hormny tarczycy a leki antydepresyjne - pomocy!!

1. Data: 2006-09-08 07:55:53

Temat: hormny tarczycy a leki antydepresyjne - pomocy!!
Od: "T'Shal" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

od dawna lecze sie na niedoczynnosc taczycy (biore euthyrox)

i teraz lekarz psychiatra przepisal mi bioxetin.
mowilam mu o tym ze biore euthyrox i powiedzial ze nie powinno byc zadnych
interakcji.

'nie powinno' to dla mnie troche za malo :/
tym bardziej ze po wrocie do domu przeczytalam ulotke dolazoa do euthyroxu i
napisali tam ze niektore leki antydepresyjne nowej generacji moga zmniejszac
czy zwiekszac dzialanie euthyroxu
moj endokrynolog wyjechal i nie mam jak sie z nim skontaktowac

chcialabym sie dowiedziec czy biorac hormony tarczycy moge jednoczesnie brac
bioxetin

czy trzeba miedzy tymi lekami zrobic jakas przerwe (klka godzin) czy mozna
je brac jedonczesnie

prosze o pomoc

T'Shal

2. Data: 2006-09-09 08:00:27

Temat: Re: hormny tarczycy a leki antydepresyjne - pomocy!!
Od: "Marcin M." <mm@CUT_IT_OUTbajkowe.net> szukaj wiadomości tego autora

T'Shal napisał(a):

> 'nie powinno' to dla mnie troche za malo :/

Lekarz ma racje - Bioxetin, czyli fluoksetyna nalezy do bezpiecznych
lekow p/depresyjnych i nie stwierdzono interakcji z tyroksyna.

Jesli nie wierzysz, mozesz sprawdzic sam: :)

Interakcje: Nasila działanie tryptofanu, nieselektywnych inhibitorów MAO
(należy zachować odstęp 14-dniowy między ostatnią dawką inhibitorów MAO,
a pierwszą dawką fluoksetyny, natomiast po zaprzestaniu leczenia
fluoksetyną należy odczekać 5 tyg. przed włączeniem inhibitorów MAO),
karbamazepiny, trójpierścieniowych leków przeciwdepresyjnych,
neuroleptyków (głównie haloperydolu), pochodnych benzodiazepiny, soli
litu, warfaryny. Nie należy równocześnie podawać innych leków o
działaniu serotoninergicznym. Nie stwierdzono interakcji fluoksetyny z
alkoholem.

Interakcje: Lewotyroksyna nasila działanie pochodnych kumaryny, wydłuża
czas protrombinowy. Osłabia działanie insuliny i doustnych leków
hipoglikemizujących - konieczne jest monitorowanie stężenia glukozy,
szczególnie na początku leczenia. Ponieważ cholestyramina zmniejsza
wchłanianie lewotyroksyny, należy ją podawać 5 h przed przyjęciem
cholestyraminy. Pochodne hydantoiny (fenytoina) wzmagają kardiotoksyczne
działanie lewotyroksyny. Salicylany, klofibrat i furosemid w dużych
dawkach, rzędu 250 mg/d, przez wypieranie tyroksyny z połączeń
białkowych, zwiększają stężenie jej wolnej postaci w osoczu. Pochodne
amfetaminy i lewotyroksyna wykazują wzajemny synergizm. Ponieważ doustne
preparaty estrogenów stosowane w antykoncepcji zwiększają stężenie TBG,
mogą powodować zmniejszenie stężenia wolnej tyroksyny w osoczu.

pozdrawiam,

Marcin

--
[ Marcin M. ][ JID: marcinm(at)jabber.org ]

Depresja - pomocy jak zaczac sie leczyc
Gdzie w Waw wkładki ortopedyczne
wysokie OB-130 !!!!
pisk w uchu