydawania.

oj zagotowac tylko:)

> Mnie polewka ciągle się kojarzy z daniem jednak letnim, formą CHŁODNIKA.

no chlodnik mnie natomiast kojarzy sie z zupką na zimno...
a polewka z pyrkami (o co pytales) podaje sie na cieplo :)

> Ale bardzo jestem Ci zobowiązany za przepis.
> Na bazie tegoż będe eksperymentował ze znalezieniem smaku "kultowego"

widzisz i tu jest chyba sedno sprawy :)
ty ten smak pamietasz .. a ja nabylam go wchodzac w zwiazek malzenski :)
pierwszy raz zjadlam te zupke u tesciowej :)

> Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz wielkie dzięki za przepis.
>
> Fela dżdżownica

i ja rozniez zyczac milego eksperymentownia
b.

1. Data: 2004-02-05 18:02:33

Od: "Fela" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości
> hmm nie mam wpywu na to co jest w sklepie..
> jak pisalam wole polewke z mleka zsiadlego zrobionego z mleka
> "normalnego" :) w domu
Hmm no wiem, przecież to nie od Ciebie zależy. Produkty i tak są różne w
zależności od wytwórcy.
To nie był zarzut, a tylko konstatacja rzeczywistości.
I tak zrobię polewkę z użyciem naturalnych składników, tylko muszę w czasie
urlopu lub w weekend powędrować na dalszy bazarek, aby kupić normalne mleko
i śmietanę

> [...]
> poniewaz ja za grudkami nie przepadam to mieszam caly czas i mam "zupke"
No więc właśnie tu być może przyczyna w produktach - lub w tym, ze wszystko
zmiksowałam przed pogrzewaniem

> oj zagotowac tylko:)
To tez można robić na rózne sposoby, szybciej wolniej

> widzisz i tu jest chyba sedno sprawy :)
> ty ten smak pamietasz .. a ja nabylam go wchodzac w zwiazek malzenski :)
> pierwszy raz zjadlam te zupke u tesciowej :)
:-))))
Musiało Ci posmakować mocno, choć u teściowej! ;-)
No bo to warte jest smakowania.
Fela

1. Data: 2004-02-05 18:33:44

Od: "Fela" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a polewka z pyrkami (o co pytales) podaje sie na cieplo :)
Tak masz rację na zimno, może bardziej ma kwaśny posmak, ale to już nie to.
Musi być na ciepło.
Fela

1. Data: 2004-02-05 18:40:07

Temat: Re: polewka (moja wina)
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-02-05 19:02, Fela napisał(a):

> No więc właśnie tu być może przyczyna w produktach - lub w tym, ze wszystko
> zmiksowałam przed pogrzewaniem

ups
a tak chcialam dobrze :(
ja to wlewam do gara i mieszam taka mala ubijaczka, tak delikutasnie :)
przepraszam.. powinnam to byla napisac

> To tez można robić na rózne sposoby, szybciej wolniej

nie.. to przez to miksowanie :(
gotuje na duzym ogniu bo nie chce mi sie tak dlugo stac i mieszac..
jak tylko sie zagotuje ( zobacze babelki) wtedy wylaczam
zreszta na gorze robi sie piana i gdybym nie wylaczyla to by wszystko
"wylecialo"

> :-))))
> Musiało Ci posmakować mocno, choć u teściowej! ;-)
> No bo to warte jest smakowania.
> Fela
pierwszy raz nie samkowalo, ale teraz uwielbiam te zupke :)

i polecam wszystkim nawet tym nielubiacym mleka :)

pozdrawiam
b.

1. Data: 2004-02-05 18:45:25

Od: "Fela" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ups
> a tak chcialam dobrze :(
> ja to wlewam do gara i mieszam taka mala ubijaczka, tak delikutasnie :)
> przepraszam.. powinnam to byla napisac
No bez przesady, doświadczenie w kuchni zdobywa się poprzez próby.

> pierwszy raz nie samkowalo, ale teraz uwielbiam te zupke :)
>
> i polecam wszystkim nawet tym nielubiacym mleka :)
a bo jest niezwykle ciekawa smakowo (choć Władek nie znajdzie jej u
Larousse'a)
Fela

Podpuszczka - co to takiego?
co to jest krupnik?
RATUNKU!!!! Jak wyglada poledwica wolowa?
ciasto z jagodami -poradzcie??
jak parowwki w ciescie