Pomiar ciepła

1. Data: 2002-11-18 09:53:53

Temat: Pomiar ciepła
Od: "gear" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ostatnio byłem u kolegi i zauważyłem, że ma na instalacji c.o. założone
elektroniczne urządzenie do pomiaru ciepła. Do tej pory wiedziałem tylko o
takich podzielnikach ciepła instalowanych na grzejnikach.
Czy ktoś orientuje się jakie są różnice w działaniu tych urządzeń? Jakie
firmy produkują takie urządzenia? Jaka jest ich cena? Może jakieś linki do
stron opisujące obie technologie ?

pzdr
gear

1. Data: 2002-11-18 11:01:52

Temat: Re: Pomiar ciepła
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gear" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> takich podzielnikach ciepła instalowanych na grzejnikach.
> Czy ktoś orientuje się jakie są różnice w działaniu tych urządzeń?

Znaaaacznie wieksza dokladnosc i trudniejsze do oszukania.

Jakie
> firmy produkują takie urządzenia? Jaka jest ich cena? Może jakieś linki do
> stron opisujące obie technologie ?

Sporo firm. www.techem.pl - obie technologie, www.metron.pl , robia to
jeszcze chyba Hertz i Vailant, ceny podzielnikow elektronicznych zaczynaja
sie od ok 350 zl netto (w promocji).

Mariusz

1. Data: 2002-11-18 11:12:07

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-11-18 12:20:55

Od: "gear" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <A...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Czyli lepsze są liczniki. Tylko cena 400zł plus montaż ale pewnie to się
zwróci. Płacę teraz od metra, 150 zł/miesiąc przez cały rok :-(
Nurtuje mnie jeszcze jak te podzielniki (te na grzejnikach) zachowują się
np. w kuchni albo w lecie (>30 st C) ?

pzdr
gear

1. Data: 2002-11-18 12:38:24

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-11-18 12:44:08

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"gear" się zastanawia:
> Nurtuje mnie jeszcze jak te podzielniki (te na grzejnikach) zachowują się
> np. w kuchni albo w lecie (>30 st C) ?

Swego czasu była dyskusja na temat podzielników i wszystko tam zostało
napisane. Poszukaj w archiwum.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-11-18 13:05:25

Od: "gear" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podzielnik na licznik. Rzadko spotykane. Rozumiem, że mieszkasz w
> mieszkaniu zarządzanym przez jakąś spółdzielnię, a inni mieszkańcy będą

Nie mam nic, budynek jest nowy (ok. 1 roku). Mieszkańcy zaczynają szumieć,
że za duże koszty ogrzewania i zaczynają gadać o podzielnikach. Dlatego
byłem ciekaw co lepsze. Jeżeli i tak cała inwestycja od nowa to chyba lepiej
te liczniki.
Oczywiście wspólnota zmniejszyła zapotrzebowanie na moc bo było o 50% za
duże, dzięki temu spadła opłata abonamentowa ale i tak opłaty za ciepło
podobno jedne z większych ( niech żyje elektrociepłownia Pruszków ).

pzdr
gear

1. Data: 2002-11-18 13:17:13

Od: "Dry" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> byłem ciekaw co lepsze. Jeżeli i tak cała inwestycja od nowa to chyba
lepiej
> te liczniki.

Pewnie to wiesz ale napiszę żeby uspokoić sumienie - liczniki możliwe są
wtedy kiedy w mieszkaniu nie ma tak zwanych pionów - musisz mieć jedną rurę
wlotową i jedną wylotową z mieszkania a cała reszta biegnie na klatce w
pionie a u ciebie w domu pod podłogą.

Pozdrawiam
Draj

1. Data: 2002-11-18 13:21:15

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-11-18 13:32:25

Od: "gear" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dry" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
rurę
> wlotową i jedną wylotową z mieszkania a cała reszta biegnie na klatce w

Tak właśnie mam co cw i zw.

pzdr
gear

Wieszanie szafki na ścianie. Pomocy.
Sklepy dekoracyjne i meblowe we Wrocławiu?
mleko z wódką
[głupie] pralka automatyczna a fizyka teoretyczna :-)
cena ciepła