Pomocy! Jak zrobić obważanki?

1. Data: 2003-02-18 16:02:20

Temat: Pomocy! Jak zrobić obważanki?
Od: "Michał [mic]" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Bardzo proszę żeby ktoś mi podał dobry i sprawdzony
przepis na obważanki (znane także jako oponki :)),
albo podsunięcie mi jakiegoś dobrego linka do tego przepisu.
Szukałęm trochę po sieci i nieczego sensownego (według mnie) nie znalazłem.

Pozdrawiam.

1. Data: 2003-02-18 16:04:53

Temat: Re: Pomocy! Jak zrobić obważanki?
Od: "Michał [mic]" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może obwaRZanki? Sam już nie wiem. Chodzi mi o te z białym serem.

1. Data: 2003-02-18 17:08:56

Od: "Anix" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może obwaRZanki? Sam już nie wiem. Chodzi mi o te z białym serem.

z bialym serem, to chyba nie te "odpustowe".... bo jesli chodzi o te drugie,
to niedawno robilam faworki i jakims cudem po usmazeniu ciasto smakowalo
zupelnie jak obwazanki "odpustowe"...
czyzbym tym sposobem znalazla przepis na obwazanki? ;-)

pozdrawiam Ania

1. Data: 2003-02-18 19:57:48

Od: "Michał [mic]" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zupelnie jak obwazanki "odpustowe"...
> czyzbym tym sposobem znalazla przepis na obwazanki? ;-)

W międzyczasie znalazłem przepis w archiwum, który trochę udoskonaliłem.
Po usmażeniu smakowały całkiem nieźle. Następnym razem dam chyba mniej
mąki, czy od tego mogły tak spuchnąć?

1. Data: 2003-02-18 20:13:13

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał [mic] <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
trochę
> udoskonaliłem. Po usmażeniu smakowały całkiem nieźle.
> Następnym razem dam chyba mniej mąki, czy od tego

Od wiekszej ilosci maki raczej twardnieja a nie puchna.
Napisz co zrobiles? Obwarzanki czy oponki i jak?

Iris

1. Data: 2003-02-18 20:22:05

Od: "Michał [mic]" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od wiekszej ilosci maki raczej twardnieja a nie puchna.
> Napisz co zrobiles? Obwarzanki czy oponki i jak?

Były trochę mało pulchne. Niektóre jakby niedosmażone
w środku, pewnie dlatego, że za grube lub za dużo mąki.
Dałem więcej mąki bo ciasto strasznie się kleiło,
a w przepisie pisało, żeby długo nie urabiać ciasta.
Pisało natomiast żeby dodać mąki, jak będzie zbyt kleiste.

Całe życie byłem przekonany, że oponki to to samo
co obważanki. Ale te co zrobiłem to były napewno oponki,
bo pod taką nazwą znalazłem przepis w archiwum.

Pozdrawiam.

1. Data: 2003-02-18 20:42:38

Temat: Obwarzanki
Od: b...@g...pl (Katarzyna Nowak) szukaj wiadomości tego autora

czyli precle sprzedaja w moim miescie wszedzie. W innych miastach
zwane bajglami. To w ogole cos innego niz oponki, ktore sa slodkie;-
)

------------ R E K L A M A ------------
Wez udzial w konkursie Oracla!
http://www2.gazeta.pl/firma/0,42246,0.html/

1. Data: 2003-02-18 21:28:49

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Micha" [mic] <m...@w...pl> wrote:

> Ca"e życie by"em przekonany, że oponki to to samo
> co obważanki. Ale te co zrobi"em to by"y napewno oponki,
> bo pod taką nazwą znalaz"em przepis w archiwum.

Nie wiem co to oponki, ani jaki przepis znalazles. W kazdym razie
obwarzanki, zwane ostatnio z zydowska bajgle, a znane takze jako precle
lub bregle to ciastka drozdzowe, zwykle w ksztalcie kolka lub, wlasnie,
precla ;-) z ciasta parzonego, (obwarzonego -- od warzyc czyli gotowac,
dlatego przez "rz"), a nastepnie pieczone.

Wladyslaw

1. Data: 2003-02-18 23:22:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Feb 2003 22:28:49 +0100, w...@t...com.pl (Wladyslaw
Los) wrote:

> [...]
>precla ;-) z ciasta parzonego, (obwarzonego -- od warzyc czyli gotowac,
>dlatego przez "rz"), a nastepnie pieczone.

Wladyslawie - oponki to paczki (ponczki) w formie malej opony ;)
(NIE mozgowej)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-19 09:01:28

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote
> Wladyslawie - oponki to paczki (ponczki) w formie malej opony ;)
> (NIE mozgowej)

Zwane takze paczkami hiszpanskimi nie wiem zupelnie dalczego.

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

Techniki gastronomiczne