Półpasiec i zarażenie sie nim?

1. Data: 2006-09-08 19:37:00

Temat: Półpasiec i zarażenie sie nim?
Od: katarina <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, chciałabym aby jakis lekarz potwierdził ta oto informacje:

"Zarażenie się samym półpaścem jest wątpliwe, chociaż rzeczywiście z
wydzieliny izoluje się wirusa VZV. Kontakt z wydzieliną może jednak
spowodować zachorowanie na ospę wietrzną (u osoby, która nie chorowała
lub nie była szczepiona), natomiast jest bardzo mało prawdopodobne
zarażenie się półpaścem od drugiej osoby."
(źródło: Wikipedia)

pozdrawiam
Katarzyna

2. Data: 2006-09-08 20:36:21

Temat: Re: Półpasiec i zarażenie sie nim?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 08 Sep 2006 21:37:00 +0200, katarina wrote:

> [...]
> lub nie była szczepiona), natomiast jest bardzo mało prawdopodobne
> zarażenie się półpaścem od drugiej osoby."

Półpasiec jest wynikiem przebytego zakażenia wirusem ospy wietrznej i
półpaśca. Wirus, po ustąpieniu objawów ospy wietrznej, chowa się w
zwojach nerwów rdzeniowych (a i czaszkowych potrafi) i w sprzyjających
mu warunkach może się uaktywnić - stąd objawy półpaśca.
Zatem jak najbardziej uzasadnione jest twierdzenie, że półpaścem sensu
stricto zarazić się nie można.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2006-09-09 15:25:56

Od: "Aga_" <o...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mu warunkach może się uaktywnić - stąd objawy półpaśca.
> Zatem jak najbardziej uzasadnione jest twierdzenie, że półpaścem sensu

A czy nie może zdarzyć się tak, że ryzyko zachorowania na półpasiec u osoby,
która chorowała już na ospę i zetknęła się z osobą chorą na ospę lub
półpasiec, będzie większe w porównaniu z grupą kontrolną??:) Zwłaszcza jeśli
ta osoba znajdzie się akurat w stanie obniżonej odporności.

Pozdrawiam:>

Aga

4. Data: 2006-09-10 12:07:14

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 9 Sep 2006 17:25:56 +0200, Aga_ wrote:

> [...]
> półpasiec, będzie większe w porównaniu z grupą kontrolną??:) Zwłaszcza jeśli
> ta osoba znajdzie się akurat w stanie obniżonej odporności.

Oryginalne pytanie brzmiało inaczej:) (nie jestem pewny, a książka do
chorób zakaźnych jest w drugim pokoju, musiałbym wstać... ;P )

5. Data: 2006-09-10 13:33:42

Od: "Aga_" <o...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" napisał w wiadomości

> Oryginalne pytanie brzmiało inaczej:) (nie jestem pewny, a książka do
> chorób zakaźnych jest w drugim pokoju, musiałbym wstać... ;P )

Brzmiało inaczej, ale zainspirowało mnie do zadania kolejnego pytania. :) Z
informacji, które znalazłam wynika, że kontakt z ospą może zwiększyć ryzyko
półpaśca u osoby, która już chorowała na ospę. Nie wiem jednak, na ile te
informacje są sprawdzone. :)

Pozdrawiam:)

Aga

6. Data: 2006-09-10 16:52:04

Od: katarina <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga_ napisał(a):

> [...]
> półpasiec, będzie większe w porównaniu z grupą kontrolną??:) Zwłaszcza jeśli
> ta osoba znajdzie się akurat w stanie obniżonej odporności.

O własnie, tez jestem ciekawa.

pozdrawiam
katarina

OB, watroba, biegunki (dlugie)
lekarz=złodziej, złodziej=lekarz
problem z przegrodą nosowa
hormny tarczycy a leki antydepresyjne - pomocy!!
Depresja - pomocy jak zaczac sie leczyc