Pomóżcie prosz

1. Data: 2003-12-19 18:51:10

Temat: Pomóżcie prosz
Od: "Profil1" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam nową kuchenkę firmy Amica z elektrycznym piekarnikiem.
Wiem jak piec placki i wogóle i nie chodzi mi o przepisy ale problem tkwi w
obsłudze tej kuchenki.
Piekłam piernik który w poprzedniej starej zawsze wychodził a w tej po
godzinie pieczenia kiedy otworzyłam piekarnik ciasto było jeszcze nie
upieczone ale wyrośnięte.Kiedy zamknęłam piekarnik i dalej piekłam po jakimś
czasie ciasto kompletnie opadło.
Dodam że kiedy wyjęłam je z piekarnika tzn po około 2 godzinach tyle je
jeszcze po ostatnim sprawdzeniu dopiekałam dalej było nie upieczone zupełnie
mokre.
Domyślam się że problem tkwi w ustawieniu tego elektrycznego piekarnika
widać coś robię nie tak.
Raz ustawiłam z termoobiegiem na 180 i było to samo.
Za drugim razem też 180 ale bez termoobiegu te same czasy i znowu klapa.
Po godzinie ciasto jest wyrośnięte i wszystko jest ok ale niestety nie jest
upieczone no a potem dzieją sięte wszystkie rzeczy.
Błągam pomóżcie jeśli ktoś ma kuchenkę Amica.

1. Data: 2003-12-19 19:27:24

Temat: Re: Pomóżcie prosz
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-19 19:51, Użytkownik Profil1 napisał:
> [...]
> upieczone no a potem dzieją sięte wszystkie rzeczy.
> Błągam pomóżcie jeśli ktoś ma kuchenkę Amica.

A w jakich blaszkach pieklas? Nie jasnych przypadkiem?

Th.

1. Data: 2003-12-19 20:54:47

Od: "A" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do pieczenia ciast nie uzywaj termoobiegu. Najwygodniej piecze sie uzywajac
jednoczesnie dwoch grzejnikow i temp. 175 stopni wstawiajac przygot. ciasto
do zimnego piekarnika. Jesli chodzi o formy do pieczenia to nie ma to
zadnego znaczenia czy sa one jasne czy ciemne. Uzywam wylacznie jasnych i
jeszcze nigdy nie schrzanilam zadnego wypieku.

1. Data: 2003-12-19 20:55:48

Od: Opoya <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
przeprowadzilam sie i zastalam tu wlasnie kuchenke Amica z elektrycznym
piekarnikiem i termoobiegiem. Zastanawialam sie jak to bedzie (a nie mam
instrukcji obslugi). Ale okazalo sie, ze nie taka Amica straszna ;)
Nawet pierwsze ciasto sie udalo (bez zadnych kombinacji z ustawieniami -
tylko termoobieg, blacha na srodkowej polce) Fakt, ciasta pieke w
ciemnych blachach i to wlasnie moze byc decydujace.

PS. a moze ktos uczynny podesle mi w jakis sposob instrukcje do mojej
kuchenki? Szukalam w necie - ale bez skutku... :(

Anna
srebrna Puma :) w DC

1. Data: 2003-12-19 21:05:16

Od: "maciek" <b...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Fakt, ciasta pieke w ciemnych blachach i to wlasnie moze byc decydujace.

tak masz racje ciemny kolor szybciej sie nagrzewa :) co za teoria

a moze ktos uczynny podesle mi w jakis sposob instrukcje do mojej
> kuchenki? Szukalam w necie - ale bez skutku...

model kuchenki to mamy sobie wziasc z krysztalowej kuli czy moze lac wosk :)

pozdrawiam maciek

1. Data: 2003-12-19 21:10:25

Od: "emilia" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam amice od 7 lat (elektryczny piekarnik, termoobieg), wtedy byla to
nowość, ale dziś......
ogolnie sprawdza mi sie dobrze, ale mam wrażenie, że nie dopieka dołem.
Dlatego gdy pieke ciasto do pod koniec włączam tylko na dolna grzałkę. moze
to jakas wada tych sprzetow...
izabe

1. Data: 2003-12-20 00:00:35

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jest
> upieczone no a potem dzieją sięte wszystkie rzeczy.
> Błągam pomóżcie jeśli ktoś ma kuchenkę Amica.

ja też mam od 2 tygodni kuchnię z elektrycznym piekarnikiem. Metodą prób i
błędów: ciasta piekę tylko z termoobiegiem, bez żadnych dodatkowych grzałek,
temperaturę ustawiam wtedy pomiędzy 150 a 200 (175 C?). Pieką się bardzo
równo i nie przypalają. Piekłam chleb (wyszedł pycha) też w termoobiegu.
Zasada jest taka, że w termoobiegu nastawiasz niższą temperaturę niż w
gazówce, pieczesz też krócej. Półkę ustawiasz na 2-3 pięterku od dołu,
wspominają też aby foremki ustawiać w poprzek piekarnika.Doczytałaś się w
instrukcji, że nie używać srebrnych blaszek do pieczenia tylko czarne
ewentualnie szklane formy? Kurczaka na rożnie piekłam a termoobiegiem
iopiekaczem - pod koniec z uchylonymi drzwiami piekarnika, dla zapieczenia
skórki.

pozdrawiam - yewka
wroclaw

1. Data: 2003-12-20 00:35:45

Od: Opoya <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> model kuchenki to mamy sobie wziasc z krysztalowej kuli czy moze lac wosk :)

Najgorsze jest to, ze nigdzie nie znalazlam jak sie nazywa :( Na
obudowie napisane jest tylko Amica Electronic... a odsuwac jej nie bede
(pewnie na tabliczcze znamionowej jest troche wiecej).
Jest gazowa z elektrycznym piekarnikiem, ma termoobieg, rozen,
programator elektroniczny i troche innych rzeczy ;)
Na stronie producenta znalazlam troche informacji, ale brakuje mi
dokladnego opisu programatora (czesc funkcji znalazlam na stronie,
czesci sie domyslilam, jednak to nie wszystko co chcialabym wiedziec).

Anna
(DC)

1. Data: 2003-12-21 21:36:05

Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Profil1" <a...@n...pl> wrote in message
> [...]
jest
> upieczone no a potem dzieją sięte wszystkie rzeczy.
> Błągam pomóżcie jeśli ktoś ma kuchenkę Amica.

Tez miałam problemy z podobną kuchnią. Ciasta najzwyczajniej nie rosły, albo
były niedopieczone. Po pięciu miesiącach nerwów wezwalam serwis Amici i
okazało się, że dolna grzałka była za słaba. Podobno nie stosują takich od
dawna ! A mnie się trafił taki knot. Teraz jest wszytko o.k. Piekę aż za
często.
Anna

1. Data: 2003-12-22 09:28:16

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

maciek wrote:

> Fakt, ciasta pieke w ciemnych blachach i to wlasnie moze byc decydujace.
>
> tak masz racje ciemny kolor szybciej sie nagrzewa :) co za teoria

smiej sie smiej :) to nie jest tak do konca, ze w srebrnych ciasta sie
nie pieka. Z doswiadczen z moja kuchenka wynika, ze: 1. jesli pieke w
czarnej blaszce, to ustawiam temperature i czas pieczenia tak, jak w
przepisie i nawet bez sprawdzania moge wyjac ciasto i jest upieczone
2. w jasnych blaszkach pod koniec planowanego czasu pieczenia trzeba
sprawdzic, czy jest dopieczone i zazwyczaj trzeba wylaczyc gorna
grzalke, zostawic dolna i jeszcze dopiec ciasto 10-15 minut
ot, i cala magia :)

Th.

kiszenie glowki kapusty
pieczone ziemniaczki
kluski z makiem
Bikont i Makłowicz wigilijni
kto zna przepis na syrop imbirowo cynamonowy słodki