[głupie] pralka automatyczna a fizyka teoretyczna :-)

1. Data: 2002-11-18 09:21:12

Temat: [głupie] pralka automatyczna a fizyka teoretyczna :-)
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mam taki dylemat pralniczy: jeśli do pralki automatycznej włożymy jakieś
przeciętne pranie oraz poszwę od pościeli, to ze 100% pewnością po wypraniu
i odwirowaniu wyjmiemy z pralki tąże poszwę zawierającą wewnątrz całe
pozostałe pranie co do jednej skarpetki oraz nawet wciągnięty do wewnątrz
luźny koniec samej siebie - ot taki zgrabny tobołek. Obserwuję to zjawisko
już na którejś kolejnej pralce i nie mogę wyjść ze zdumienia, czym to
zjawisko jest spowodowane (tak dokładniej, nie chodzi mi o wytłumaczenie
typu "to proste, beben sie kreci i woda wpycha") i dlaczego zachodzi tylko z
poszwą od kołdry, dlaczego nigdy nic nie jest wpychane w poduszkę, albo
choćby w podkoszulek?

J.

1. Data: 2002-11-18 09:58:05

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> poszwą od kołdry, dlaczego nigdy nic nie jest wpychane w poduszkę, albo

To dlatego ze w kazdej pralce mieszkaja zlosliwe trloll-e i robia takie
psikusy. Trolle zywia sie skarpetkami - ilez to razy po praniu brakowalo
jednej?

Zaslav

1. Data: 2002-11-18 09:59:48

Od: "Norb" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> typu "to proste, beben sie kreci i woda wpycha") i dlaczego zachodzi tylko
> poszwą od kołdry, dlaczego nigdy nic nie jest wpychane w poduszkę, albo
> choćby w podkoszulek?

;-)) no cóż, problem jest poważny, a co ważniejsze potwierdzony przez wiele
niezależnych źródeł ;-))

prawdopodobnie chodzi tu o rozmiar poszwy - przy zmianie obrotów na te "pod
włos"
woda otwiera poszwę i reszta robi siup do środka - powtarzane wielokrotnie
daje efekt
zgodny z zaobserwowanym

ale pytanie co się stanie jak włożymy dwie poszwy tych samych rozmiarów
!!!???
teoretycznie powinny się "zjeść" nawzajem przynajmniej do połowy ;-)))
może ktoś to sprawdzał ?

Pozdrawiam
Norb

1. Data: 2002-11-18 10:11:01

Od: "Dry" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mnie się wydaje że to dosyć proste. Jak bęben kręci się tak że woda otwiera
poszwę wpada do niej część rzeczy. Nie ma natomiast mechanizmu odwrotnego.
Nic nie może już wypchac tych ubrań s poszwy. Koszulka i poszewka od
poduszki maja za mały otwór aby połknąć cokolwiek a koszulka posiada również
mechanizm wydalania połkniętych części garderoby. Nigdy u mnie się to nie
zdarzyło - idę dzisiaj do domu i coś wypiorę z ciekawości.

Pozdro
Draj

1. Data: 2002-11-18 10:15:31

Od: "Dry" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> To dlatego ze w kazdej pralce mieszkaja zlosliwe trloll-e i robia takie
> psikusy. Trolle zywia sie skarpetkami - ilez to razy po praniu brakowalo
> jednej?

Mylisz się i żyjesz w nieświadomości. Sprawa zaginionych skarpetek jest już
wyjaśniona. Wszyscy jesteśmy poddawani ogólnoświatowemu socjologicznemu
eksperymentowi. Ja ostatnio przeszedłem chyba do drugiego etapu bo zginęły
mi w domu absolutnie wszystkie skarpetki :(

:)))
Pozdro
Draj

1. Data: 2002-11-18 10:32:49

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norb" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> włos"
> woda otwiera poszwę i reszta robi siup do środka - powtarzane wielokrotnie

Niby jedyne rozsadne wytlumaczenie, ale calkowity brak tego efektu przy
poduszce troche dziwi, w koncu otwor na polkniecie chocby skarpetek jest
wystarczajacy. Jedyne co mi przychodzi do glowy to fakt, ze koldra jako
najbardziej zaroloczny stwor przy obrotach sie nadyma rozpychajac sie
jednoczesnie w bebnie i podduszajac ewentualnych konkurentow.

> ale pytanie co się stanie jak włożymy dwie poszwy tych samych rozmiarów
> !!!???
> teoretycznie powinny się "zjeść" nawzajem przynajmniej do połowy ;-)))

Zagadnienie genialne! Wydaje mi sie, ze slabsza pozre w calosci silniejsza,
ale czy bedzie to kwestia przypadku, czy tez raczej nowsza koldra jako
bardziej szczelna i w zwiazku z tym bardziej sie nadymajaca bedzie zawsze
gora? Tu prosilbym o sprawdzenie kogos z liczniejszym materialem
doswiadczalnym, poniewaz jako stary kawaler posiadam jedynie dwie poszwy
ktore uzywam naprzemiennie i troche nie moge sobie pozwolic na ich
rownoczesne upranie nawet w tak szczytnych naukowych celach. No jakos nie
lubie spac w aksamitach ;-)

J.

1. Data: 2002-11-18 10:56:26

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dry" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> eksperymentowi. Ja ostatnio przeszedłem chyba do drugiego etapu bo zginęły
> mi w domu absolutnie wszystkie skarpetki :(

Krotko mowiac - puscili cie boso???
:-))
Zaslav

1. Data: 2002-11-18 11:13:40

Od: "Kamar" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norb wrote:
> ale pytanie co się stanie jak włożymy dwie poszwy tych samych
> rozmiarów !!!???
> teoretycznie powinny się "zjeść" nawzajem przynajmniej do połowy ;-)))
> może ktoś to sprawdzał ?

Problem mnie zainteresował:-) i chętnie sprawdziałabym to - niestety - dwie
poszwy w mojej pralce się nie mieszczą........

Pozdrowienia
Kamar

1. Data: 2002-11-18 12:23:34

Od: "MaKa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poszwą od kołdry, dlaczego nigdy nic nie jest wpychane w poduszkę, albo

Witam
Przecie to proste!!!
To PROGRAMATOR winien ;o))
- Firmy produkujące pralki od dawna współdziałają ze służbami porządkowymi w
celu zapewnienia spokoju mieszkańcom ;o))
- Jeżeli skarpety się nie dopiorą a są wpychane do poszwy to czyż nie
szybciej się potem zasypia pod taką poszewką ;o))
- Jeżeli wepchane zostałyby do poduszki to co bystrzejsi
od razu wpadliby na trop i prali by ręcznie, a tak nikt nic nie wie i może
jest spokojniej
- Jeżeli się szybciej zaśnie to się człowiek jeden z drugim nie szwęda po
mieście lub okolicy w poszukiwaniu wrażeń ;o))

POZDRO

1. Data: 2002-11-18 12:41:50

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamar"

> Problem mnie zainteresował:-) i chętnie sprawdziałabym to - niestety -
dwie
> poszwy w mojej pralce się nie mieszczą........

A spróbuj z nich wyjąć wcześniej kołdry...

Wojtek bp,ppnmsp
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

cena ciepła
Jaki elektryczny pojemnosciowy podgrzewacz?
Księga wieczysta
jaka lodówka i kuchnia?
APEL