Polskie badanie serca - dla angielskiego lekarza

1. Data: 2020-09-17 15:41:10

Temat: Polskie badanie serca - dla angielskiego lekarza
Od: Janusz Pawlowski <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bedąc w Polsce - zrobiłem sobie echo serca (przychodnia niepaństwowa), niestety
badania zaginęły w podróży, ale dzięki uprzejmemu personelowi tej przychodni dostałem
od nich przez e-mail opis textowy tego Echa serca. Opis zawiera wiele skrótów
słownych i nie mam pojęcia czy po przetłumaczeniu textu te skróty będą zrozumiałe dla
angielskiego lekarza.
Więc proszę was o jakąś pomoc lub korektę poniżej treść główna tego opisu:
Rodzaj badania: Echo serca
Opis Ograniczone warunki wizualizacji

Powiększone jamy przedsionków, pozostałe jamy serca niepowiększone (RVIT: 39 mm).
Aorta wstępująca w dostępnym badaniu początkowym odcinku łagodnie poszerzona: 38 mm.
Niewielki przerost mięśnia LK.
Akineza 1/2 bliższej ściany dolnej oraz tylnej, hipo/akineza segmentu podstawnego
tylnej części IVS, LVEF w zakresie 40-50%. Zastawka aortalna ze zwłóknieniami,
Śladowa IA, V max ok 1,49 m/s. Zastawka mitralna z niewielkimi zwłóknieniami, mała
IM.

Hipokineza PK. TAPSE: 13 mm.
Mała/więcej niż mała IT.
RVSP nie do miarodajnej oceny.
Pień płucny: 26 mm.
Żyła główna dolna: 16 mm, podatna.
Jama osierdzia bez patologicznej ilości płynu.
Wymiary jam serca:
- Lewa komora: 50 mm,
- Przegroda międzykomorowa: 12 mm,
- Ściana tylna: 11 mm,
- Lewy przedsionek: 26 cm2,
- Prawy przedsionek: 23 cm2.

2. Data: 2020-09-18 06:10:17

Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

in <news:62384080-d4b6-487b-9e02-edf1499a3939o@googlegr
oups.com>
user Janusz Pawlowski pisze tak:

> Opis zawiera wiele skrótów słownych i nie mam pojęcia czy po
> przetłumaczeniu textu te skróty będą zrozumiałe dla angielskiego
> lekarza.

Zwykle nie honorują obcych badań. Nie będą tego czytać tylko zrobią
następne echo.

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Skuteczny środek na krótkotrwały, silny stres?
Dywany w przedszkolach
Leki sprzed kilkunastu laty...
zwyrodnienie stawów
koronawirus - szybkie testy