blat z litego drewna

1. Data: 2002-11-17 21:36:28

Temat: blat z litego drewna
Od: "Michał Mowiński" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Poszukuję blat kuchenny z litego drewna (chyba klejonego) o szerokości 80
cm.
W Ikea są za krótkie i nieziemsko drogie, czy w kraju nikt tego nie robi?

1. Data: 2002-11-17 22:28:51

Temat: Re: blat z litego drewna
Od: "Dry" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Ikea są za krótkie i nieziemsko drogie, czy w kraju nikt tego nie robi?

Stolarz Ci zrobi ale z LITEGO? Nie ma takich drzew albo są nieziemsko
drogie. Może chodzi Ci o klejone? Z klejonym w kuchni jest taki problem o
którym rozmawiałem z najlepszym stolarzem w mieście że trzeba naprawde znać
tartak z którego stolarz bierze drewno bo jakby sie nie starał jak będzie
nie albo źle wysezonowane to z blatu Ci się zrobi rampa dla deskorolkarzy.
Ja po tej rozmowie zdecydowałem się na blat z mlyty wiórowej fornirowany
dębem (droższy niestety od całego dębowego ale pewniak).

Pozdrawiam
Draj

1. Data: 2002-11-18 13:25:58

Od: "zbyszek9" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Mowiński" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrawiam
> Ja zamówiłem u stolarza / ma swój box w pawilonie na Bartyckiej /
blat sosnowy 80 cm x 390 cm x 4 cm jako blat do łazienki na dwie
umywalki . Ma już 6 lat i nic się nie wygina . Wygląda jak nowy .
Zbyszek

1. Data: 2002-11-18 14:15:22

Od: "Dorota" <o...@w...sobie.to> szukaj wiadomości tego autora

A w ktorej budce na Bartyckiej?

1. Data: 2002-11-18 22:42:06

Od: "Ewka" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna kupic w Castoramie na wymiar jaki sobie zyczysz. Przycinaja od reki w
dziale z drewnem. Ceny sa rozne w zaleznosci od jakosci oczywiscie.
Pozdrawiam

1. Data: 2002-11-18 23:36:54

Od: "zmb_1" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję blat kuchenny z litego drewna (chyba klejonego) o szerokości 80

nic bardziej niehigienicznego niz blat do kuchni z litego drewna nie ma...
estetyka po krotkim czsie uzytkowania - fatalna
chyba ze na ten blat zalozysz szklo...
pozdr
maciej

1. Data: 2002-11-19 07:11:25

Od: "Michał Mowiński" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna kupic w Castoramie na wymiar jaki sobie zyczysz. Przycinaja od reki
> dziale z drewnem. Ceny sa rozne w zaleznosci od jakosci oczywiscie.
> Pozdrawiam

W Castoramie w Bydgoszczy mają tylko blat bukowy i tylko 60 cm szeroki ;(
Czy w "Twojej" Castoramie jest inaczej?

1. Data: 2002-11-19 16:10:36

Od: vievi <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nic bardziej niehigienicznego niz blat do kuchni z litego drewna nie ma...
> estetyka po krotkim czsie uzytkowania - fatalna
> chyba ze na ten blat zalozysz szklo...

eee tam, nie przesadzaj
do siekania cebulki i ubijania kotletow sluza specjalne deski,
niekoniecznie to trzeba robic na blacie :-)
Estetyka jest calkiem interesujaca nawet po paru latach uzytkowania, pod
warunkiem ze nie jest to miekkie (np. iglaste) drewno, i ze sie o nie
dba. Niekonieczny jest nawet twardy lakier, wystarczy porzadna
wodoodporna bejca (np. sadolin classic) Jesli ktos ma swira na punkcie
'porzadnego wygladu' wystarczy blat co kilkanascie miesiecy lekko
przeszlifowac i zabejcowac na nowo (ale tylko jesli ktos ma swira ;-)).
A co do higieny... w przecietnej kuchni jest od cholery przedmiotow i
miejsc (np. szczeliny miedzy blatami czy szafkami, okolice nawet
najstaranniej uszczelnionego zlewu, fugi na podlodze czy scianie) ktore
sa o kilka oczek bardziej niehigieniczne niz mocno zaniedbany drewniany
blat ;-) I jakos nikt sie tym nie przejmuje ;-)

v.

1. Data: 2002-11-22 12:43:04

Od: bushi <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Mowiński wrote:

> W Ikea są za krótkie i nieziemsko drogie, czy w kraju nikt tego nie robi?

moje doswiadczenia z blatem z klejonych listew bukowych, olejowanym, IKEA:
-wyglad ZAJEBISTY, zgodny z oczekiwaniami
-dodatkowe zabiegi konserwacyjne: niestety wymagane w miare regularne
(ja wwoskowalem raz na pare miesiecy na goraco)
-codzienne utrzymanie: konieczna szczegolna dbalosc o wycieranie
nachlapanej wody

Jak widac (w przypadku drewna woskowanego) konieczne sa niestety
dodatkowe zabiegi w porownaniu do standardowych blatow z wiorowki w
melaminie. IMO jednak warto, jesli jestes sklonny poswiecic troche czasu
swej kuchni, ktora zyskuje przez to klimat nie do podrobienia tanimi (i
wygodnymi :) ) imitacjami

pozdr

Wanna z hydromasażem - czy warto ją miec?
Gdzie meble Itaka?
Parapety
Kupię chłodziarko - zamrażarkę
zmywarka - rysowanie garow