Pomoc w projektowaniu mieszkania

1. Data: 2003-02-05 18:56:40

Temat: Pomoc w projektowaniu mieszkania
Od: "Blaszak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zadanie dla wszystkich :). Dla niedoszłych
architektów i zwykłych ludzi. Jak się komuś
z Was nudzi, to może mi doradzić :). Jestem
w trakcie kupowania mieszkania wg obecnie
przyjętego systemu, to znaczy płacę raty
w trakcie budowania. Mieszkanie będzie mi oddane
w stanie półsurowym (czyli bez drzwi, białego
montażu i takich tam) - wiecie pewnie o co chodzi :).
Dostałem pewien okres czasu, w ciągu którego mogę
wprowadzać zmiany w planie mieszkania. Z tydzień
muszę oddać ostateczny projekt. Mam już propozycję
zmian, ale jak ktoś miałby jakieś uwagi, to byłbym
niezmiernie wdzięczny. Na stronie
http://www.malenstwo178.republika.pl/ znajdziecie
cztery obrazki: oryginalny plan (który jest bardzo
potrzebny, bo na propozycji nie ma wymiarów) i moja
propozycja przeróbki w wersji mniejszej i większej.
Wersja na górze jest dla tych, którzy mają słabiutkie
łącze albo chcą bez zbytniego przewijania oglądać
rysunki na stronie. Poniżej są wersje w dobrej
jakości (to znaczy jeśli dobrą jakością można
nazwać zeskanowany rysunek...). Oto uwagi, które
pomogą wyjaśnić niektóre mało oczywiste sprawy:
1. To kolanko w samym środku mieszkania to
ścianka nośna, której nie da się przesunąć.
2. Mieszkanie jest na pierwszym piętrze,
tak więc obie komory z kanałami wentylacyjnymi
są dużo mniejsza niż na oryginalnym projekcie.
3. Wrysowane są tylko te meble, które mają
jakikolwiek związek z przeróbką planu.
4. To jak mniej więcej wygląda sprawa przejścia
między pokojem, a kuchnią wyjaśnione jest
w obrazku widok.gif na samym dole ww. strony
internetowej. Ta dziwna linia miedzy kuchnią
a pokojem (na planie) to zasłonka, którą można
by czasem oddzielać te dwa pomieszczenia.
5. Nie wiem, czy to widać, ale drzwi do kuchni
i dużej łazienki zostały zmniejszone do 70 cm,
a do małej łazienki mają teraz 60 cm. Pozostałe
drzwi bez zmian, tj. 80 cm.

Bardzo byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi (także krytyczne :)).
Z góry serdecznie dziękuję.

--
Blaszak
b...@o...pl

1. Data: 2003-02-05 23:44:46

Temat: Re: Pomoc w projektowaniu mieszkania
Od: "Beata" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkanko bardzo mi się podoba. Gratuluję wyboru.

Co do planu, to uważam, że świetny pomysł z tymi wnękami w pokojach
(rewelacja!!!).

Kuchnia - też chciałam zrobić sobie taki zlew narożny, ale widząc jak to
zrobiła moja szwagierka, a potem tego żałowała, zrezygnowałam. Za zlewem
robi się przestrzeń niezagospodarowana, bo tam sie moczy od zmywania.
Chociaż skoro planujesz zmywarkę, to zlew tak bardzo nie będzie
wykorzystywany.
Nie proponuję też zlewu półtora komory, mam taki i nie wiem szczerze po co
mi te pół komory. Proponuję taki co ma jedą komorę i takie coś płytkie "do
ściekania wody" (nie wiem jak to się nazywa).
I chyba kuchenka nie może stać tak blisko lodówki, bo ciągle gorące
powietrze będzie tam w nią buchać (na pewno będzie to droższe rozwiązanie,
będzie non stop pracować). Bym kuchenkę przestawiła bliżej zmywarki i wtedy
by się zrobił fajny blacik między lodówką i zlewem, który jest przydatny
przy codziennym gotowaniu.

Ja zlikwidowałabym drzwi do kuchni i bardziej ją otworzyła na pokój
(zlikwidowałabym tą ściankę koło drzwi).
Jeżeli ta zasłonka ma przeszkodzić zapachom, to i tak nic nie da, a sama
posiadam salon z kuchnią i jestem BARDZO z tego zadowolona. Mam wrażenie, że
i tak z tych drzwi do kuchni nie będziecie korzystać, bo do kuchni wygodnie
się wchodzi od strony baru.(a przy okazji można by powiekszyć łazienkę z
prysznicem).

Łazienki - Pomysł ubikacji i łazienki (właściwie dwóch łazienek) bardzo mi
się podoba, ale nie zmiejszałabym łazienki o ten róg. Na przedpokoju jest
się przechodniem (a i tak jest duży), a w łazience przyda się kąt na szafkę
i więcej przestrzeni.

Powodzenia Beata

1. Data: 2003-02-06 00:22:02

Od: "Blaszak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beata" <b...@o...pl> wrote in message

> Mieszkanko bardzo mi się podoba. Gratuluję wyboru.
Nie mow tak. Jakbys zobaczyla jak blisko sa inne bloki,
to zastanawialabys sie powaznie nad jego kupnem...

> Co do planu, to uważam, że świetny pomysł z tymi wnękami w pokojach
> (rewelacja!!!).
Momysl mojego ojca. Przekaze mu :)

> Kuchnia - też chciałam zrobić sobie taki zlew narożny, ale widząc jak to
> zrobiła moja szwagierka, a potem tego żałowała, zrezygnowałam. Za zlewem
> robi się przestrzeń niezagospodarowana, bo tam sie moczy od zmywania.
To niby mozna zmienic, ale w tej kuchni akurat najbardziej
zlew pasuje wlasnie w rogu. A Ty gdzie proponujesz?

> Chociaż skoro planujesz zmywarkę, to zlew tak bardzo nie będzie
> wykorzystywany.
Bedzie. Z ta zmywarka to nie jest do konca tak... Raczej nie bedzie
od razu kupiona. Moze kiedys. Obecnie chodzi tylko o wskazanie
na planie miejsca umieszczenia zmywarki, zeby budowlancy
wiedzieli gdzie umiescic przylacza.

> Nie proponuję też zlewu półtora komory, mam taki i nie wiem szczerze po co
> mi te pół komory. Proponuję taki co ma jedą komorę i takie coś płytkie "do
> ściekania wody" (nie wiem jak to się nazywa).
Hmmm. Taki jest u moich rodzicow. Zazwyczaj nowoczesne tak wlasnie
robia. Nie wiem po co. Rzeczywiscie rzadko sie przydaje.

> [...]
wtedy
> by się zrobił fajny blacik między lodówką i zlewem, który jest przydatny
Ale ja tu sie kierowalem tym, ze bedzie baaaardzo dlugi blat uzytkowy,
a to jest bardzo fajne :). A z ta bliskoscia lodowki to moze i prawda.
Mozna by ja ustawic tak jak w oryginale, ale wtedy jest tak blisko
sciany, ze trzebaby chyba wstawic tam mini-szafke. Za to wstawiajac
kuchenke w odleglosci wymiarowej szafki od sciany dziesli sie ten
blat na diwie polowki. Nie wiem co lepsze... Jak myslisz?

> [...]
> Jeżeli ta zasłonka ma przeszkodzić zapachom, to i tak nic nie da, a sama
> posiadam salon z kuchnią i jestem BARDZO z tego zadowolona.
Zaslonka ma zupelnie inny cel. Cel jest taki, ze jesli w salonie ktos przez
jakis czas bedzie mieszkal (np. jakis gosc) to wypadaloby oddzielic
kuchnie od owczesnej sypialni. Nawet jak nastapi grzeczna podmianka
i gosc bedzie mieszkal w czyjejs sypialni, to ktos jednek bedzie
spal w salonie. Zaslonka to takie bardzo prowizoryczne oddzielenie.
Jak napadne na bank, to zrobie rolety, albo cos takiego.
Bedzie wtedy cos w rodzaju prawdziwje sciany. Powodow
robienia zaslonki moze byc wiele. Co jak ktos przyjdzie w gosci,
a w kuchni nieposprzatane? Wtedy mozna zaslonic zostawiajac
niewielki przejscie do noszenia jedzenia. To takie moje dywagacje :)
Nalezy sobie zostawic mozliwosc ewentyalnego zasloniecie.
Na przyszlosc :)

> [...]
wygodnie
> się wchodzi od strony baru.(a przy okazji można by powiekszyć łazienkę z
Lazienke powiekszyc by sie przydalo, ale nie zgodzilbym sie na zlikwidowanie
drzwi do kuchni. W pierwotnym projekcie oczywiscie je zlikwidowalem,
ale po przemysleniach i wielu uwagach znajomych drzwi znowu powstaly.
Tyle, ze po zmniejszeniu drzwi do kuchni z zmienieniu konstrukcji
scianek przy drzwiach z ksztaltu "T" na "I" udalo sie jednak odrobinke
lazienke powiekszyc.

> Łazienki - Pomysł ubikacji i łazienki (właściwie dwóch łazienek) bardzo mi
> się podoba,
A to moj pierwszy i oczywisty pomysl na ktory wpadlem. Do ubikacji
dolozylem kabine prysznicowa, a do lazienki muszle klozetowa.
Dzieki temu uzyskuje dwie pelnowartosciowe lazienki.
Nie ma wtedy mozliwosci, ze ludzie sie kloca o korzystanie :)

> ale nie zmiejszałabym łazienki o ten róg. Na przedpokoju jest
> się przechodniem (a i tak jest duży), a w łazience przyda się kąt na
szafkę
> i więcej przestrzeni.

Przy takim ustawieniu wanny zlikwidowanie tego skosu nic nie da,
bo co najwyzej da sie zrobic glebsza szafke. Ale przy takim rozmiarze
szafki bylaby dziwnei waska i dluga. Bezuzyteczna wrecz. Zrobienie
tego skosu spowodowane bylo tym, ze przedpokoj jest bardzo waski i nie
miesci
sie w nim wymiarowa szafa. Zaproponowalem dluga, plytka szafe na prawie
calej dlugosci, ale dzieki zrobieniu tego skosu mozna bylo chociaz
w rogu zrobic glebsza szafe. Takie moje zdanie. No i przedpokoj
dzieki temu skosowi ma bardzo fajny ksztalt.

> Powodzenia Beata

Bardzo dziekuje za pomoc.
Mam nadzieje, ze jeszcze odpowiesz :)

1. Data: 2003-02-06 08:05:28

Temat: Odp: Pomoc w projektowaniu mieszkania
Od: "Justyna" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie napisałes o sprawie najważniejszej - o mieszkańcach. Ile dorosłych,
ile dzieci, jakie plany na najbliższe lata, powiększenie rodziny, itp.
Justyna

1. Data: 2003-02-06 08:20:15

Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blaszak" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mam zadanie dla wszystkich :). Dla niedoszłych
> architektów i zwykłych ludzi. (...)

A oto moje kilka szybkich przemyslen:
1. Nie montuj drzwi wezszych w swietle niz 70cm - wezsze sa strasznie nie
wygodne.
2. W kuchni szerokosc drzwi 80cm to minmum, dlatego polecam Ci przesunac
scianke kuchni jeszcze pare centymetrow dol i/lub zlamac scianke z drzwiami
do kuchni tak jak ta do pokoju dziennego (odbicie lustrzane). szerokie drzwi
do kuchni sie przydaja nawet jesli masz szerokie wejscie poprzez pokoj
dzienny (mnie osobiscie takie rozwiazania nie pasuja).
3. Ja bym na Twoim miejscu posluchal wczesniejszej rady i odsunal kuchenke
od lodowki oraz wyszedl z zlewozmywakiem z naroznika. Zlewozmywak mozna dac
tuz przy zalamaniu blatu i zaraz na prawo od niego kuchenka. W narozniku
moze zamontowac kubel na smieci a zmywarke ustaw blizej lodowki.
4. I naprawde zrezygnuj z tego skosu w lazience, w przedpokoju (a wiec tam
gdzie bedziesz wital gosci) bedzie wygladal fatalnie - nic na tym nie
powiesisz i wgole wyjdzie zupelnie przypadkowo.

Pzdrwm.

--
Lopez de Bytom en Silesia
l...@p...onet.pl

1. Data: 2003-02-06 09:39:04

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Blaszak napisał(a):

> Bardzo byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi (także krytyczne :)).
> Z góry serdecznie dziękuję.

MZ:

1. Zlewozmywak narożny - NIE i 3 x NIE. Drogi jak diabli i zabiera masę
miejsca pod jak i samej powierzchni kuchni. Proponuję zlewozmywak
jednokomorowy z ociekaczem w sposób podobny jak na projekcie
oryginalnym, lecz dosunięty płytą ociekacza maks. w lewo. Pod spodem
jest przestrzeń w meblu łatwa do wykorzystania ( np. kosz obrotowy ).

2. Kuchenka blisko lodówki to niedobre funkcjonalnie rozwiązanie. W
sumie mam podobny układ kuchni ( szerszej ) i lodówka stoi jak Twoim
projekcie oryginalnym, zaś stół przy ścianie. Ewentualnie częściowa
likwidacja ściany pomiędzy kuchnią i pokojem, lecz np. z szerokimi
drzwiami suwanymi.

3. Drzwi kuchenne + framuga są absolutnie zbędne. Drzwi w pokoju 18.4
m^2 zostawiłbym jak w projekcie.

4. Nie podoba mi się pomysł wanna + dodatkowy brodzik w WC - po co, w
wannie też można wziąć prysznic, a zabierasz powierzchnię WC. Chyba nie
uda Ci się upchać funkcjonalnego klozetu i umywalki na szerokości ściany
104 cm. Wolałbym układ jak w projekcie standardowym, lecz z umywalką
narożną .

5. Twój projekt łazienki OK, lecz nie kosiłbym rogu ściany. W korytarzu
niewiele zyskujesz, a tracisz sporo miejsca w łazience które trudno
wykorzystać. W korytarzu zamiast winkla można dać delikatny łuk.

6. Szafy w korytarzu - nie uda Ci się wykorzystać miejsca w szafie o
kształcie 5-kąta.

7. Szafy w pokojach - pomysł jak z hAmeryki, ale OK.

8. Pomysł z rzuceniem projektu na WWW i przedyskutowania na forum uważam
za ŚWIETNY. 2 lata temu przerabiałem mieszkanie na papierze sam z żoną.

Na razie tyle.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-02-06 10:33:36

Od: "Blaszak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Justyna" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie napisałes o sprawie najważniejszej - o mieszkańcach. Ile dorosłych,
> ile dzieci, jakie plany na najbliższe lata, powiększenie rodziny, itp.
> Justyna

Tego zupelnie nie wiadomo. Ani troszke :)
Nalezy przewidywac rozna liczbe osob :)

1. Data: 2003-02-06 10:50:42

Od: "Kubuś Puchatek" <s...@s...las.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blaszak"

: To niby mozna zmienic, ale w tej kuchni akurat najbardziej
: zlew pasuje wlasnie w rogu. A Ty gdzie proponujesz?

pod oknem.

[...]

blisko zlewu.

: Hmmm. Taki jest u moich rodzicow. Zazwyczaj nowoczesne tak wlasnie
: robia. Nie wiem po co.

do odmaczania sztuccow ;-)
:
: > Ja zlikwidowałabym drzwi do kuchni i bardziej ją otworzyła na pokój
: > (zlikwidowałabym tą ściankę koło drzwi).

3xTAK :-)

: Zaslonka ma zupelnie inny cel. Cel jest taki, ze jesli w salonie ktos
przez
: jakis czas bedzie mieszkal (np. jakis gosc) to wypadaloby oddzielic
: kuchnie od owczesnej sypialni.

To jest chyba Wasze mieszkanie i to Wy macie sie w nim dobrze czuc, a nie
goscie. Gosc pomieszka u Was dzien/dwa, a Wy byc moze do konca zycia.
Generalnie jestem wielka przeciwniczka robienia czegos we wlasnym domu pod
kogos z zewnatrz. Niedawno maialm wielka wojne z tesciami (inaczej sie nie
dalo), ktorzy upierali sie, aby kuchnia byla zrobiona na tip top, aby goscie
padali z wrazenia, ale gotowac to ja bym miala w przystosowanej piwnicy.

: Co jak ktos przyjdzie w gosci,
: a w kuchni nieposprzatane?

To zobacza ten bajzel, niech sie wstydzi ten kto widzi.
:
pozdry

1. Data: 2003-02-06 10:54:55

Od: "Blaszak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Jankisz" <p...@z...pl> wrote in message

> [...]
> oryginalnym, lecz dosunięty płytą ociekacza maks. w lewo. Pod spodem
> jest przestrzeń w meblu łatwa do wykorzystania ( np. kosz obrotowy ).
Teraz juz sam nie wiem. Polowa z Was mowi, ze taki zlewozmywak
jest super, a polowa, ze sie do niczego nie nadaje. Ciekawe skad te
dziwne rozbieznosci...

> [...]
> projekcie oryginalnym, zaś stół przy ścianie. Ewentualnie częściowa
> likwidacja ściany pomiędzy kuchnią i pokojem, lecz np. z szerokimi
To z lodowka to kuchenka to chyba racja, ale teraz juz nie wiem,
gdize ja postawic...

> 3. Drzwi kuchenne + framuga są absolutnie zbędne. Drzwi w pokoju 18.4
> m^2 zostawiłbym jak w projekcie.
Ten dziwny ksztalt drzwi (to znaczy ich umieszczenie) wynika z tego,
ze to pierwsze pietro i jest bardzo malo kanalow wentylacyjnych.
Widac to na projektach. Tak wiec przesunela sie scianka do kuchni
i z tego wynika to dziwne umieszczenie drzwi do pokoju.

> 4. Nie podoba mi się pomysł wanna + dodatkowy brodzik w WC - po co, w
> wannie też można wziąć prysznic, a zabierasz powierzchnię WC.
Juz jesli w mieszkaniu mieszkaja dwie osoby ten uklad juz ma sens.
Jesli mieszka w nim wiecej niz 2, to jest niezastapiony.

> Chyba nie
> uda Ci się upchać funkcjonalnego klozetu i umywalki na szerokości ściany
> 104 cm. Wolałbym układ jak w projekcie standardowym, lecz z umywalką
> narożną .
Cala przednia sciane lazienki przesunalem o jakies 20cm w strone
przedpokoju.
Razem z ta sciana przesunieta zostala cala wneka na pralke, w zwiazku
z tym scianka, o ktorej mowisz, nie ma 104, a co najmniej 124 cm.

> 5. Twój projekt łazienki OK, lecz nie kosiłbym rogu ściany. W korytarzu
> niewiele zyskujesz, a tracisz sporo miejsca w łazience które trudno
> wykorzystać. W korytarzu zamiast winkla można dać delikatny łuk.
No widze, ze ten skos sie nikomu nie podoba...
Chyba bede musial go zlikwidowac :)

> 6. Szafy w korytarzu - nie uda Ci się wykorzystać miejsca w szafie o
> kształcie 5-kąta.
Nie chodzilo dokladnie o taka. Chodzilo mi o zaznaczenie tego,
ze szafa jest narozna i drzwi ma mniej wiecej rownolegle
do tego skosu (ktory sie nikomu nie podoba :) ). Poza tym takie szafy
i tak robi sie na wymiar i mozna sobie wydziwiac w pewnych granicach.

> 7. Szafy w pokojach - pomysł jak z hAmeryki, ale OK.
Moim zdaniem bardzo dobry (nie moj, wiec sie nie chwale), bo tylko dzieki
temu mozna zrobic gleboki szafy.

> 8. Pomysł z rzuceniem projektu na WWW i przedyskutowania na forum uważam
> za ŚWIETNY. 2 lata temu przerabiałem mieszkanie na papierze sam z żoną.
Od tego wlasnie mamy Internet :)

> Na razie tyle.
Na razie :)

1. Data: 2003-02-06 11:00:26

Od: "Blaszak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lopez" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> A oto moje kilka szybkich przemyslen:
> 1. Nie montuj drzwi wezszych w swietle niz 70cm - wezsze sa strasznie nie
> wygodne.
Wiem, ale do tej malej lazienki mogly by wystarczyc.
Z drugiej jednak strony 60 nic wielkiego nie daja.
Wiec moze beda 70.

> [...]
> do kuchni sie przydaja nawet jesli masz szerokie wejscie poprzez pokoj
> dzienny (mnie osobiscie takie rozwiazania nie pasuja).
Tu dalem jak najwezsze, aby jak najbardziej skrocic linie na ktorej
sa drzwi od pokoju i od kuchni. Dzieki temu jak najbardziej da sie
powiekszyc
mala lazienke. Drzwi do kuchni o 10cm szersze to sciana w malej
lazience o 10cm krotsza.

> [...]
> tuz przy zalamaniu blatu i zaraz na prawo od niego kuchenka. W narozniku
> moze zamontowac kubel na smieci a zmywarke ustaw blizej lodowki.
Dobra. Zmontuje wszystkie rady dotyczace ustawienia mebli w kuchni
w jedna i zobaczymy jaki uklad z tego wyjdzie :)

> 4. I naprawde zrezygnuj z tego skosu w lazience, w przedpokoju (a wiec tam
> gdzie bedziesz wital gosci) bedzie wygladal fatalnie - nic na tym nie
> powiesisz i wgole wyjdzie zupelnie przypadkowo.
Dobra. Wszystkim sie nie podoba, to chyba wyleci.

> Pzdrwm.
Takze pozdrawiam.

Pomoc w projektowaniu mieszkania
Wanna a zacieki