Jaki elektryczny pojemnosciowy podgrzewacz?

1. Data: 2002-11-18 07:51:34

Temat: Jaki elektryczny pojemnosciowy podgrzewacz?
Od: "MSK" <m...@b...jagiellonia.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy ktos moglby mi polecic/odradzic konkretny model/firme
elektrycznego pojemnosciowego podgrzewacza. Obecnie jestem szczesliwym
posiadaczem "bojlera" 40 l. firmy Zelmech. Chce zeby go wymienic na 60
l., ewentualnie 80 l., tylko wlasne tu pojawia sie problem z wyborem
modelu/producenta. Jezeli ktos bylby laskaw podzielic sie wlasnymi
doswiadczeniami bede wdzieczny!

Pozdrawiam
Michal Kopec

1. Data: 2002-11-19 00:29:43

Temat: Re: Jaki elektryczny pojemnosciowy podgrzewacz?
Od: "Serwiz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MSK" <m...@b...jagiellonia.krakow.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
> l., ewentualnie 80 l., tylko wlasne tu pojawia sie problem z wyborem
> modelu/producenta. Jezeli ktos bylby laskaw podzielic sie wlasnymi

Ja od kwietnia eksploatuje podgrzewacz VIKING
http://www.biawar.com.pl/nibe/viking_r.htm o pojemności 80 litrów. Jest
oszczędny, bardzo długo utrzymuje ciepłą wode po wyłączeniu go z prądu.
Wybrałem go ze względu na oszczędność energii, wykonanie, długość gwarancji
oraz estetykę obudowy.
Krótko mówiąc polecam.

Pozdrowienia
Serwiz

1. Data: 2002-11-19 09:26:15

Od: "Serwiz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli będziesz coś wybierał to zwracaj uwagę tylko na podgrzewacze które
mają zbiornik malowany emalią w żadnym razie cynkowane ponieważ te ostatnie
są mało trwałe i korodują dość szybko. Dość dużo negatywnych opinii
słyszałem o podgrzewaczach firmy GALMET zarówno od użtykowników jak i od
sprzedawcy. Negatywna opinia pochodzi najprawdopodobniej z powodu niskiej
jakości zbiorników cynkowanych, natomiast w chwili obecnej firma ta ma
również emaliowane jednak użytkowników tych modeli nie znam. Warto dołożyć
trochę grosza za zbiornik emaliowany bo jak na razie jest on trochę droższy
od cynkowanego. Przy wyborze zwracaj uwagę na dobowe zapotrzebowanie energii
na utrzymanie temperatury, czas nagrzewnia oraz ilość eneregii wymaganej do
uzyskania konkretnej temperatury bo to niestety w dłuższym okresie są
znaczne koszty a zwłaszcza utrzymanie temperatury bo to są straty.

Serwiz

1. Data: 2002-11-19 10:06:19

Od: "Darek" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja używam od 3 miesięcy Atlantic(Francja) 50 L, 2000 W, 5 lat gwarancji,
samoczynny spadek temp. 0.7 st./ 24 h.
Wybrałem go głównie ze względu na mocną grzałkę a co za tym idzie czas
podgrzewania wody, który wynosi 1h 35min do 55st. C. Co wyraźnie poprawia
komfort używania.
Są także większe pojemności 70 L, 90 L, ...

> [...]
> l., ewentualnie 80 l., tylko wlasne tu pojawia sie problem z wyborem
> modelu/producenta. Jezeli ktos bylby laskaw podzielic sie wlasnymi

Księga wieczysta
jaka lodówka i kuchnia?
APEL
blat z litego drewna
Wanna z hydromasażem - czy warto ją miec?